Dławienie na wyższych obrotach

16 Cze 2015, 09:38

Koledzy mam problem z moim VW Golfem VI 1.4 TSI 160 PS

Samochód przy pełnym obciążeniu zaczyna się dławić, czasami zapala check engine i EPC. Po podpięciu do komputera, wypadanie zapłonów na różnych cylindrach, czasami tylko na 1, czasami na trzech nie ma reguły. Świece zostały wymienione na nowe, cewki sprawdzone podmieniane z innego samochodu też to samo. Diagnoza kolejna łańcuch do wymiany. Wymieniłem łańcuch na nowy ori, nadal dzieje się to samo, jednak po wymianie rozrządu w innym zakresie obrotów (2-5tys) wcześniej przy starym łancuchu (rzekomo rozciągniętym) problem pojawiał się przy około 5 tys obrotów.

Dodam że jeśli gaz wciskam powoli do powiedzmy 50 % auto jedzie bez dławienia się.
Zauważyłem wzrost spalania, a kolega powiedział mi że auto lekko kopci na szaro przy mocniejszym wciśnięciu pedału na wyższych obrotach, tak jakby nie dopalało paliwa.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Pozdrawiam
golfiarz1
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: golf VI
Paliwo: Benzyna

18 Cze 2015, 07:46

A czy moduł zapłonu był podmieniony?? i jak wygląda sprawa czujnika stukowego (akustycznego) który wyłapuje drgania na cylindrach i reguluje zapłon, podjedź na porządną diagnostykę i przyjrzyj sie parametrom pracy silnika a nie samym błędom.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 1UR-FSE
    Turbodoładowaniem nie dysponuje natomiast 4,6-litrowy silnik 1UR-FSE. Tę jednostkę Lexus również montował pod maską swoich największych i najbardziej komfortowych limuzyn. W latach 2006-2017 motor był dostępny w modelu ...