REKLAMA
Witam,
Nadszedł czas kupna pierwszego samochodu od nowości. Wydatek dla mnie to niemały, więc chciałbym żeby był przemyślany. Dlatego każda rada cenna.
Jestem bezdzietny, więc wystarczy mi samochód z segmentu C, ew. B. Cena maksymalna to 75 tysięcy. Samochód służyć będzie niemal wyłącznie do wyjazdów w trasę - trochę zwykłych krajówek, ale również sporo autostrad gdzie najchętniej toczyłbym się 120-130 na szóstym a nie piątym biegu. Jazda miejska sporadycznie. Nie chcę też (jak w obecnym) ryzykować życiem przy wyprzedzaniu TIRa, więc szukam czegoś co jedzie żwawo i chętnie. Elektroniczne bajery mnie nie interesują - potrzebuję odtwarzacza mp3 i klimy, reszta zbędna. W grę nie wchodzi używka - mam już dość inwestowania w części zajechane przez poprzedniego właściciela (nawet w 3-4 latkach). Chcę być pewny że auto nie było katowane przed dotarciem, że nie było palone sprzęgło przy każdym ruszeniu... Nie interesuje mnie prestiż, możliwośc pokazania się i zaszpanowania. Podsumowując:
- do 75k zł
- nowe
- 6-biegowy manual
- silnik benzynowy
- segment C/B
- moc 130-180KM
Pod uwagę biorę (w kolejności od najbardziej na "tak"):
- nowa Mazda 3 2.0 165KM - tutaj trochę boję się kosztów serwisu (marka wciąż u nas dośc egzotyczna). Z racji na pojemność ubezpieczenie w górę.
- Fiat Bravo 1.4T - trochę zniechęca strata wartości po kilku latach, słabe blachy? Na plus: da się szarpnąć już za 63-64k
- Fiesta ST - brak możliwości jazdy próbnej - tylko na specjalne zamówienie w Warszawie (daleko). Na plus - chyba najtańsze 180 koni na rynku. Z drugiej strony - dokładam 5 tysięcy i mam już Focusa z tym samym silnikiem - aktualnie oferują taki rabat.
- Focus 1.6 150 KM - aktualnie 8 tysięcy upustu, więc końcowa cena w granicach 69 tysięcy. Kwestia przemyślenia czy stać mnie na dołożenie 6 tysięcy za 30KM
- Peugeot 208 1.6T 155KM - brzydki jak noc również ciężko znaleźć egzemplarz z takim silnikiem do jazdy testowej. Tani - jak Bravo. Duży plus: najtańsze wozidło z mocą w tych okolicach.
- Civic 1.8 140KM - aktualnie rabat na 64k co wydaje się dobrą ofertą. Brzydal. Żeby wyprzedzić trzeba wysoko kręcić, więc i spalanie byłoby spore.
- coś z grupy VAG (Ibiza? Octavia?) z 1.4TSI, ale przeraża ilośc opinii o zawodności tych silników
W miarę możliwości proszę o uzasadnienie swojego wyboru. Mile widziane sugestie spoza listy
Pozdrawiam