Do 10 tysi

07 Paź 2013, 08:42

Witam,
Już mam na prawdę mętlik w głowie. Naczytałem się tyle różnych opinii o rożnych autach, że nie wiem na czym się skupić.

Początkowo napaliłem się na alfę romeo 147 ale jest zbyt awaryjna jak na pierwsze auto i trudno znaleźć coś sensownego, niezajechanego.

Kryteria:
+Gaz
+jak gaz to jakiś mocniejszy śilnik m.in 1.6. ?
+bezawaryjność

+skrzynia biegów manualna - przy alfie naczytałem się, że automat jest dosyć awaryjny. Nie wiem jak to wygląda przy innych markach ale chyba nie chce się pchać w automat.
+lokalizacja: mazowieckie

Aktualnie przeglądam takie modele
toyota corolla e11 1.6
toyota avensis I 2.0
Honda Civic VI z 2000r
Honda Accord 2.0 z 2000r
Ford Focus
Ford Fiesta

Proszę o pomoc. Czy warto skupiać się na tych model w.w. a może coś innego?
Chciałbym zawęźlić wybór do 2 modeli, żeby zacząć szukać konkretnego auta.

PS. fajny też jest pt cruiser albo neon. Co o nich sądzicie?
norsil
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 01 2006
Auto: NIE MAM

07 Paź 2013, 08:57

Akurat japonce i Fordy kiepsko nadają sie do gazu.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Paź 2013, 09:43

norsil napisał(a):toyota corolla e11 1.6
toyota avensis I 2.0


O tych dwóch autach nie ma za bardzo co pisać. Są nudne w użytkowaniu, nic sie nie psuje, nie ma wersji gorszych i lepszych, przyjmują lpg na luzie oczywiście jak będą to przedlifty.
Aven spalanie gazu 9-10l corollka 8-9lpg, przy proponowanych motorowniach ze świateł możesz zaskoczyć o wiele szybsze auta. Części są śmiesznie tanie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2013, 09:47

@up
a jakie to są przedlify?
i czy to, ze są nudne w użytkowaniu to coś negatywnego czy pozytywnego?
norsil
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 01 2006
Auto: NIE MAM

07 Paź 2013, 10:01

norsil napisał(a):@up
a jakie to są przedlify?


corollka polfit jest od drugiej połowy 99r światła ma jak aven a nie tzw. placki a aven polift jest mniejwięcej tak samo rocznikoeo i też widać to po śwoatłach przednich. Są też inne różnice ale te najlepiej są rozpoznawalne.

norsil napisał(a):i czy to, ze są nudne w użytkowaniu to coś negatywnego czy pozytywnego?
Są nudne w pojęciu pozytywnym, szczególnie corolla. Nic się nie psuje, nie ma przygód, w zawieszeniu wymienia się elementy gumowe za 60zł co 30tyś.km. reszta hmmm :D trudno coś wymienić że się psuło.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2013, 10:24

czyli jeśli chciałbym corollkę to przed 99r. czyli powyżej 15 lat. hmm czy to już nie za dużo? jak to wygląda z wiekiem auta?

Generalnie postawiłem sobie, żeby kupić auto po 2000r. ale nie może mnie przekonacie.

ps. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ta jest polifcie?

ps2. i jak to wygląda z mocą w tej corollą? daje rade?

ps3. [link do Tablica wygasł] 98r sedan - co o tym sądzicie?
norsil
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 01 2006
Auto: NIE MAM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...

07 Paź 2013, 16:46

norsil napisał(a):czyli jeśli chciałbym corollkę to przed 99r. czyli powyżej 15 lat. hmm czy to już nie za dużo? jak to wygląda z wiekiem auta?

Tutaj akurat nie ma to znaczenia tym bardziej że nowa corollka szybciej się zepsuje niż stara. :D
norsil napisał(a):Generalnie postawiłem sobie, żeby kupić auto po 2000r. ale nie może mnie przekonacie.

A co to za różnica jeżeli ta po 2000r to jest to samo co przed 2000r z tym że ma inny silnik (gorszy).

Co do mocy to 1,6 spokojnie starcza tym bardziej że można skutecznie kręcić ten silnik po obrotach.

Z Twoich propozycji fajna jest ta jasna (sedan) jeżeli się nie znasz umów się do ASO i bierz ją.
Ta ciemna jest w automacie więc troszku może zamulać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10949
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Paź 2013, 17:10

tzn. to corolli nie brałem takiego kryterium, bo z tego co czytam i mówicie to na przed liftem jest lepsza.

Jak podjąłem decyzję, że czas kupić auto to przyjąłem takie kryterium +2000 rocznik.

i w sumie jest sporo typów ale nie mam żadnego takie przodującego.
norsil
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 01 2006
Auto: NIE MAM

07 Paź 2013, 17:59

a sądzicie o Roverach 75?
norsil
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 11 01 2006
Auto: NIE MAM

08 Paź 2013, 00:30

Podobno elektryka lubi w nich siadac. Sam jestem ciekawy roverow.
Stannny
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Brak

10 Paź 2013, 18:47

Proponuję temat odnośnie Roverów,powinien tutaj bardzo pomóc w kwestii zakupu
rover-200-i-rover-400-do-5-tysiecy-vt68727.htm#p402971
Turbopama
Początkujący
 
Posty: 218
Prawo jazdy: 10 03 1996
Auto: BMW M3