Dobór oleju Octavia 1.8

30 Lis 2016, 18:55

Posiadam Octavie 1.8 20v (bez turbo) wcześniej był zalany shell helix 10w40 w międzyczasie dolewany rożnież mobil 1 i zbliża się wymiana oleju zastanawiam się na olejem Valvoline max life 10w40. co sądziccie o tym wyborze ? cenowo wygląda dosyć fajnie, czy zostać przy shellu?
Silnik ma przebieg 285000km bez gazu .
Pracuje dobrze, żadnych wycieków,branie oleju w normie nie ma dużych ubytków.
ace
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 12 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

30 Lis 2016, 19:22

Ja od kilku lat stosuję Valvoline w swoich autach i nie narzekam. Max life diesel 10w40 stosowałem w starej almerce, moim zdaniem warto :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

30 Lis 2016, 20:33

Tak naprawdę marka oleju nie ma znaczenia. Najważniejsza jest klasa lepkości oraz klasa jakości. Musisz więc mieć olej 10W40 o klasie jakościowej ( i tu musisz sobie spojrzeć o jakiej klasie jakościowej olej wlewałeś ). Nie można wlać oleju o gorszej klasie jakościowej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

01 Gru 2016, 14:20

A co myslicie o tym żeby przejść na syntetyk bo znajomy mówił ze jeżeli silnik w dobrym stanie to można na syntetyk przejść tak jak zaleca producent. Chociaż przebieg zbliza sie do 300tkm
Oleju teraz troche bierze ale raczej to w normie jest.
ace
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 12 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2016, 14:33

Myślisz o tym :?:
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/maxlife/cid(7546)/maxlife_5w-40
Jeżeli jak mówisz silnik w dobrym stanie, to nie ma co się obawiać :ok:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2016, 14:39

Miedzy innymi o tym.
Tylko pytanie czy to bedzie dobra zmiana na syntetyk?
ace
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 12 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Paliwo można produkować nawet z wody morskiej
    Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali nowatorską metodę produkcji wodoru z wody morskiej z użyciem energii elektrycznej. Rozpowszechnione dziś elektrolizery wymagają stosowania czystej wody, gdyż woda morska powoduje ...

01 Gru 2016, 14:44

Tak naprawdę to ten 5w40 różni się od 10w40 tylko na plus. Lepsza jakość, lepsze smarowanie na zimno, gęstość gorącego prawie identyczna.
Wejdź sobie w pliki pdf na stronach danych olejów , to sam porównasz.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2016, 14:45

Ja bym został przy 10w.Jeżeli chcesz przejść na 5w to najpierw zrobiłbym płukankę.
P.S Widzę , że też na jednej z grup na fb pytasz o dobór oleju :) .
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Gru 2016, 14:53

velcapone napisał(a):.Jeżeli chcesz przejść na 5w to najpierw zrobiłbym płukankę.

Oczywiście płukanka jak najbardziej wskazana :ok: Ja w starej almerce robiłem płukankę przy każdej wymianie i było ok. Tylko mechanik trochę krzywo się patrzył, bo wtedy olej dłużej zlatuje :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

01 Gru 2016, 14:54

Bardziej mi chodzi o skutki uboczne. Jak zrobie płukanke to żeby zaraz nie leciało z silnika lub czy jakis zwiększony pobór oleju?
Tez myślałem nad jakims innym olejem niż valvoline np shell lub mobil

Velcapone : wole z różnych źródeł zaczerpnąć info ;D
Ostatnio edytowany przez ace, 01 Gru 2016, 15:06, edytowano w sumie 1 raz
ace
Nowicjusz
 
Posty: 48
Prawo jazdy: 06 12 2012
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Skoda Octavia I
Silnik: 2.0 8v
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

01 Gru 2016, 15:03

Miałem te same obawy przy almerce, dlatego też wybrałem max life, gdyż jest on zalecany do silników z dużymi przebiegami i ma jakieś dodatki konserwujące uszczelnienia silnikowe. W almerce przechodziłem z mineralnego na półsyntetyk przy przebiegu (licznikowym ???)350tys i nic złego się nie stało, a nawet silnik zaczął jakby lepiej chodzić :D
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

18 Gru 2016, 08:10

VW do tych silników zaleca 5W30, możesz zastosować 5W40, jest to silnik wielozaworowy, wiec tym bardziej zastosuj olej szczególnie przyjazny do tego typu jednostek, skrojony jak garnitur pod tego typ u jednostki, Elf Evolution NF 5W40, posiada bardzo mocne wiązania molekularne, opracowany specjalnie pod hydraulikę zaworową, to nieprawdopodobne jak cicho silnik pracuje na tym oleju, w moim silniku diesla sprawił to, że pracuje ciszej niż jednostka benzynowa mojego brata, tym producent zresztą się chelpi i słusznie. Jest tani w stosunku do oferowanej jakości.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Sty 2017, 10:06

Nie musisz obawiać się płukanki, wiele osób stosuje ten zabieg i naprawdę nic się nie dzieje. Co do samego oleju to faktycznie najważniejsze jest t aby zachować odpowiednią jakość i klasę lepkości. W przypadku większego przebiegu zalecałbym przejść na syntetyk 5w-40, co do firmy to już sam musisz zdecydować która Ci odpowiada, może być zarówno Motul jak Valvoline.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna