Dodge Challenger czy Ford Mustang, jakie auto wybrać?

24 Maj 2023, 21:28

Witam wszystkich, ostatnio stoję przed wyborem auta i dalej mam wiele wątpliwości. Mianowicie wybór jest pomiędzy Dodge Challenger III V6 lub Ford Mustang V V6. Moim głównym problemem jest orientacja w cenie utrzymania danego auta. Słyszałem pare historii, że do dodgea nie ma części w Polsce i auto potencjalnie po jakiejś usterce może trafić na złom. Ogólnie chodzi mi o orientacji w cenie i dostępności części. Czy jest sens kupowania takiego auta i czy części potencjalnego serwisu są porównywalne z nowszymi autami bardziej dostępnymi na polskim rynku i oczywiście, które z wyżej wyżej wymiotnych aut jest mniej awaryjne. Z góry dziękuje wszystkim za odpowiedź.
Bartvch
Nowicjusz
 
Posty: 3

25 Maj 2023, 07:51

Ja bym brał Dodge Challengera bo Mustangów u nas ostatnio na potęgę :) w tym modelu silnik V6 to sprawdzona jednostka Pentastar z którą nie powinieneś mieć większych problemów i można do niej śmiało założyć instalację gazową jak byś potrzebował. Sam wygląd tego samochody robi dużą robotę. Co do części to myślę, że nie jest tak że żeby był z nimi jakiś większy problem.

Bartvch napisał(a):które z wyżej wyżej wymiotnych aut jest mniej awaryjne
Przy takich samochodach to pojęcie jest takie trochę nie na miejscu i ciężko będzie określić który z nich jest bardziej awaryjny ponieważ takie auta często nie są w eksploatacji na co dzień :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35

25 Maj 2023, 08:13

Jest tak jak przedmówca napisał dodam że ogarnięty mechanik na spokojnie poradzi sobie z naprawami. No i trzeba się asekurować aukcjami/sklepami z USA wtedy dobrze mieć kontakt z firmą od zakupów z USA. Ja mam taką i co piątek robi wysyłki lotnicze a gabaryty drogą morską. Oczywiście to w razie godziny "W".
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Maj 2023, 08:38

Mustang - zieeeeew
Challenger - kurła jakie to fajne

Ale szczerze mówiąc to ja bym brał tylko z V8...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2023, 09:25

Z mustanga się zrobiło takie bananowe daily, już z tego powodu wolałbym challengera choćby i miał drożej wychodzić.
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Maj 2023, 09:52

galakty napisał(a):Ale szczerze mówiąc to ja bym brał tylko z V8...
Na pewno wrażenia jak i dźwięk silnika inny niż przy V6 i jak ktoś potrzebuje takie auto do jazdy bardziej weekendowej to V8 6.4 i najlepiej jeszcze w wersji SRT :mrgreen: na co dzień jednak lepiej pewnie sprawdzi się V6. Tu też różnica w cenie będzie na pewno spora :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10133
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...

25 Maj 2023, 11:06

Mi by było szkoda kasy na amerykańca z V6, niby buda fajna ale po to się kupuje sprzęty zza oceanu. To właśnie V8 decyduje o charakterze, przynajmniej w moich oczach :mrgreen:

Poza tym utrzymanie dalej będzie w podobnej cenie, wolałbym dorzucić i mieć frajdę na weekend, a na co dzień po bułki to małe wozidło z 1.0 pod maską :ok:
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Maj 2023, 14:12

Cokolwiek by pod maską te auta nie miały (pomijając hellcaty itd) to ciągle pozostaną "zwykłe" a kupowanie v8 żeby tracił na wartości w garażu to lekka głupota
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2772
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Maj 2023, 18:43

franccc napisał(a):Cokolwiek by pod maską te auta nie miały (pomijając hellcaty itd) to ciągle pozostaną "zwykłe" a kupowanie v8 żeby tracił na wartości w garażu to lekka głupota


Dokładnie jest na odwrót. Pozycję rynkową te auta budują od V8ki. Może być najsłabsza w automacie ale V8.

Nie gardzę V6kami ponieważ każdy lubi co innego i trzeba patrzeć nie tylko swoimi upodobaniami :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe