Do 10 tyś. - proszę o ocenę moich typów

06 Wrz 2011, 17:36

A wybrałem sobie:
- Mazda 323F, 2001+, 2 litrowy diesel
- Opela Astra II, 1999+, również 2 litrowy diesel
- BMW E36, 1997+, 1,6 lub 1,8 benzyna( później gaz) albo 1,8 diesel
- Ford Focus, 1999+, 1,8 TDDI
Chciałbym poznać wasze opinie na temat wymienionych pojazdów, m.in. chciałbym się dowiedzieć który jest najdroższy a który najtańszy w eksploatacji, awaryjność( oczywiście w tym wieku psuje się każdy, ale który najbardziej), wyciszenie wnętrza. Oczywiście jestem otwarty na inne propozycje, budżet określony w temacie, diesel lub benzyna(chciałbym zagazować), generalnie coś z segmentu compact.
Jestem młodym kierowcą i jakoś mam lęki przed większymi autami, ostatnio przejechałem się Xantią i mimo że auto jeździ jak żadne inne w którym do tej pory jechałem( po prostu płynie po drodze), to troszkę niewygodnie mi się nim manewrowało. Będzie to moje pierwsze auto, planuję nim pojeździć od 3 do 5 lat, głownie do pracy(30 kil. w obie strony), 2-3 razy w miesiącu trasa około 150 kil. Styl jazdy bardzo spokojny, choć wolałbym mieć troszkę zapasu mocy do wyprzedzania. Auto póki co nie będzie garażowane, w przyszłości może się to zmienić.
sajmon33
Nowicjusz

Miejscowość: Polska

08 Wrz 2011, 21:51

Teoretycznie najlepszym wyborem może być Mazda 323 ze względu na dobry silnik, małą awaryjność i dobre osiągi. Jest jednak 1 mały minus. Jeśli w razie trafisz na zły egzemplarz to naprawy pójdą w tysiące złotych. Może Cie to zniszczyć, bo jednak naprawianie Astry czy Focusa jest nieco tańsze. Kwestia ryzyka...
pit85
Aktywny

Miejscowość: bydgoszcz

08 Wrz 2011, 22:20

Kwestia ryzyka...