Do 15 tys, mało pali .bezawaryjne

01 Kwi 2015, 20:57

Witam. Szukam auta do 15 tyś do jazdy po mieście (wiec nie na długie dystansy) zależy mi aby auto było ekonomiczne. Nie mam pojęcia jaki wybrać silnik oraz
czy ropę albo benzyna + LPG. Chociaż raczej wolalabym chyba ropę. Chcę minimum raczej 90KM oraz pojemność 1,6-1,9. Żalezy mi aby auto było wyposażone w ABS, ESP
i oczywiście wspomaganie kierownicy. Moje typy to: toyota corolla e13, seat ibiza III, volkswagen golf IV.
aalika
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 11 2014
Auto: nie mam

01 Kwi 2015, 21:01

może yariska ?
adrianbokser
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 332
Miejscowość: Śląsk
Auto: E32
Silnik: m60b30
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

01 Kwi 2015, 21:05

aalika napisał(a):toyota corolla e13

e12 chyba i jest ona dobra i ekonomiczna. :)
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Kwi 2015, 21:08

Wiem że wyglądem sie nie jeździ ale środek auta mnie przeraża. Najbardziej te zegary.
aalika
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 11 2014
Auto: nie mam

01 Kwi 2015, 21:11

aalika napisał(a):
toyota corolla e13

e12 chyba i jest ona dobra i ekonomiczna. [/quote]

Tak tak oto chodziło, ale czesto przy tych silnikach D4d jest pojemność 2,0 troche mnie to przeraża
aalika
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 11 2014
Auto: nie mam

01 Kwi 2015, 21:40

Diesel w mieście ani mało ci nie spali (nie zdąży się nagrzać) ani nie będzie bezawaryjny (przerywana, nierównomierna jazda i cała charakterystyka jazdy po mieście nie sprzyja żywotności najkosztowniejszych podzespołów, m.in. turbiny czy koła dwumasowego).

Skup się na benzynie albo benzynie z LPG. Jak jeździsz na krótkie odcinki rzędu 5 - 10 km w jedną stronę możesz śmiało darować sobie LPG, bo zwyczajnie auto będzie najwięcej i tak korzystało z benzyny.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    11. zlot Master Truck - Opole 2015
    Z wielką radością ogłaszamy, że na tegorocznym zlocie Master Truck, ku wielkiej uciesze zgromadzonej publiczności, wśród wystawionych modeli ciężarówek obecny będzie też fiński "Highway Hero", bowiem swój ...
    Najważniejsze informacje dotyczące wymiany turbosprężarki
    Czy naprawa turbosprężarek zawsze jest opłacalna? Tańsze rozwiązania nie zawsze przynoszą zadowalający efekt, a koszty naprawy często zamiast się zmniejszać, rosną. W silnikach Diesla większość turbosprężarek ma obecnie konstrukcję ...

01 Kwi 2015, 22:44

Golf i Ibiza nie mają nic wspólnego z ekonomią.
Zobacz na Honde Civic VII 1.4
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Kwi 2015, 07:26

A co myślicie o mazda 3 ?
aalika
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 11 2014
Auto: nie mam

02 Kwi 2015, 08:21

Mazda 3 to bardzo dobre auto pod warunkiem ze masz dodatkowy budzet na start. Lubi wylazic rdza wiec po zakupie raczej odwiedzisz blacharza w celu zrobienia zabezpieczenia antykorozyjnego (nie jest to drogie), poza tym raczej nie zmiescisz sie w 15k z kupnem auta i montazem lpg (~2600zl) . A jak mazda to tylko w benzynie (z lpg jak najbardziej), zadnego diesla ! Bo te nie sa udane
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 07 05 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Freemont / Scion tC / Trafic
Silnik: 2.0jtd / 2.4 vvti
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Kwi 2015, 08:42

W Mazdzie 3 jest dobry diesel 1.6. To jest ten HDI który montowali w Focusie i 307
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Kwi 2015, 14:32

Ups, punktujesz ;) umknelo mi ze to silnik HDI niemniej jednak nadal podtrzymuje, ze benzyna bedzie lepsza jak na potrzeby autora ;)
TheS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 380
Miejscowość: Kraków
Prawo jazdy: 07 05 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Freemont / Scion tC / Trafic
Silnik: 2.0jtd / 2.4 vvti
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Kwi 2015, 23:52

ja rozumiem ze benzyna może by była lepsza, ale jakoś nie wiem czemu chciałabym disla. Czy te silniki hdi są drogie w utrzymaniu ? Czyli naprawa i te sprawy. I czy są nie awaryjnie ?
aalika
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 16 11 2014
Auto: nie mam

03 Kwi 2015, 10:08

Każdy diesel jest droższy w utrzymaniu.
110 konne HDI sobie policz
dwumasa
turbo ze zmienną geometrią łopatek
DPF
Wszystko liczone w tysiącach
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

03 Kwi 2015, 19:29

Nie DPF tylko FAP :D
Czyli uzupełnianie specjalnego środka co jakiś czas, jednak bardzo rzadko (pow 100k km). Sam filtr zużywa się jednak jak każda rzecz i kiedyś tam może być konieczna wymiana / usunięcie
Turbinki też nie ma co demonizować, bo mamy przecież XXIw a liczba warsztatów regenerujących do wyboru do koloru
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14196
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004