Komplet płynów eksploatacyjnych - Skoda Octavia 1.6 300tyś km

21 Gru 2016, 17:43

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów !
Jestem szczęśliwym posiadaczem Octavii I 2003. Przewija się nieco wątków na temat oleju silnikowego, a o innych płynach jest nieco mniej. Po nowym roku robię przegląd generalny i kompletną wymianę płynów i filtrów z racji rosnącego przebiegu (dobijającego do 300k i to na samym gazie). Wypadałoby więc podejść kompleksowo, nie oszczędzać. Proszę o ocenę i uwagi do mojego zestawienia:
-płyn wspomagania (z racji wymiany czujnika wspomagania i awaryjnej dolewki płynu castrola) - G004000M2, oryginał VAG
-olej silnikowy - motul 5w40 X-cess (przez ostatnie kilkanaście lat zalewany tylko i wyłącznie castrol 5w40, syntetyk oczywiście)
-płyn chłodniczy - koncentrat G13 OEM Skoda
-płyn hamulcowy - febi dot4+
-olej w skrzyni - VAG 75W G060726A2
Co do filtrów to w sumie kupię Bosha bądź Filtrona.
Czy o czymś pamiętać? Jakieś wskazówki? Propozycje? Uwagi?
Za odpowiedzi dziękuję i pozdrawiam :)
hfialkowski
 

22 Gru 2016, 18:45

hfialkowski napisał(a):Czy o czymś pamiętać? Jakieś wskazówki? Propozycje? Uwagi?
Moim zdaniem wszystko co podałeś jest ok jeżeli chodzi o płyny eksploatacyjne i filtry. Możesz jeszcze filtry od gazu wymienić, ale pewnie to robisz zawsze przy okresowym przeglądzie.
Świece mają duży przebieg?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Gru 2016, 20:22

Dziękuję za odpowiedź. Co do filtrów gazu, to wymieniam je na okresowych przeglądach. Co do świec, to nie znam ich dokładnego wieku. Warto dopłacać do irydowych bądź platynowych, czy może brać najtańsze markowe? Podobno do LPG warto wziąć lepsze. Jak z żywotnością droższych świec? No i w końcu, jakie warto kupić :D
Czy oprócz świec warto dorzucić do wymiany coś więcej?
hfialkowski
 

22 Gru 2016, 23:40

hfialkowski napisał(a): Warto dopłacać do irydowych bądź platynowych, czy może brać najtańsze markowe? Podobno do LPG warto wziąć lepsze. Jak z żywotnością droższych świec? No i w końcu, jakie warto kupić
Moim zdaniem warto, mój znajomy zrobił na irydowych świecach na LPG około 50tyś km i dopiero je wymienił nie było z nimi żadnych problemów. Jak z nim rozmawiałem to mówił jeszcze że wydaje mu się że minimalnie mniej pali.

hfialkowski napisał(a):Czy oprócz świec warto dorzucić do wymiany coś więcej?
Jeżeli chodzi o inne rzeczy które warto sprawdzić przy takim przebiegu oprócz tych wymienionych wyżej to rozrząd, pasek klinowy, napięcie ładowania alternatora. Można zajrzeć do przepustnicy i ewentualnie ją wyczyścić tak samo można postąpić EGR jak go masz i siniczkiem krokowym.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Gru 2016, 18:44

Co do rozrządu, to mając pełną dokumentację wiem, że muszę w ciągu miesiąca wymienić rozrząd, pasek klinowy dzielnie się trzyma i z tego co twierdzi mój mechanik, ma nieduży przebieg i wiek. Napięcie ładowania w normie.
Dziękuję bardzo za porady :)
hfialkowski
 

01 Sty 2017, 08:35

By uproscic temat,bez tajemniczych numerow produktow podawanych przez producenta,Skoda do silnikow zaleca oleje 5W30 lub 5W40 z norma VW 500.00 /502.00.Plyn chlodniczy G12 PLUS.Plyn hamulcowy DOT4,skrzynia manualna olej SAE 70W/75 a automat olej o symbolu G052162A2.W tym wypadku wystarczy wejsc na strone producenta oleju np.Fuchs,albo Ravenol i zastosowac olej taki jaki oni zalecaja do automatu w tym przypadku.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

16 Sty 2017, 09:12

W zasadzie powyżej masz wszystko dokładanie opisane, co do samego oleju to polecam skupić się na tym który zaleca producent czyli syntetyku 5w40, w kwestii samej firmy to masz naprawdę szeroki wybór, osobiście polecam Motula.
BestOils
Początkujący
 
Posty: 74
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna