12 Sie 2019, 22:42
Samochód elektryczny jest bardzo prosty. Nie ma skomplikowanego silnika spalinowego (silnik elektryczny jest prosty), nie ma sprzęgła, nie ma skrzyni biegów. Mało może się w nim popsuć. W samochodzie z silnikiem spalinowym trzeba ciągle wymieniać olej w silniku, filtr oleju, filtr powietrza, filtr paliwa, świece zapłonowe, olej w skrzyni biegów, tarcze sprzęgła, koło dwumasowe. Koszty napraw silnika czy skrzyni biegów są bardzo wysokie.
Porównajcie koszty jazdy na zimnym silniku w spalinówce i w elektryku, gdzie nie ma problemu zimnego silnika. Wielu ludzi jeździ po mieście po kilka kilometrów ciągle na niedogrzanym silniku spalinowym. I to ciągłe czekanie aż się rozgrzeje, bo nie można dusić na zimnym. Elektryk? Gaz w podłogą od razu po ruszeniu.
Porównajcie też dynamikę obu samochodów. W elektryku nie ma turbo dziury, nie ma czasu zmiany biegów, nie ma wciskania gazu i czekanie aż głupa turbina się rozkręci, czy głupia skrzynia automatyczna/dwuspręgłowa/manualna zautomatyzowana zredukuje dwa biegi w dół, czy innego wrzucania biegu w skrzyni ręcznej ze zgrzytem, bo potrzeba szybko przyspieszyć. Elektryk reaguje na gaz błyskawicznie i o wiele szybciej niż jakikolwiek samochód spalinowy.