Pytanie natury teoretycznej. Dlaczego wtryski główne pokazane na zdjęciu są podzielone na bardzo małe dawki ? Chodzi mi o to, jaki jest cel takiego otwierania/zamykania wtryskiwaczy na ułamek ms ? Jest to wykres sygnału podawanego na wtryskiwacze (pomarańczowy przebieg) w silniku 2.4 JTD Alfy Romeo 156. Widać, że wtrysk jest podzielony na 8 części, ale dlaczego nie jest to ciągły wtrysk? Czy ma to na celu zmniejszenie wibracji, klekotania ?
Jeśli jest to głupie pytanie, to wybaczcie, ale nie jestem znawcą motoryzacji . Potrzebuje tej informacji do sprawozdania...
Wtryskiwacz przy jednym cyklu pracy podaje od jednej do kilku dawek paliwa w zależności od zastosowanego systemu i ciśnienia w którym pracuje. W Common Rail początkowo ciśnienie wynosiło do 1300 bar i tam spokojnie wystarczyły wtryskiwacze elektromagnetyczne. Jednak system ten był cały czas rozwijany i już pod koniec 2000 roku wprowadzono Common Rail II generacji w którym ciśnienie dochodziło do 1600 bar i to tu właśnie podzielono pierwszy raz dawkę paliwa podawaną w jednym cyklu. Były to dwie lub trzy dawki. Okazało się że wymagania do wtryskiwaczy zaczynają rosnąć bo im większe ciśnienie w szynie tym powinny być szybsze wtryski tym bardziej ze mają podawać kilka dawek w jednym cyklu. Później pojawił się system Common Rail III w którym ciśnienie wzrosło o kolejnych 200 bar do 1800 bar przez co wtryskiwacze musiały spełnić jeszcze większe wymagania i być jeszcze szybsze i tu szybko okazało się że wtryskiwacze elektromagnetyczne po prostu są za wolne nie są w stanie podawać większych ilości dawek paliwa w jednym cyklu. Tu pojawiają się wtryskiwacze piezoelektryczne które są w stanie pracować przy ciśnieniu nawet 2000 bar. Wtryskiwacz piezoelektryczny charakteryzuje się wielokrotnie mniejszą bezwładnością od elektromagnesu który był wyposażony wtryskiwacz elektromagnetyczny przez co jest w stanie pracować dużo szybciej. Dzięki temu rozwiązaniu ilość dawek paliwa może spokojnie przekraczać 5, a nawet więcej i 8 tak jak w twoim przypadku. Takie działanie zapewnia wyższą kulturę pracy i mniejsze spalanie bo dawkowanie paliwa jest bardziej precyzyjne.
Czyli głównym powodem dzielenia wtrysku na wiele dawek jest bardziej równomierne rozprowadzenie paliwa w cylindrze i bardziej precyzyjne jego dawkowanie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
Rokiko, yeti65, dziękuję za bardzo rozbudowane odpowiedzi Pragnę zaznaczyć, że badany jest wtryskiwacz elektromagnetyczny, co jest zastanawiające (ze względu na szybkość działania).
GT86 – Toyota, która kocha jazdę bokiem Przepis na klasyczne sportowe coupé jest od lat niezmienny i bajecznie prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowym, smukłym kształcie, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na ...
Skoda Kamiq - miejski SUV Nowy miejski SUV ŠKODY, dedykowany dla chińskiego rynku model KAMIQ, został oficjalnie zaprezentowany 23 kwietnia. KAMIQ stanowi uzupełnienie gamy SUV-ów ŠKODY, w której znajdują się już modele ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.