REKLAMA
Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Cichy77 napisał(a):Olej możesz dolewać też na ciepłym silniku, ale najlepiej robić to na chłodnym, zimnym sprawdzając od razu stan napełnienia.
Kao napisał(a):Przecież to nie ma znaczenia, stan będzie podobny nawet niezauwazalny
Tak piszą jak to niżej ująłeś, jak kiedyś porównywałem sobie stan oleju na zimnym silniku i kilka minut po wyłączeniu. Różnica jest nie wielka praktycznie nie zauważalna ale dla amatora lepiej widoczny stan na bagnecie będzie przy zimnym silniku olej lepiej się go trzyma i jest większe prawdopodobieństwo odczytania prawidłowego stanuGradory napisał(a):Ale poziom oleju sprawdza się na gorącym silniku 5 minut po jego wyłączeniu
Dlatego czasem warto sobie pewne rzeczy samemu porównać żeby dojść do konkretnych wnioskówGradory napisał(a):Nie wiem, tak podają w instrukcjach. Nie porównywałem.
Kao napisał(a):Przecież to nie ma znaczenia, stan będzie podobny nawet niezauwazalny
To jest błąd pomiaru na ciepłym silniku. Na zimnym lepiej odczytasz poziom. Teraz biorąc pod uwagę bagnet i zaznaczony poziom min. i max między którymi jest najczęściej 1 litr różnicy u ciebie olej po rozgrzaniu musiałby zwiększyć swoją objętość o jakieś 0,4-0,5 litra a to bardzo dużo zakładając że średnio do silnika wchodzi około 4 litrów oleju. W przeliczeniu na procenty jest to 10% więcej jak nie więcej. Tu jeszcze weź pod uwagę to że cześć oleju jest na ściankach w silniku i nie ścieka tak szybko przy rozgranym silniku.Raziel11 napisał(a):w kilku juz autach zauwazylem ze na zimnym jest np polowa, na cieplo blisko max