Pytanie natury teoretycznej. Dlaczego wtryski główne pokazane na zdjęciu są podzielone na bardzo małe dawki ? Chodzi mi o to, jaki jest cel takiego otwierania/zamykania wtryskiwaczy na ułamek ms ? Jest to wykres sygnału podawanego na wtryskiwacze (pomarańczowy przebieg) w silniku 2.4 JTD Alfy Romeo 156. Widać, że wtrysk jest podzielony na 8 części, ale dlaczego nie jest to ciągły wtrysk? Czy ma to na celu zmniejszenie wibracji, klekotania ?
Jeśli jest to głupie pytanie, to wybaczcie, ale nie jestem znawcą motoryzacji . Potrzebuje tej informacji do sprawozdania...
Wtryskiwacz przy jednym cyklu pracy podaje od jednej do kilku dawek paliwa w zależności od zastosowanego systemu i ciśnienia w którym pracuje. W Common Rail początkowo ciśnienie wynosiło do 1300 bar i tam spokojnie wystarczyły wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jednak system ten był cały czas rozwijany i już pod koniec 2000 roku wprowadzono Common Rail II generacji w którym ciśnienie dochodziło do 1600 bar i to tu właśnie podzielono pierwszy raz dawkę paliwa podawaną w jednym cyklu. Były to dwie lub trzy dawki. Okazało się że wymagania do wtryskiwaczy zaczynają rosnąć bo im większe ciśnienie w szynie tym powinny być szybsze wtryski tym bardziej ze mają podawać kilka dawek w jednym cyklu. Później pojawił się system Common Rail III w którym ciśnienie wzrosło o kolejnych 200 bar do 1800 bar przez co wtryskiwacze musiały spełnić jeszcze większe wymagania i być jeszcze szybsze i tu szybko okazało się że wtryskiwacze elektromagnetyczne po prostu są za wolne nie są w stanie podawać większych ilości dawek paliwa w jednym cyklu. Tu pojawiają się wtryskiwacze piezoelektryczne które są w stanie pracować przy ciśnieniu nawet 2000 bar. Wtryskiwacz piezoelektryczny charakteryzuje się wielokrotnie mniejszą bezwładnością od elektromagnesu który był wyposażony wtryskiwacz elektromagnetyczny przez co jest w stanie pracować dużo szybciej. Dzięki temu rozwiązaniu ilość dawek paliwa może spokojnie przekraczać 5, a nawet więcej i 8 tak jak w twoim przypadku. Takie działanie zapewnia wyższą kulturę pracy i mniejsze spalanie bo dawkowanie paliwa jest bardziej precyzyjne.
Czyli głównym powodem dzielenia wtrysku na wiele dawek jest bardziej równomierne rozprowadzenie paliwa w cylindrze i bardziej precyzyjne jego dawkowanie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Rokiko, yeti65, dziękuję za bardzo rozbudowane odpowiedzi Pragnę zaznaczyć, że badany jest wtryskiwacz elektromagnetyczny, co jest zastanawiające (ze względu na szybkość działania).
Nowe stawki akcyzy w 2017 roku na samochody osobowe Zmiany naliczania podatku akcyzowego od samochodów osobowych najprawdopodobniej zostaną wprowadzone od nowego 2017 roku. Rząd zamierza ograniczyć import starych samochodów. Według nowych przepisów im ...
Dynamiczna czy statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów? Dynamiczna czy statyczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów??? Automatyczna skrzynia biegów to jeden z bardziej skomplikowanych elementów w dzisiejszych pojazdach. Dlatego prawidłowa eksploatacja ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.