elewapa napisał(a):zamiast oleju całość moto doktorem
To nie jest rozwiązanie i zabije szybciej silnik niż ci się wydaje!
Nie zalecam używania wszelkich zagęszczaczy typu MotoDoktor itd. szczególnie jak silnik jest doładowany.
Jeżeli silnik bierze olej przez zapieczone pierścienie to najlepiej przy wymianie użyć płukanki i przez gniazda świec zastosować np. Xado Antykoks. Takie rozwiązanie na pewno pomoże w przypadku zapieczonych pierścieni.
Nowy olej najlepiej zalać zgodny z normami producenta i po takich zabiegach czyszczenia możemy dodać ceramizer w odpowiedniej ilości lub właśnie MoS2. Takie preparaty raczej mają zapobiegać niż później leczyć ale mogą podnieść nieco sprawność silnika.
Kiedyś z kolegą zrobiliśmy test na silniku 1.8 VVTi z Avensisa z 2003 roku na tym który miał problemy z popijaniem dużych ilości oleju. Samochód spalał średnio 0,8l oleju na 1000km. Co zrobiliśmy? Dodaliśmy do oleju płukankę do silnika, wymieniliśmy olej na jakiś najtańszy, zastosowaliśmy preparat do uwalniani pierścieni przez gniazda do świec dwa razy w odstępach kilkugodzinnych. Następnie po rozgrzaniu silnika dodaliśmy ponownie płukankę i wymieniliśmy olej już na docelowy. Później jeszcze po przejechaniu jakiś 50km powtórzyliśmy operację z Xado do pierścieni. Nasze działania okazały się skuteczne bo spalanie oleju znacznie spadło i przy pierwszym przejechanym 1000km dolewka była na poziomie 300ml i mniej więcej ten poziom utrzymywał się dalej przy robieniu kolejnych km. Dodatkowo silnik zaczął pracować jakby ciszej. Nie dolewaliśmy żadnych dodatków do oleju przez pierwsze 10tkm po tej operacji. Wniosek był taki że opłacało się to zrobić choć liczyliśmy się z ewentualnością remontu silnika lub jego wymiany. To tak z doświadczenie z przed kilku lat
![Uśmiechnięty :)]()