Do 4-5 tys. 250 km/msc. dla ucznia.

20 Sie 2013, 18:42

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] nie rdzewieje? :D

Bez urazy ale Hyundai wygląda dla mnie tragicznie, już bym wolał jeździć Lanosem 3 drzwiowym... Ostatnio takiego dogonić nie mogłem, jeżdże spokojnie na dwupasmówce przy 130 odpuściłem na bank leciał ok 150... Wariat... :twisted:
Ostatnio edytowany przez awesome94, 20 Sie 2013, 18:46, edytowano w sumie 1 raz
awesome94
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

20 Sie 2013, 18:45

W tym miejscu mógł być uszkodzony jakimś uderzeniem (kamień, krawężnik) i się zaczęło. Audi 80 też nie rdzewieją, bo mają ocynk ale widziałem mnóstwo zjedzonych.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2013, 18:58

MatHl napisał(a):A do Twoich wymagań idealnie pasuje Lanos


No pasuje jak ulał, z 1.6 fajnie się zabiera, założyć alusy to i wygląda nawet nieźle, części w każdym spożywczaku dostępne, no ale co mu poradzisz? :roll:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]Silnikowo jak nie wali na niebiesko z rury to będzie jeździł i jeździł...Generalnie fajne samochody. te przetarcia to tapicer do 200zł Ci pousuwa, że śladu nie będzie.
Z mniejszych dających frajdę z jazdy [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sie 2013, 19:02

Może Clio 1, ewentualnie 2 (może uda się wyrwać coś w tej cenie). Vw Polo 3, Skoda Felicia.
tdloverr
Początkujący
 
Posty: 137
Miejscowość: poznan

20 Sie 2013, 19:07

awesome94 napisał(a):nie rdzewieje? :D


W tych miejscach większość samochodów w Twoim budżecie będzie albo już robiona, albo tak właśnie wyglądała, te miejsca są narażone na małe odbicia od piasku, kamyków, błota pośniegowego i się "piaskują" do blachy, a potem włazi rudzielec...W swoim focusie co ma 4 lata już to zabezpieczałem bo w 4 miejscach właśnie wyszorowane było, w wielu samochodach stosunkowo młodych do 6 lat i nie podszykowanych do sprzedaży spotykałem się z takim problemem. Akurat to nie jest bardzo drogi gips, bo w 500zł zamykasz się w 2 stronach ze wspawaniem nowych progów i masz na kolejnych kilka lat spokój, a tą kasę spokojnie wynegocjujesz.

Być może niebawem będę miał całkiem ciekawe auto-renault megane coupe 114KM niebieski kolor z klimą, zadbana itd. Cena pewnie będzie 4800-5500 w zależności za ile mi znajoma odda, bo coś gadała, że będzie na sprzedaż. Jeździ nim parę latek dość bezproblemowo.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sie 2013, 19:13

Ostatnio takiego dogonić nie mogłem, jeżdże spokojnie na dwupasmówce przy 130 odpuściłem na bank leciał ok 150... Wariat... :twisted:

ja się swoim rozpędziłem do ponad 180km/h przy silniku 1,3 :mrgreen: ale OK gust rzecz bezdyskusyjna
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co oznaczają skróty mHEV, HEV, PHEV i BEV?
    Producenci samochodów mianem napędu hybrydowego określają całkiem różne rozwiązania o innych poziomach zaawansowania i skuteczności. Na tę chwilę można wyróżnić trzy podstawowe rodzaje hybryd – ...

20 Sie 2013, 19:23

Chyba macie racje, nawet nie wiesz akuQ jak się uśmiechnąłem patrząc ceny części do Lanosa 1.6... W 3 drzwiówce osiągi podobne do tego Nissana 2 litrowego, więc generalnie super. Wytłumacz mi tylko czym się różnią wersje w których jedne mają cywilizowaną kierownicę, drugie jak od statku kosmicznego? I jedni mówią, że to ocynk, drudzy, że jakiś tańszy odpowiednik. Jak z tym było, wie ktoś?

Carisma bardzo fajna, pamiętam jak z 7 lat temu mój ojciec szukał auta, studiował coś o nich. Podobna do Primery którą czasem jeżdżę. Podzielone tylko są opinie o GDI. Serio mechanicy rozkładają ręce i nie chcą się dotykać?

Clio 2 jechałem kolegi, 1.2 65km bez wspomagania, porażka. Ale ta oferta co wysłałeś to nie wygląda za ciekawie.
awesome94
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

20 Sie 2013, 19:52

Clio podane tylko przykładowe. Pamiętaj, że prawdziwa okazja to nie auto od handlarza z pierdylionem świecących zdjęć ładniejszych niż z żurnala, bo przy obecnej technice można z każdego szczura zrobić lalunię na zdjęciach.

GDI nie są złe, tylko polacy próbują im robić krzywdę i zakładają gaz. Znam kilka sztuk z przebiegami sporo ponad 300 tyś, a 2 co mają dużo więcej, przynajmniej po stanie ich zużycia, ale silniki się turlają dalej super. Tam skrzyniom trzeba się przyjrzeć bo zrobili misz-masz ze skrzyniami z renówek i nie bardzo się ro sprawdzało.

Lanosa jakbyś zakupił w porządnym stanie to masz tanią jazdę i tanią eksploatację. Dla młodego-ściemnić szyby, dać ładne alufelgi i będzie się ładnie prezentował. Pomyśl na spokojnie.
W lanosach ocynku nie ma, naloty rdzawe wewnętrzna strona klapy czy miejsce koła zapasowego to standard, ale nie gniją w trybie zastraszająco szybkim, więc jak kupisz w stanie " w miarę" to te 3 lata pośmigasz bez większego problemu, a jak znam życie dłużej nie będziesz trzymał. :ok:
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

20 Sie 2013, 20:09

Rok, dwa i idzie w inne ręce. Dam sobie kilka dni na przemyślenie, popatrzę po okolicy, może ktoś coś sprzedaje, może się przejade Lanosem. Nurtuje mnie ta kierownica, czy jak kupie tą obrzydliwą, bez problemu podejdzie ori 4ro ramienna?

I już z ciekawości, ile trzeba wyłożyć na a4kę zadbaną z 95 roku z silnikiem 1.6? :shock: Już mi te Audi przechodzi :D Szpanować znaczkiem nie muszę, a jak będzie jakiś zlot Daewoo to pojadę Lanosem i przy okazji wezmę staaary telewizor ze strychu (żartuje)
awesome94
Nowicjusz
 
Posty: 19
Prawo jazdy: 21 08 2012
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Nie mam

20 Sie 2013, 20:43

Akurat w temacie Lanosa siedze już troche czasu (ojciec ma ponad 10lat) wiec sie wypowiem.
Lanos nie ma ocynku tylko blacha pokryta jest metoda kataforezy - części są tanie a sporo pasuje od Astry I np tarcze hamulcowe.
Silnik 1.6 najbardziej dynamiczny ale czasami ma problemy z uszczelką pod głowica.
Silniki na ogół dobrze znoszą lpg więc śmiało możesz szukać egzemplarzu z lpg (wiem robisz małe przebiegi ale na gazie bedziesz jeżdził za grosze,koszt przejechania 100km Lanosem to będzie jakieś 25zł).
A co do kierownicy to były dwa rodzaje,z poduszką - oraz bez - ta z poduchą podejdzie bez problemu ale jesli bedziesz chciał tą poduche to zapomnij o sprawnym jej działaniu podczas wypadku no chyba że zrobi to ktoś naprawde ogarnięty.

Jeszcze co do wyglądu Lanosa to zobacz na te:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[link wygasł]
[link wygasł]
uwierz że z Lanosa da sie zrobic naprawde ładny dupowóz.

Tutaj kilka linkow z okolic Warszawy:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - bardzo ładnie sie prezentuje.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - wizualnie do poprawek.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - tylne lampy od wersji sport.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

20 Sie 2013, 23:36

No z tym Lanosem chłopaki Ci dobrze radzą.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

21 Sie 2013, 18:22

Awesome94 czytając ten wątek od początku odechciewało mi sie już go czytać po kilku postach. Jednakże doszedłem do końca, i porównując Twoje pierwsze wypowiedzi z ostatnią to widzę że chłopaki Cię tu trochę "wyprostowali" z cwaniackiego podejścia do granic logicznego myślenia. Będąc gołodupcem z 4 tys zł w kieszeni nie zwojujesz rynku motoryzacyjnego. Bierz to co Ci tu radzą, bo dobrze radzą.
krikus
fs...VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 125
Auto: Opel Vectra C 1.8

21 Sie 2013, 20:50

Za 4-5 tyś jak już przedmówcy mówili za dużo nie ma co kupić.
Polecam japońca np. Toyota Starlet z 98-99r. Z opcji zakupowej wynika, że kasą nie śmierdzisz więc:
1) Za 5tyś można kupić już zadbany egzemplarz, ewentualnie za 3tyś. trochę przechodzony.
Zaleta dobra cynkowana blacha - nie tak jak w Audi czy VW, ale jezeli samemu szczotka czy papierkiem w pore purchle przelecisz i przeciagniesz antyrdza oraz farbka pod kolor z toyoty za 36zl to nic wielkiego nie bedzie sie dziac.
2) Osiagi z malym silniczkiem 1,3 sa co najmnej wybitne.
Raz ze majatku nie wydasz na paliwo, a dwa jak to uczen nie raz zawstydzisz kolege z Golfa ;) spod swiatel.
Jak mialbys troche wolnych funduszy zawsze mozna przekladke strzelic na 4efte - czyli uturbiona wersje tego silniczka i wtedy naprawde jest to scigacz jakich malo.
Autko ma ta zalete, ze jest trwale. Jezeli nie bedzie mocno zajechane, to wymiana rozrzadu, zawieszenia i wsio. A jak beda koszta to na zamiennikach mozna sporo podzialac. Duzo elemnetow jest kompatybilnych z corolka wiec naprawde jest w czym wybierac. Gdy przytrzesz drzwi to masz je za 200zl pod kolor ;), reflektor za 100zl, klamke za 30zl - oryginaly uzywane.
3) Gdy zaczniesz pracowac i bedziesz musial sporo dojzdzac do roboty wtedy wlorzysz instalacje LPG - moze byc najprostsza. Zakup blosa, parownika i reszty osprzetu max wszystko za 1000zl z wystrojeniem i masz po taniosci jazde. A silnik 4efe jest bardzo trwala jednostka i ciezko ja zepsuc. Ze zle wyregulowana mieszanka mozna tysiace porobic, a i tak sie nie rozkraczy.
Jak dobrze poszukasz to z DE czy NL mozna kupic od razu starletke z 4efte - tylko na to juz trzeba z 10tys. szykowac.

A tak w ogole jeszcze bardziej polecal bym corolke E11. Jeszcze lepsza od starletki. Komfort, klimatyzacja w wersjach z niemiec, 6 biegowa skrzynia w wersji G6, bardzo wygodne fotele przednie, bardzo dobre resorowanie na polskie drogi (nie za twarde, nie za miekkie - chociaz zdecydowanie twardsze od dzisiejszych aut, ale plomby nie wypadaja, a co najwazniejsze czuc droge wiec mozna bardzo ladnie nauczyc sie kontrolowac auto). Jednak na zadbany egzemplarz trzeba szykowac 7-10tys. na troche bardziej przechodzone 5-8tys., a 4-5 tys.to raczej juz zajechane auta do roboty.

Wszystkie golfy, pola beda ubozsze w wyposazeniu, drozsze, a co najwazniejsze z podobnymi silnikami nie beda mialy nawet startu do takiej rolki. W top gear zrobili porownanie rolki E10 z golfem GTI ktory dostal po tylku i to bez dlubania. Zwolennicy gofla powiedza, ze jak podlubia to objada. No ok, ale to kazde auto mozna podlubac i da rade. Do rolki mozna wsadzic silnik z celicy i wtedy to jest wymiatacz z ta waga i moca.
A no i ten sam silnik 4efte z turbo mozesz wlorzyc - modny ostatnio temat turbo+mala jednostka. To tu masz na dzien dobry. Na youtube pelno jest filmikow jak to jezdzi, a przekladka w zasadzie plug&play ;) bo wszystko takie samo tylko ze po drugiej stronie (w wersjach japonskich starlet, corolli i w brazylii paseo jak dobrze pamietm czy glaza).

A jak chcesz mniej dlubac, to wchodz w honde. Tu masz full zestawow tunningowych. np. taki CTX pieknie smiga - tylko znalezc egzemplarz nie zjedzony przez rdze to bedzie na pewno niezla sztuka.
Toyota z tamtych lat moze tylko rownac sie blachowo z VW, a i tak wypadnie gorzej. Wszystkie inne japonce niestety po pierwszych 8 latach mialy juz brazowe naloty. W toykach a szczegolnie w E10 czy E11 dopiero po 20 latach moze cos sie pojawiac - jak wczesniej tzn. ze cos bylo w blacharce robione ;)

Wiec z czystym sumieniem polecam Corolke E10 - E11 (zwlaszcza ta - ladniejsza i wygodniejsza), a jak za malo kaski to starletka.

Pozdr.
zygert
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Toyota, Peugeot
Paliwo: Benzyna + LPG

21 Sie 2013, 21:07

Tu masz dwa fajnie wyposażone Lanosy
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

21 Sie 2013, 21:11

Ten srebrny z mojego miasta i nawet kojarze wóz :mrgreen: tylko chyba w przód dostał bo przednia tablica troche bardzo pomięta.
Ten zielony akurat był przerabiany dosłownie z tydzien temu u nas na forum Lanosa i również dostał w przód,ponadto stoi w tym komisie już troche czasu.
Aktualnie jest u nas na forum do wzięcia jeden pewny Lanosa tylko musiałbyś jechać po niego do Łodzi.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012