Dlaczego każdy samochód nie jest na gaz?

02 Sie 2019, 22:04

Witam, skoro jazda na gazie jest taka świetna i koszty instalacji zwracają się po tak krótkim czasie, dlaczego ktokolwiek nadal jeździ na benzynie czy na dieslu? Dlaczego wszystkie produkowane nowe samochody nie mają fabrycznie gazu i stacje paliw nie zostaną zamknięte? Czy są sytuacje w których jazda na gazie nie jest opłacalna? Skoro nadal jest to nisza to znaczyłoby że większość osób jest w takiej sytuacji
Microsista
Nowicjusz
 
Posty: 6

02 Sie 2019, 22:13

Microsista napisał(a):Dlaczego wszystkie produkowane nowe samochody nie mają fabrycznie gazu
bo w niewielu krajach LPG jest powszechne
Microsista napisał(a): Czy są sytuacje w których jazda na gazie nie jest opłacalna?
Tak, jeżeli ktoś robi mało km rocznie to aby taka instalacja się zwróciła trzeba jeździć ok 2 lat lub więcej, zdecydowana większość nie trzyma tyle czasu auta.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16692
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Sie 2019, 22:34

Microsista, to jest pytanie polityczne. Większość świata płaci niewiele za paliwo i gaz czy nawet olej napędowy nie są im potrzebne. Silniki diesla stosuje się w większości krajów prawie wyłącznie w samochodach ciężarowych i autobusach. Tu w tym naszym rejonie świata są bardzo wysokie podatki w paliwie (benzyna, ON) i nie tylko w paliwie , przez co paliwo jest strasznie drogie i opłaca się przerabiać auta na gaz. Gdyby gaz stał się powszechny, to by zaraz na niego nałożyli podatki jak na benzynę i ON, a wtedy skończyła by się jego opłacalność.
Ostatnio edytowany przez Kao 03 Sie 2019, 13:11, edytowano w sumie 2 razy
Powód: Offtop
aGradory
 

04 Sie 2019, 19:11

Microsista napisał(a): dlaczego ktokolwiek nadal jeździ na benzynie czy na dieslu?

Jak mawia klasyk kto bogatemu zabroni, a tak na poważnie nie od dziś wiadomo iż całym światem rządzi "czarne złoto" czyli ropa naftowa. Jak zwykle chodzi o pieniądze już dawno można by jeździć autami na wodór czy elektrycznymi ale dopóki ropa jest dostępna szejkowie dopilnują aby nowe technologie nie weszły w życie. Dodatkowo przeliczając najniższa krajową pensje na litry paliwa jesteśmy jednym z ostatnich państw w europie, mówiąc w prost jesteśmy biednym krajem i dlatego szukamy alternatyw w postaci paliwa LPG które jak się okazuje nie musi być gorsze od PB czy ON.
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Sie 2019, 09:32

djkranc napisał(a):Jak zwykle chodzi o pieniądze już dawno można by jeździć autami na wodór czy elektrycznymi ale dopóki ropa jest dostępna szejkowie dopilnują aby nowe technologie nie weszły w życie
Dokładnie tak to jest tylko że zaczyna to się zmieniać przez ekologię i silniki diesla stają się nie opłacalne przez montowane w nich filtry i inne dodatki które mają oczyszczać spaliny.
djkranc napisał(a):przeliczając najniższa krajową pensje na litry paliwa jesteśmy jednym z ostatnich państw w europie
To prawda w zeszłym roku sprawdzałem sobie jak to wygląda i wyszło że za najniższą pensję Niemiec kupi więcej paliwa (benzyny Pb lub ON) niż Polak gazu LPG. To chyba sporo wyjaśnia jak to wygląda czyli oni jeżdżą taniej tankując benzynę iż mu gaz :/
djkranc napisał(a):już dawno można by jeździć autami na wodór czy elektrycznymi
Przecież auta na wodór już były dawno testowane ale nikt nie rozwijał tej technologii bo to zaburzyło by funkcjonowanie rynku na paliwach które są powszechnie obecne. Takie auto na wodór to nic innego jak auto elektryczne tyle że nie musimy go ładować z gniazdka i nie posiada akumulatorów jak typowy elektryk wystarczy zajrzeć do tego tematu który wyjaśni działanie takiego auta 5-technologicznych-ciekawostek-w-wodorowej-toyocie-mirai-vt110130.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Sie 2019, 22:58

Cichy77 napisał(a):Dokładnie tak to jest tylko że zaczyna to się zmieniać przez ekologię i silniki diesla stają się nie opłacalne przez montowane w nich filtry i inne dodatki które mają oczyszczać spaliny.

Benzyniaki też już mają filtr cząstek stałych (GPF).

Cichy77 napisał(a):Przecież auta na wodór już były dawno testowane ale nikt nie rozwijał tej technologii bo to zaburzyło by funkcjonowanie rynku na paliwach które są powszechnie obecne.

Paliwa płynne jako paliwo do samochodu wybrano na samym początku motoryzacji i się tego trzymano, bo to jest najlepsze paliwo. Wtedy produkcja paliw nie była wielkim biznesem, gdyż motoryzacja dopiero raczkowała. Wybrano paliwa płynne bo są łatwe do przechowywania w zbiorniku w aucie. Jak sobie wyobrażasz uszczelnienie zbiornika z gazem 130 czy 100 lat temu? Gaz musi być pod ciśnieniem, prawda? Gumy za bardzo nie było. Tylko naturalna guma była. Tworzyw sztucznych nie było. Pakułą (taki sznurek) i pastą się rury gazowe uszczelniało w budynkach jeszcze 40 lat temu i do dziś tak są uszczelnione. A jak to mieli zrobić 100 czy więcej lat temu w samochodzie, który dodatkowo jest w ruchu?

Dziś 2/3 ceny benzyny i ON stanowią u nas podatki i tylko dlatego te paliwa są tak drogie i ludzie, co zrozumiałe, szukają tańszych alternatyw jak LPG.
aGradory
 

06 Sie 2019, 07:41

Gradory napisał(a):tańszych alternatyw jak LPG.
Zgadza się i tu jest jeszcze jeden plus dla środowska. Ponieważ jeżdżąc na LPG jesteśmy bardziej EKO w porównaniu z Pb czy ON.

Filtry GPF oczywiście są obowiązkowe w nowych benzynach od zeszłej jesieni bo to wymogi ekologiczne dotyczące czystości spalin.

W tej chwili moim zdaniem powinny być samochody z konwencjonalnym napędem zastępowane takimi na wodór H2 które jeżeli mielibyśmy sporo takich stacji pozwalają na ciągłą jazdę w przeciwieństwie do typowych elektryków bo ich tankowanie trwa tyle co auta na benzynę.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

06 Sie 2019, 19:10

Cichy77 napisał(a):Zgadza się i tu jest jeszcze jeden plus dla środowska. Ponieważ jeżdżąc na LPG jesteśmy bardziej EKO w porównaniu z Pb

Ołowiu już dawno nie ma w paliwie.

Cichy77 napisał(a):W tej chwili moim zdaniem powinny być samochody z konwencjonalnym napędem zastępowane takimi na wodór H2

Wodorowa Toyota kosztuje ponad 200 000 zł. Kto to kupi?
aGradory
 

06 Sie 2019, 19:10

Coraz to nowsze silniki na bezpośrednim wtrysku benzyny rzucają kłody pod nogi branży LPG, ale jak to zazwyczaj bywa początki nie są łatwe. Mam nadzieję że szybko producenci się z tym uporają i będą tak świetne jak instalacje IV generacji do pośredniego wtrysku. Paliwo LPG jest świetną alternatywą jednak w Polsce cały czas jest to jakby swego rodzaju "obciach" stać mnie na taki samochód stać mnie na benzynę. Nic bardziej głupszego skoro stać mnie na prąd to po co mi żarówki energooszczędne w domu?
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2019, 10:35

djkranc napisał(a):Paliwo LPG jest świetną alternatywą jednak w Polsce cały czas jest to jakby swego rodzaju "obciach" stać mnie na taki samochód stać mnie na benzynę
Wiesz co ja zauważyłem że coraz więcej samochodów które kosztują grubo tankuje LPG. Ostatnio widziałem 2-3 letnią X5 i Range Rover Vogue który na pewno nie miał więcej niż 3 lata. To tak z ostatnich :)
djkranc napisał(a):Coraz to nowsze silniki na bezpośrednim wtrysku benzyny rzucają kłody pod nogi branży LPG
Zgadza się ale w hybrydach te jednostki spalinowe nie są tak mocno skomplikowane, a widziałem już parę takich samochodów z LPG. Tylko tu trzeba naprawdę dużo jeździć żeby taka instalacja się zwróciła. Kiedyś liczyłem i trzeba by zrobić około 50tyś. km żeby zacząć liczyć oszczędności jak jeździ się w większości po mieście.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

07 Sie 2019, 19:17

Cichy77 napisał(a):Zgadza się ale w hybrydach te jednostki spalinowe nie są tak mocno skomplikowane

Najbardziej popularne hybrydy w Polsce toyota to nic innego jak pośredni wtrysk PB oraz silnik elektryczny czyli coś co bez problemu da się "zagazować". W Radomiu taxi takie jeżdżą

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Sie 2019, 19:54

Bez urazy, ale pytanie jest dość głupie z paru względów:
1. Hybrydy (nie mówię tu o każdym aucie) czy auta na jeszcze tańsze paliwo, po co w takiej Tesli wpychać gaz?
2. Koszt instalacji zwraca się po pewnym czasie, nie ma sensu pakować gazu w tymczasowy samochód, który zaraz sprzedasz (bo po prostu chcesz się go pozbyć) lub jeździsz nim raz na rok, a takie sytuacje są.
3. Znam osoby, które lubią benzynę/diesel. To tak samo jakbyś się zapytał czemu są jeszcze manuale, przecież nowszy automat jest z ekonomicznego i komfortowego względu lepszy (mowa tutaj o poprawnej jeździe i o dobrze działającej skrzyni biegów). Sporo osób ze względów ekonomicznych wybierze nie gaz, a diesel.
4. Stacje paliw nadal, by istniały tylko z gazem - baa nawet takie istnieją i nie zostałyby zamknięte.
5. Masz zdechlaka lub zwykły złom za 500 zł. byleby w ogóle jeździć, licznik 400 tys. kilometrów. Wsadzanie gazu to marnowanie pieniędzy.

Można jeszcze parę powodów wymyślić, a benzyna i diesel to najbardziej popularne typy paliwa i za szybko się to nie zmieni. Poza tym opłacalność gazu zwiększyła się ostatnio przez podatki - miałeś benzynę za 6 zł./l i gaz 2 zł./l.

Parę lat temu mogłeś znaleźć benzynę nawet za 4.5 zł/l i gaz 2.5 zł./l. i obecne samochody są starsze nawet od samych kierowców.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

08 Sie 2019, 12:26

Marcel2727 napisał(a):Hybrydy (nie mówię tu o każdym aucie) czy auta na jeszcze tańsze paliwo, po co w takiej Tesli wpychać gaz?
Hybryda czyli benzyna + silnik elektryczny sprawdza się tylko w mieście i poza nim oszczędności będą znikome więc założeni LPG w tym przypadku dla kogoś kto robi duże przebiegi również za miastem na pewno będzie opłacalne.
No i hybryda to nie Tesla ponieważ Tesla ma samochody typowo elektryczne.
Marcel2727 napisał(a):Koszt instalacji zwraca się po pewnym czasie, nie ma sensu pakować gazu w tymczasowy samochód, który zaraz sprzedasz (bo po prostu chcesz się go pozbyć) lub jeździsz nim raz na rok, a takie sytuacje są.
Tu nie czas a przebieg ma znaczenie. Może się okazać że w rok zrobisz tyle km że instalacja zwróci się i sporo zaoszczędzisz. Im więcej samochód pali tym szybciej będziesz miał oszczędności.
Marcel2727 napisał(a):Znam osoby, które lubią benzynę/diesel. To tak samo jakbyś się zapytał czemu są jeszcze manuale, przecież nowszy automat jest z ekonomicznego i komfortowego względu lepszy (mowa tutaj o poprawnej jeździe i o dobrze działającej skrzyni biegów). Sporo osób ze względów ekonomicznych wybierze nie gaz, a diesel.
Dzisiaj już nie kupuje się diesla ze względów ekonomicznych no chyba że będzie to nowe auto i będziesz miał gwarancję. Zobacz że większość firm zmieniając swoje floty ma auta benzynowe lub hybrydowe. Utrzymanie diesla jest po prostu za drogie nawet paliwo kosztuje tyle samo co benzyna i to że spali litr, dwa mniej nie przelica się przy dłuższej eksploatacji na jego oszczędność.
Marcel2727 napisał(a):Stacje paliw nadal, by istniały tylko z gazem - baa nawet takie istnieją i nie zostałyby zamknięte.
Są takie stacje ale jak pewnie zauważyłeś coraz jest ichmniej ponieważ LPG jest już dostępny na praktycznie każdej stacji kiedyś był z tym problem i na takich stacjach z samym LPG ludzie zarabiali obecnie mało opłacalny biznes bo mało kto tam zajeżdża.
Marcel2727 napisał(a):Masz zdechlaka lub zwykły złom za 500 zł. byleby w ogóle jeździć, licznik 400 tys. kilometrów. Wsadzanie gazu to marnowanie pieniędzy.
Tu trzeba zrozumieć jedną rzecz. Mianowicie żeby instalacja LPG pracowała prawidłowo silnik musi być w dobrym stanie ponieważ to na niej wychodzą wszelkie niedomagania np. układu zapłonowego których przy jeździe na benzynie możesz nie zauważyć.
Marcel2727 napisał(a):benzyna i diesel to najbardziej popularne typy paliwa i za szybko się to nie zmieni.
To już się zmienia i to szybko. Wystarczy zobaczyć trend jaki panuje w produkcji nowych silników i na co położony jest największy nacisk. Już niedługo może się okazać że paliwo ON znacznie podrożeje bo będzie na nie coraz mniejszy popyt przez co dystrybucja będzie droższa itd. Można by tu dużo pisać :)
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

08 Sie 2019, 19:12

Marcel2727 napisał(a):1. Hybrydy (nie mówię tu o każdym aucie) czy auta na jeszcze tańsze paliwo, po co w takiej Tesli wpychać gaz?

widać iż auto nie za bardzo wie jaka jest różnica między autem elektrycznym a hybrydowym, ale pomijając ten fakt zadam inne pytanie czemu kupując lodówkę, pralkę, zmywarkę patrzysz na klasę energooszczędności (ile zużywa prądu czy wody)? bo jeżeli można na czymś zaoszczędzić nie tracąc na funkcjonalności to czemu nie skorzystać? tak samo jest z LPG w aucie
djkranc
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 989
Zdjęcia: 6
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Skoda Fabia / Citroen C5
Silnik: 1.4 16v / 2.0 16v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

10 Sie 2019, 10:32

czy na jeszcze tańsze paliwo


Tutaj jako "paliwo" miałem na myśli chociażby taki prąd, który zasila Teslę.

Nie patrzę tylko na klasę jak kupuję lodówkę, ale chociażby na gwarancję czy ile takie urządzenie może działać. Czasami opłaca się kupić nieco gorszą klasę, która znacznie dłużej podziała, a powody dlaczego już napisałem.
Marcel2727
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 435
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Bartolekk ma wtyki u moderacji
Silnik: SzybszyOdTwojego
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020