Dławienie silnika, wzrost płynu chłodniczego

16 Maj 2021, 16:35

Witam,
Mam problem z moim Polo.
Od jakiegoś czasu silnik ma nierówne obroty (dławi się). Przy odpaleniu jest wszystko w porządku, po ssaniu (tj. jakoś po 15 sekundach) zaczyna się dławić. Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia się piana. Pierwsze co mi przyszło do głowy, że może to być problem z uszczelką pod głowicą bądź samą głowicą, więc zrobiłem test. Okazało się, że wszystko jest w porządku z uszczelką i głowicą (kolor płynu reakcyjnego się nie zmienił - nie ma przedostania się CO2). Jakoś rok temu wymieniałem chłodnicę, może ten brud to po prostu jakieś zanieczyszczenia z chłodnicy? Ku mojemu zdziwieniu, w trakcie pracy silnika po zdjęciu korka wlewu oleju, wszystko pracuje równo, tak jak powinno być, nie ma dławienia. Odkręciłem separator oleju (zawór odpowietrzający odmę) w celu przeczyszczenia i sprawdzenia czy nie jest zapchany. Niby wszystko w porządku. Co więcej, w trakcie pracy silnika po wyjęciu bagnetu oleju słychać syczenie. Nie wiem za co się teraz zabrać, czy polecacie wymianę separatora mimo przeczyszczenia?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam, Paweł.
pkom98
Nowicjusz
 
Posty: 4
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volkswagen Polo IV
Silnik: 1.4 BKY
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

17 Maj 2021, 07:57

Jaki to silnik i który rok tej Polówki? Tam czasem separator nie jest zintegrowany z obudową zaworów?

pkom98 napisał(a):Jakoś rok temu wymieniałem chłodnicę, może ten brud to po prostu jakieś zanieczyszczenia z chłodnicy?
Chłodnicę zmieniałeś na używaną? Jak na nową to przecież nie ma ona w sobie żadnych zanieczyszczeń.

pkom98 napisał(a):Wzrósł poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym oraz po odkręceniu korka ukazał się brud w postaci jakby piasku (kolor płynu jest różowiutki) oraz pojawia się piana.
Rozumiem że sprawdzasz na zimnym układzie? Jak dużo wzrósł ten poziom płynu w zbiorniczku? Piana najczęściej to zły objaw wskazujący na UPG. Sprawdź jeszcze czy nie gwiżdże z pod korka przy rozgrzanym układzie bo może korek jest uszkodzony. Druga sprawa to rozumiem że układ chłodzenia trzyma normalną temperaturę podczas jazdy i stanie w korku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...