Dla studenta corsa C, bravo czy stilo w JTD do 15tys zl

02 Kwi 2010, 19:37

Mam dylemat chce kupić małego diesla z klima.
Autem będę się poruszał tylko ja moja dziewczyna i nasz pies.
Jestem studentem i bardzo zależny mi na ekonomicznej jeździe.
Moimi typami jest corsa C 1.7 DTI (75KM isuzu) badz 1.3 CDTI(70KM)
Fiat Bravo 1.9JTD (105KM) i Fiat Stilo 1.9JTD(115KM) koniecznie 3drzwi

Za auto chce zaplacic max.15 tys zl

Za corsa przemawia oszczędność ten 1.3 pali naprawdę mało, ale potrzebuje dobrej jakości paliwa (comonrail) dużo osób mówi żeby nie pchać się w pompo-wtryskiwacze tylko kupić podobno solidny 1.7 DTI ISUZU 75KM i tankować "normalny ON" tylko widziałem trzy takie egzemplarze i we wszystkich była "zupa" w zbiorniczku wyrównawczym płynu...

Jeśli chodzi o fiaty to dużo osób twierdzi "wszystko tylko nie fiat"
Stilo bardzo mi się podoba ale boje się ze nie będzie mnie stać na jego utrzymanie , bo jest tam w cholerę elektroniki i to tez jest common rail.

Zastawiam się czy jest sens pchania się w diesla czy może coś z gazem ale tu nie mam pomysłu może jakaś astra II

dziękuje za wszystkie pomysły/propozycje/opinie
musiek
Nowicjusz

Miejscowość: radom/krakow

02 Kwi 2010, 20:03

Na Stilo to mógłbyś mieć tak koło 20 tys. zł - byłoby bezpieczniej.
Do 15 tys. zł kupisz spokojnie Bravo. Konstrukcja prosta, silnik bardzo dobry. Niewiele pali, bo i auto nie jest duże i ciężkie, a 105 KM do Bravo to aż za dużo.
Minusem Fiata są jego bolączki z drobnymi awariami. Koszt ich wyeliminowania czasami jest śmieszny i zajmuje mechanikom mało czasu, ale bywa to irytujące, że znowu jakaś pierdoła nie działa.

Silnik 1.7 DTI - trwały i solidny, ale nieporównywalny jeżeli chodzi o osiągi z JTD w Bravo. Uważaj też, bo Corsa C w dieslu to auto flotowe i auto np. po instruktorze nauki jazdy.

Wybór między benzyną a dieslem ja uzależniam od przebiegów jakie robisz, długości odcinków trasy jakie pokonujesz, oraz miejsca w którym jeździsz.