Do 20k Euro - Sedan, Coupe 2012+ - Audi, BMW, Mercedes

12 Sie 2020, 22:01

Witam serdecznie forumowiczów. Jestem Kamil i mam 26 lat. Planuję zakup auta do 18k Euro - obecnie mieszkam w Niemczech. Autem będę poruszać się do pracy od 15 do max 40 - 50 km dziennie (80% to te 15km dziennie), raz na tydzień dodatkowo ok. 100 km i Polska - Niemcy jakieś 6 tys. km / rok. Nie potrzebuję jakiegoś ogromnego auta, ponieważ jeżdżę najczęściej sam, ewentualnie z jednym pasażerem.
Do tej pory jeździłem autami w benzynie - Opel i Audi A4, nigdy nie miałem z nimi problemów. Diesel mnie trochę odstrasza, więc wolałbym odpuścić go sobie (no chyba, że jakiś mocny 3.0 albo sensowny 2.0) 8). Właściwie spalanie nie gra szczególnej roli - liczy się przede wszystkim trwałość silnika, jak i całego auta oraz dobry wygląd zewnętrzny + wewnętrzny. Wiek auta najlepiej 2012/2013+.

Auta jakie przypadły mi do gustu:
#1 Audi A5 8T Sportback wersja poliftowa - silniki 2.0TFSI i 3.0TDI.
Czy warto myśleć o 2.0TDI? Quattro chyba się nie opłaca przy jeździe tylko po publicznych drogach i braku zimy?
#2 BMW 4 Coupe
Benzyna / diesel. Tył napęd, ale Xdrive też ujdzie.
#3 BMW 5 F10 Sedan
To samo co wyżej.
#4 BMW 3 F30 Sedan
#5 Audi A6 C7 Sedan
#6 Mercedes C-klasa / E-klasa Sedan / Coupe
#6 VW CC

Jakie silniki są godne uwagi, co będzie najlepszym zakupem i na co uważać?
Dziękuję z góry za poświęcony czas na przeczytanie posta i wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam :D
Kamil899
Obserwowany
 
Posty: 1

17 Sie 2020, 13:19

Przy takich przebiegach nie masz co myśleć o dieslu. Tu tego nawet nie zrekompensują wypady do Polski bo i tak roczne przebiegi masz na niskim poziomie.

Mając na uwadze coupe to możesz sobie spojrzeć na Astrę OPC, Subaru BRZ lub Toyotę GT86. Ciekawą propozycją może być BMW serii 4 (428). Silniki TSi bym sobie odpuścił, chyba że kupisz auto po 2016 roku wtedy będzie największa szansa na strzał w poprawione silniki z którymi jest mniej problemów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10102
Zdjęcia: 35

17 Sie 2020, 13:38

Ogólnie z przedmówcą się nie zgodzę 40-50 km max na niemieckich autobahnach to spokojnie starczy żeby diesel żył jak ryba w wodzie to nie są wioski w PL 5 km do CPN-u bo autostrady za daleko albo płatne.
Także diesla można przemyśleć wg mnie, inne warunki niż w PL.
Poza tym nie wiem jak autor to liczy bo 40 km dziennie to już daje ok 9 tys km rocznie, plus reszta to spokojnie 10 tys wychodzi.
także ja bym ropy nie odrzucał, bo TSI szczególnie konkretny do Audi A6 typu 3,0 paliwa będzie żłopał a z gazem nie idzie w parze.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna