Nowe do 75k segment C lub B

05 Paź 2013, 19:12

Witam,
Nadszedł czas kupna pierwszego samochodu od nowości. Wydatek dla mnie to niemały, więc chciałbym żeby był przemyślany. Dlatego każda rada cenna.
Jestem bezdzietny, więc wystarczy mi samochód z segmentu C, ew. B. Cena maksymalna to 75 tysięcy. Samochód służyć będzie niemal wyłącznie do wyjazdów w trasę - trochę zwykłych krajówek, ale również sporo autostrad gdzie najchętniej toczyłbym się 120-130 na szóstym a nie piątym biegu. Jazda miejska sporadycznie. Nie chcę też (jak w obecnym) ryzykować życiem przy wyprzedzaniu TIRa, więc szukam czegoś co jedzie żwawo i chętnie. Elektroniczne bajery mnie nie interesują - potrzebuję odtwarzacza mp3 i klimy, reszta zbędna. W grę nie wchodzi używka - mam już dość inwestowania w części zajechane przez poprzedniego właściciela (nawet w 3-4 latkach). Chcę być pewny że auto nie było katowane przed dotarciem, że nie było palone sprzęgło przy każdym ruszeniu... Nie interesuje mnie prestiż, możliwośc pokazania się i zaszpanowania. Podsumowując:

- do 75k zł
- nowe
- 6-biegowy manual
- silnik benzynowy
- segment C/B
- moc 130-180KM

Pod uwagę biorę (w kolejności od najbardziej na "tak"):

- nowa Mazda 3 2.0 165KM - tutaj trochę boję się kosztów serwisu (marka wciąż u nas dośc egzotyczna). Z racji na pojemność ubezpieczenie w górę.
- Fiat Bravo 1.4T - trochę zniechęca strata wartości po kilku latach, słabe blachy? Na plus: da się szarpnąć już za 63-64k
- Fiesta ST - brak możliwości jazdy próbnej - tylko na specjalne zamówienie w Warszawie (daleko). Na plus - chyba najtańsze 180 koni na rynku. Z drugiej strony - dokładam 5 tysięcy i mam już Focusa z tym samym silnikiem - aktualnie oferują taki rabat.
- Focus 1.6 150 KM - aktualnie 8 tysięcy upustu, więc końcowa cena w granicach 69 tysięcy. Kwestia przemyślenia czy stać mnie na dołożenie 6 tysięcy za 30KM
- Peugeot 208 1.6T 155KM - brzydki jak noc :) również ciężko znaleźć egzemplarz z takim silnikiem do jazdy testowej. Tani - jak Bravo. Duży plus: najtańsze wozidło z mocą w tych okolicach.
- Civic 1.8 140KM - aktualnie rabat na 64k co wydaje się dobrą ofertą. Brzydal. Żeby wyprzedzić trzeba wysoko kręcić, więc i spalanie byłoby spore.
- coś z grupy VAG (Ibiza? Octavia?) z 1.4TSI, ale przeraża ilośc opinii o zawodności tych silników

W miarę możliwości proszę o uzasadnienie swojego wyboru. Mile widziane sugestie spoza listy :)
Pozdrawiam
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Paź 2013, 21:27

Fiesta - nie wiem czy najtańsze 180 kucyków. Do porównania cenowego 180 konne Polo GTI.
Coś z VAGa... Golf nie odpowiada? Co do TSI - problem był w łańcuchu rozrządu. Od jakiegoś czasu zmieniony na pasek. Można jeszcze popatrzeć na cee'd.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290

06 Paź 2013, 21:51

NajmocniejsZe co oferuje cee'd to 130KM GDI - straszny muł jak na takie stado kuni. Polo GTI to wg oficjalnej strony VW minimum 80 tysięcy, Fiesta 70. Za duża różnica żeby rozważać.
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Paź 2013, 22:22

Najmocniejszy Cee'd ma 204KM ale masz za mały budżet
W 1,4TSI nie ma co się pchać. Vagi poleciały z jakością na łeb na szyję w przeciągu 10-15 lat.
Proponuje Alfę Romeo Guliette.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Paź 2013, 23:15

Alfa ciekawa propozycja, ale tutaj interesowałby mnie 1.4 170 koni. Trochę drogi, ale może dealer opuściłby o kilka tysięcy. ode mnie plusik a propozycję na pewno mocno rozwaze
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

06 Paź 2013, 23:39

Fiestę odrzuciłbym na starcie z racji pokonywania tras. To raczej samochód dla ludzi wątłej budowy oraz dość krótkich, miejskich dystansów.
Zdecydowanie bardziej nastawiłbym się na Focusa. Za 69tyś otrzymujesz na prawdę solidny samochód.
Mazdą 3 niestety nie jeździłem natomiast w podobnym budżecie też bym się nią zainteresował, opinie zbiera dobre.
Resztę wymienionych przez Ciebie pozycji bym odrzucił.
Zaś Gulietta to fajny "dizajnerski" samochód niestety ze strasznie delikatnym zawieszeniem oraz elektronicznymi pierdołami które lubią zawodzić nawet w nowych samochodach(poczytaj na forach)
DauK
Początkujący
 
Posty: 106
Prawo jazdy: 08 01 2005
Auto: BMW e92
Silnik: 335i
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2008

07 Paź 2013, 19:10

@DauK
Miałeś rację z tą Fiestą. Dzisiaj byłem przejechać się nią i Focusem. Spodziewałem się sytuacji jak w VW, gdzie Polo w środku jest w zasadzue miniaturką Golfa. Okazało się, że Fiesta a Focus to ogromna różnica w jakości materiałów i komforcie.

Focus zaskoczył mnie na plus. Na próbę był 1.0 Ecoboost 125KM i jedzie toto zaskakująco żwawo - aż miło pomyśleć jak musi jechać 1.6. Nie sposób poznać na słuch że to 3 gary, niezależnie na jakich obrotach jedziesz. Reakcja na gaz ze sporym opóźnieniem, ale ciągnie już od dołu. Zawieszenie rewelacja - na zakrętach się nie buja a równocześnie tłumi nierówności. Na minus - widocznośc do tyłu. Obecnie są w ofercie Focusy w wersji Edition, gdzie w cenie "golasa" dostaje się parę solidnych dodatków. Można wyrwać bogato wyposażonego (6 głośników, ACS, SAPP, czujniki parkowania, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, światła przeciwmgielne, kierownica obszyta skórą i parę pomniejszych) 1.6 150 kuni za 67.500 (myślę że dealer zszedłby do 65.000). Przemówiło to do mnie tak bardzo, że czekam tylko na jazdę Mazdą 3 i jeśli ta nie zrobi na mnie lepszego wrażenia to wezmę w/w Focusa Edition.
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

07 Paź 2013, 20:20

Dziadu napisał(a):Focus zaskoczył mnie na plus. Na próbę był 1.0 Ecoboost 125KM i jedzie toto zaskakująco żwawo - aż miło pomyśleć jak musi jechać 1.6. Nie sposób poznać na słuch że to 3 gary, niezależnie na jakich obrotach jedziesz. Reakcja na gaz ze sporym opóźnieniem, ale ciągnie już od dołu. Zawieszenie rewelacja - na zakrętach się nie buja a równocześnie tłumi nierówności. Na minus - widocznośc do tyłu. Obecnie są w ofercie Focusy w wersji Edition, gdzie w cenie "golasa" dostaje się parę solidnych dodatków. Można wyrwać bogato wyposażonego (6 głośników, ACS, SAPP, czujniki parkowania, podgrzewana przednia szyba i dysze spryskiwaczy, światła przeciwmgielne, kierownica obszyta skórą i parę pomniejszych) 1.6 150 kuni za 67.500 (myślę że dealer zszedłby do 65.000). Przemówiło to do mnie tak bardzo, że czekam tylko na jazdę Mazdą 3 i jeśli ta nie zrobi na mnie lepszego wrażenia to wezmę w/w Focusa Edition.

Ciekaw jestem Twojego porównania z Mazdą 3. Głównie dlatego, że jeździłeś Focusem z silnikiem 1.0 125 KM. Czyli turbodoładowanym o momencie obrotowym 170 Nm. Turbina sprawia, że motor ciągnie od samego dołu.
Tymczasem Mazda wybrała inną drogę. Silnik 2.0 165 KM, to motor wolnossący, mający moment obrotowy 210 Nm. Brak turbiny powinien być zauważalny.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

10 Paź 2013, 18:48

Jazdy testowej Mazdą nie będzie ;) Zadzwonił do mnie po kilku dniach dealer Forda że ma dla mnie propozycję lepszą niż dawał podczas mojej wizyty w salonie. Łącznie 12 tysięcy rabatu (10 w gotówce i 2 na wyposażeniu opcjonalnym) za Focusa 1.6 182 KM. Takiej propozycji odrzucić już nie mogłem i skusiłem się nie czekając na wypuszczenie nowej Mazdy. Ogólnie teraz dobry czas na zakup Forda ze względu na te rabaty. Nie znalazłem innego kompakta z taką mocą za 74 tysiące, ale pewnie zależy od umiejętności targowania się - ja mistrzem targów nie jestem, więc pewnie komuś udałoby się jeszcze taniej coś wyrwać.

I tak jak pisałem wyżej - zacny rabat na Civica i inne Hondy, więc i tam chyba warto zajrzeć.
Dziadu
Nowicjusz
 
Posty: 12
Prawo jazdy: 06 09 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Chevrolet Aveo
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008