Do jakiej marki samochodu, są tanie części?

03 Lip 2011, 17:58

Witam.
Chciałbym się Was poradzić w kwestii takiej: do jakiej marki samochodu, są tanie części?
Jestem na etapie kupna samochodu w zakresie 7 000 - 9 000zł, i jestem "rozdarty" od opinii znajomych co do ewentualnych napraw. Większość osób doradza aby kupić coś z opla - że tanie części, z fiata - tanie części lecz często się we fiatach coś sypie, peugeot - nie wiele droższe od opla, a o audi, citroenie, mercedesie, bmw, fordzie itp. - żebym sobie odpuścił bo się nie wypłacę.

I proszę powiedźcie, czy te opinie są naprawdę uzasadnione, czy aż takie duże są różnice w cenie jeśli popsuje się taka sama rzecz?

Z góry bardzo dziękuję, pozdrawiam.
tomekdkm
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Lip 2011, 18:01

Różnice nie są duże.

Mogą być spore jeżeli chodzi o różnicę w autach zwykłych i premium.

Np. części do BMW, Mercedesa będą droższe niż do Opla i Fiata. Jeszcze droższe będą części np. do Jaguara i LandRovera.
Natomiast jeżeli chodzi o samochody z tej samej półki to różnic znaczących nie ma.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

03 Lip 2011, 20:15

Tanie części są do np. Poloneza, ale o dobre takie autko to ciężko a o komforcie to nie wspominam już. Ale są np. autka Z Daewoo - np. Nubira II - części w miarę tanie, a wyposażenie dość dobre. O Fiatach nic dobrego powiedzieć nie mogę. No i podobno Ople też są w miarę dobre i tanie części.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Lip 2011, 09:35

Ople tak - z dostaniem części nie ma właściwie żadnego problemu, a i ceny są bardzo porządne. Chociaż po prawdzie to te samochody ogólnie są małoawaryjne i nie wymagają częstego serwisowania.
Alfako
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: POLSKA

19 Sie 2011, 09:25

szkoda że nie jest to Volvo, bo tutaj co do części to niestety czasem bywa drogo, ale ich jakość jest dobra więc coś za coś.
Napisz do mnie jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o samochodach Volvo.
faldurf
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Miejscowość: Warsaw

01 Wrz 2011, 09:16

Im bardziej popularny samochód i tani samochód tym tańsze części zamienne. Na pewno opel, tuż za plasuje się VW (zwłaszcza starsze roczniki do 2000 roku). Dodatkowo do tych aut są zamienniki dobrej jakosci oraz praktycznie cały wachlarz części.
Części do aut francuskich są wyraźnie droższe oraz brak jest zamienników.
Części do aut japońskich są niby dostępne, ale ich cena też jest nieco wyższa.
TopRider
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Volkswagen Golf 3, 1.6 75KM

01 Wrz 2011, 10:01

Opel i Fiat- to moim zdaniem marki które mają tanie części zamienne i powszechnie dostępne. Najdroższa pod tym względem jest zdecydowanie Alfa.
Dabtuner
Aktywny
 
Posty: 295

01 Wrz 2011, 18:24

Nie ma znacznej różnicy pod względem dostępności i cen części do większości marek w naszym kraju. I nie słuchaj opinii typu żadne auta na F lub, że ople gniją itp, itd. Jak dbasz o auto tak masz. Nawet 'bezawaryjne' japońce się sypia jeśli trafisz na auto od cwaniaka. Tak osobiście polecam rozejrzeć się za jakimś zadbanym autkiem z kraju kwitnącej wiśni. W tej kwocie dostaniesz całkiem fajny pojazd z dobrym wyposażeniem. Auta niemieckie mają wygórowane ceny, marne wyposażenie i drabiniaste zawieszenie ale większości to odpowiada więc zależy od Ciebie co jest ważniejsze. Koszt części do aut azjatyckich niejednokrotnie jest niższy od tych z zachodniej granicy. A fiat wbrew pozorom wcale nie ma najtańszych części.
LukVanDud
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Honda Accord CE7, 1.8i 115KM

02 Wrz 2011, 09:52

Opel ma dobrą opinię w tym temacie, bo to raz że porządne auta, dwa ciężko trafić na jakieś kosmiczne ceny za dany element, gdzie przy innych markach jest on dużo tańszy. Mazdy może mają trochę droższy serwis, ale jak się dba o auto to też fortuny się w warsztatach nie zostawi
walkomazda
Początkujący
 
Posty: 107
Miejscowość: Warszawa
Auto: Mazda 3, Opel Astra G

10 Mar 2013, 15:01

Ja oprócz na to czy części są tanie patrzę na to jak wygląda kwestia serwisu i przeglądu – bo to zwykle pół na pół. Części szukam na ceneo.pl i nokaut.pl a usług na taniprzeglad – wyszukiwarce promocji serwisowych w ASO np. do Fiat Bydgoszcz.
Pure
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Fiat

25 Mar 2013, 18:31

Tanie części są przeważnie do modeli, których jest dużo na rynku i są budowane na bazie innego modelu lub firmy współpracującej. Volkswagen-Audi-Skoda choć nie wszystkie ale dużo części jest pasujących między sobą.
dreamer
Początkujący
 
Posty: 191
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 22 01 2013
Przebieg/rok: 6tys. km
Auto: Volkswagen Jetta
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

30 Mar 2013, 18:18

Tanie części są do:
1. BMW, OPEL, VW.
2. PEUGEOT, FORD, AUDI, SKODA.
Nie wypłacisz to się przy japońcach...
Oczywiście mowa o częściach używanych. Cześci do bmw są strasznie tanie i przede wszystkim bmw ma konstrukcje bez większych udziwnień, więc mniej udziwnień może się zepsuć. Nie słuchaj tych co mówią, że z bmw się nie wypłacisz. ZAPOMNIJ O JAPOŃSKICH, WŁOSKICH I EWENTUALNIE TYCH Z KRAJÓW - IKEA...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

31 Mar 2013, 11:24

Vermin napisał(a):Nie wypłacisz to się przy japońcach...


A możesz podać co będzie takie super drogie do JDMów a tanie do żabojadów?
Tak pytam z czystej ciekawości, bo może coś mi umknęło?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Mar 2013, 20:03

szybki napisał(a):
A możesz podać co będzie takie super drogie do JDMów a tanie do żabojadów?
Tak pytam z czystej ciekawości, bo może coś mi umknęło?

Np. Japońce często mają zawieszenie wielowahaczowe, które z reguły jest dość drogie w serwisie. Poza tym części do japońców są trudniej dostępne niż do starych peugeot'ów, zwłaszcza jeśli chodzi szczegóły. Stare peugeout'y są na tyle proste w budowie że są typowymi samochodami do naprawiania młotkiem. I w sumie to tyle...
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

01 Kwi 2013, 11:15

Vermin napisał(a):Np. Japońce często mają zawieszenie wielowahaczowe, które z reguły jest dość drogie w serwisie. Poza tym części do japońców są trudniej dostępne niż do starych peugeot'ów, zwłaszcza jeśli chodzi szczegóły. Stare peugeout'y są na tyle proste w budowie że są typowymi samochodami do naprawiania młotkiem. I w sumie to tyle..


Mówisz troszkę nie prawdę przez powielanie mitów.
Generalnie co do JDMów jest tak że są pewne modele aut które serwisuje się drożej ale jest to polityka firm albo znikomść produkcji. Kiepsko jest z serwisem Infinity bo ogólnie Nissan ma dziwną politykę dotyczącą sprzedaży części. Przy Hondzie jest Acura która też nie jest orłem w tej kwestii. Ale większośc marek JDM najlepiej prawdziwych JDM serwisuje sie w miarę normalnie i często taniej niż wspomniane przez Ciebie peżoty.

Wypowiem się na podstawie prestizowej marki Lexus. Są modele o gorszych parametrach serwisowych takie jak ES/SC 1/GS 1 są to modele nie typowe przy których trzeba spędzić więcej czasu w necie szczególnie przy ES. Natomiast prawie wszystkie pozostałe z dostepnością części nie ma żadnych problemów. Wszystko jest w zamiennikach/używkach/ASO. Ceny wszyskich części eksploatacyjnych są takie same jak konkurencjii a często tańsze. Dla porównania Lex GS MKII na jednym zestawie ori. wahaczy zrobi około 350-400tyś km. a wymiana mcpersonka będzie trwała 1g, porównaj to np: do peżota 407 i zapytaj mechanika ile musi wykonać czynności przy przodzie auta.

Przykładowe ceny gratów do GS MKII
wahacze od 150zł do 300zł
amory od 150zł do 320zł ori KYB!!!
piasty kół 150-250zł
klock od 90zł
tarcze od 90zł
przednia szyba 350zł nowa
komplet czujników stukowych nowych ori 500zł

I tak mógłbym Ci wymieniac i wymieniać.

Jeszcze znając się trochę na lexach można wybierać modele które powstawały na bazie aut do wyczynu i wtedy ich trwałośc jest liczona w setkach tysięcy km.ów. Np: lexem SC400 zrobisz 500tyś km a silnik powie dzieńdobry wyobraź sobie taką sytuacje w peżocie.
A wiesz że cały układ napedowy SC/GS wytrzyma bez modyfikacji 400KM na luzie włącznie z automatyczną skrzynką (tą starszą) ta nowsza do 350KM. Mosty wały spokojnie ciagną do 700KM.
Ori skrzynka z GSa do 1996r. była wykorzystywana w drag-u więc chyba o jej trwałości nie musze sie rozpisywać. Jest siermięzna i zamula ale nie psuje się.

Oczywiście z nowszymi modelami nie jest tak różowo, są też wpadki takie jak IS220 ale w porównaniu do konkurencji jest dobrze.

Podane ceny dotyczą marki Lexus a z Tojką jest jeszcze taniej i też bezawaryjnie szczególnie do 2000r.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe