
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
bo w niewielu krajach LPG jest powszechneMicrosista napisał(a):Dlaczego wszystkie produkowane nowe samochody nie mają fabrycznie gazu
Tak, jeżeli ktoś robi mało km rocznie to aby taka instalacja się zwróciła trzeba jeździć ok 2 lat lub więcej, zdecydowana większość nie trzyma tyle czasu auta.Microsista napisał(a): Czy są sytuacje w których jazda na gazie nie jest opłacalna?
Microsista napisał(a): dlaczego ktokolwiek nadal jeździ na benzynie czy na dieslu?
Dokładnie tak to jest tylko że zaczyna to się zmieniać przez ekologię i silniki diesla stają się nie opłacalne przez montowane w nich filtry i inne dodatki które mają oczyszczać spaliny.djkranc napisał(a):Jak zwykle chodzi o pieniądze już dawno można by jeździć autami na wodór czy elektrycznymi ale dopóki ropa jest dostępna szejkowie dopilnują aby nowe technologie nie weszły w życie
To prawda w zeszłym roku sprawdzałem sobie jak to wygląda i wyszło że za najniższą pensję Niemiec kupi więcej paliwa (benzyny Pb lub ON) niż Polak gazu LPG. To chyba sporo wyjaśnia jak to wygląda czyli oni jeżdżą taniej tankując benzynę iż mu gazdjkranc napisał(a):przeliczając najniższa krajową pensje na litry paliwa jesteśmy jednym z ostatnich państw w europie
Przecież auta na wodór już były dawno testowane ale nikt nie rozwijał tej technologii bo to zaburzyło by funkcjonowanie rynku na paliwach które są powszechnie obecne. Takie auto na wodór to nic innego jak auto elektryczne tyle że nie musimy go ładować z gniazdka i nie posiada akumulatorów jak typowy elektryk wystarczy zajrzeć do tego tematu który wyjaśni działanie takiego auta 5-technologicznych-ciekawostek-w-wodorowej-toyocie-mirai-vt110130.htmdjkranc napisał(a):już dawno można by jeździć autami na wodór czy elektrycznymi
Cichy77 napisał(a):Dokładnie tak to jest tylko że zaczyna to się zmieniać przez ekologię i silniki diesla stają się nie opłacalne przez montowane w nich filtry i inne dodatki które mają oczyszczać spaliny.
Cichy77 napisał(a):Przecież auta na wodór już były dawno testowane ale nikt nie rozwijał tej technologii bo to zaburzyło by funkcjonowanie rynku na paliwach które są powszechnie obecne.
Zgadza się i tu jest jeszcze jeden plus dla środowska. Ponieważ jeżdżąc na LPG jesteśmy bardziej EKO w porównaniu z Pb czy ON.Gradory napisał(a):tańszych alternatyw jak LPG.
Cichy77 napisał(a):Zgadza się i tu jest jeszcze jeden plus dla środowska. Ponieważ jeżdżąc na LPG jesteśmy bardziej EKO w porównaniu z Pb
Cichy77 napisał(a):W tej chwili moim zdaniem powinny być samochody z konwencjonalnym napędem zastępowane takimi na wodór H2
Wiesz co ja zauważyłem że coraz więcej samochodów które kosztują grubo tankuje LPG. Ostatnio widziałem 2-3 letnią X5 i Range Rover Vogue który na pewno nie miał więcej niż 3 lata. To tak z ostatnichdjkranc napisał(a):Paliwo LPG jest świetną alternatywą jednak w Polsce cały czas jest to jakby swego rodzaju "obciach" stać mnie na taki samochód stać mnie na benzynę
Zgadza się ale w hybrydach te jednostki spalinowe nie są tak mocno skomplikowane, a widziałem już parę takich samochodów z LPG. Tylko tu trzeba naprawdę dużo jeździć żeby taka instalacja się zwróciła. Kiedyś liczyłem i trzeba by zrobić około 50tyś. km żeby zacząć liczyć oszczędności jak jeździ się w większości po mieście.djkranc napisał(a):Coraz to nowsze silniki na bezpośrednim wtrysku benzyny rzucają kłody pod nogi branży LPG
Cichy77 napisał(a):Zgadza się ale w hybrydach te jednostki spalinowe nie są tak mocno skomplikowane
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Hybryda czyli benzyna + silnik elektryczny sprawdza się tylko w mieście i poza nim oszczędności będą znikome więc założeni LPG w tym przypadku dla kogoś kto robi duże przebiegi również za miastem na pewno będzie opłacalne.Marcel2727 napisał(a):Hybrydy (nie mówię tu o każdym aucie) czy auta na jeszcze tańsze paliwo, po co w takiej Tesli wpychać gaz?
Tu nie czas a przebieg ma znaczenie. Może się okazać że w rok zrobisz tyle km że instalacja zwróci się i sporo zaoszczędzisz. Im więcej samochód pali tym szybciej będziesz miał oszczędności.Marcel2727 napisał(a):Koszt instalacji zwraca się po pewnym czasie, nie ma sensu pakować gazu w tymczasowy samochód, który zaraz sprzedasz (bo po prostu chcesz się go pozbyć) lub jeździsz nim raz na rok, a takie sytuacje są.
Dzisiaj już nie kupuje się diesla ze względów ekonomicznych no chyba że będzie to nowe auto i będziesz miał gwarancję. Zobacz że większość firm zmieniając swoje floty ma auta benzynowe lub hybrydowe. Utrzymanie diesla jest po prostu za drogie nawet paliwo kosztuje tyle samo co benzyna i to że spali litr, dwa mniej nie przelica się przy dłuższej eksploatacji na jego oszczędność.Marcel2727 napisał(a):Znam osoby, które lubią benzynę/diesel. To tak samo jakbyś się zapytał czemu są jeszcze manuale, przecież nowszy automat jest z ekonomicznego i komfortowego względu lepszy (mowa tutaj o poprawnej jeździe i o dobrze działającej skrzyni biegów). Sporo osób ze względów ekonomicznych wybierze nie gaz, a diesel.
Są takie stacje ale jak pewnie zauważyłeś coraz jest ichmniej ponieważ LPG jest już dostępny na praktycznie każdej stacji kiedyś był z tym problem i na takich stacjach z samym LPG ludzie zarabiali obecnie mało opłacalny biznes bo mało kto tam zajeżdża.Marcel2727 napisał(a):Stacje paliw nadal, by istniały tylko z gazem - baa nawet takie istnieją i nie zostałyby zamknięte.
Tu trzeba zrozumieć jedną rzecz. Mianowicie żeby instalacja LPG pracowała prawidłowo silnik musi być w dobrym stanie ponieważ to na niej wychodzą wszelkie niedomagania np. układu zapłonowego których przy jeździe na benzynie możesz nie zauważyć.Marcel2727 napisał(a):Masz zdechlaka lub zwykły złom za 500 zł. byleby w ogóle jeździć, licznik 400 tys. kilometrów. Wsadzanie gazu to marnowanie pieniędzy.
To już się zmienia i to szybko. Wystarczy zobaczyć trend jaki panuje w produkcji nowych silników i na co położony jest największy nacisk. Już niedługo może się okazać że paliwo ON znacznie podrożeje bo będzie na nie coraz mniejszy popyt przez co dystrybucja będzie droższa itd. Można by tu dużo pisaćMarcel2727 napisał(a):benzyna i diesel to najbardziej popularne typy paliwa i za szybko się to nie zmieni.
Marcel2727 napisał(a):1. Hybrydy (nie mówię tu o każdym aucie) czy auta na jeszcze tańsze paliwo, po co w takiej Tesli wpychać gaz?
czy na jeszcze tańsze paliwo