2 znajomych ma E12 1,6 i jeden twierdzi, że pali 6l po mieście (chyba jak 50 km pcha
) a drugi twierdzi, że 9l po mieście (widziałem wskazania komputera pokładowego) więc jednak z Twoją coś jest nie tak. No ale jak chcesz.
TDDI w Focusach montowany był do 2004 r. Za 20 tyś powinieneś znaleźć ładne auto z ok 2002 r. Do sprawdzenia ranty drzwi i klapy bagażnika (rdzewieją sobie), czy za mocno nie kopci, za głośno nie chodzi (nie daj sobie wmówić, że to stary diesel i powinien klekotać na potęgę). Uważaj na wersję 75KM bo takie też były co prawda bardzo rzadko ale były (90KM ładnie daje radę ale 75 to już lipa). W październiku 2001 r. był lifting. Auta po liftingu mają inne lampy z przodu (lepiej świecą i mają zintegrowane kierunki), czarne listwy na zderzakach i chyba inny tunel środkowy we wnętrzu). Poprawiona została pompa wtryskowa (w przedliftowych potafi sobie paść po ok 200 tyś km - czyli i tak mamy to z głowy bo 10 letnie dieselki mają ten dystans za sobą niezależnie co mówi licznik
). Po liftingu pojawiły ię silniki TDCi ale o tych za wiele nie powiem poza tym, że są wrażliwe na jakość paliwa.
Koszty jakie czekają Cię po zakupie: wymiana rozrządu w TDDi 230 zł pasek + napinacz Motocrafta + ok 100 zł za wymianę, olej 5W30 wchodzi równe 5l (120 zł Formula E), filtr paliwa jakieś 100 zł (wymiana banalna), filtr przeciwpyłkowy 50 zł, filtr powietrza nie pamiętam ale chyba tyle samo, pasek klinowy 50 zł. Ja zmieniałem jeszcze klocki bo prawie nie było (150 zł Motocraft ale nie polecam bo strasznie pylą - chyba, że ktoś na stalówkach śmiga to nie ma znaczenia).
Auto świetnie się prowadzi, ma bardzo czuły układ kierowniczy - niestety mocno przenosi wszelkie nierówności na kierownicę ale za to dokładnie wiadomo ci się z autem dzieje
Warto szukać wersji GHIA ze względu na bogate wyposażenie.