Problem z dolaniem oleju silnikowego

22 Sie 2019, 22:28

Witam tak jak w temacie jest problem z dolaniem oleju silnikowego. polega on na jego wyborze ponieważ zakupiłem mój pierwszy samochód i właściciel nie powiedział jakiego używał oleju tylko powiedział że 10w-40, ale nie wiem czy po dolaniu innego oleju też 10w-40 nie będzie z nim problemu. pod maską jest kartka informująca o dolanym oleju ale jest na niej tylko napisane 10w-40 i URSA i dopisane [oleje silnikowe do samochodów ciężarowych] a jest to samochód w dieselu: nissan primera sedan rocznik: 2000 silnik: 2.0 TD
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

23 Sie 2019, 09:14

Skoro nie wiesz jaki dokładnie jest olej to powinieneś go wymienić zresztą zawsze tak się robi po kupnie auta żeby uniknąć problemów i sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik.
Twój silnik CD 20T powinien oryginalnie być zalany olejem 5W30 oleje/auto/11749-nissan-primera-2-0-turbo-diesel-p11-cd20t

Jeżeli chodzi o samą dolewkę to możesz użyć innego 10W40 ale najlepiej pomyśl o szybkiej zmianie żebyś wiedział na czym jeździsz.

Jaki masz tam przebieg?
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Sie 2019, 10:35

dziękuję za szybką odpowiedź. przebiegu jest ponad 270 000km. skoro tak to muszę się za wymianę oleju zabrać. myślę, że jak narazie kupię dolewkę bo potrzebuję jeszcze samochodu jak na ten moment a jakoś w następnym tygodniu wezmę się za wymianę
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

23 Sie 2019, 11:31

Ok, tak zrób dolej na razie ale postaraj się tą wymianę oleju przeprowadzić w najbliższym wolnym czasie jaki sobie na to wygospodarujesz.

Przebieg normalny jak na auto z tego roku. trochę mnie martwi ten olej bo masz tam turbinę a one wolą jak chodzą na pełnym syntetyku.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

23 Sie 2019, 11:42

Wezmę się za wymianę oleju w następnym tygodniu nie wiem co wymyślił poprzedni właściciel żeby wlewać inny olej niż fabryczny
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

23 Sie 2019, 17:49

Tylko że w samochodzie z takim przebiegiem, zmieniać lepkość oleju z 10W40 na 5W30, to chyba nie jest zbyt dobry pomysł?
Tak więc lepiej by było, żeby podczas wymiany wlany został jednak 10W40. Marka oleju nie ma zbyt wielkiego znaczenia, ale z kolei ważna jest jszcze jakość oleju i do jakiego silnika jest. Ty, musisz mieć olej 10W40, z najlepszą jakością, czyli obecnie jest to jak się nie mylę CJ-4 wg API. Zwrócić musisz uwagę, że musi być oznaczenie z literką C, czyli olej dla Diesla. J z kolei jest normą jakościową i J jest chyba obecnie najlepszy.
Na dolewki róWnież warto kupić 10w40 Z NAJLEPSZĄ JAKOŚĆIA
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochodowe SPA czyli porządna kąpiel dla auta
    "Kierowcy, bądźcie dla nas dobrzy szczególnie na wiosnę" to byśmy usłyszeli gdyby samochody umiały mówić, z takim apelem zwróciłyby się do swoich właścicieli. I poprosiłyby ich o porządną kąpiel. Zimą ...

23 Sie 2019, 20:39

możliwe że to było powodem dolania takowego oleju. sprzedający mówił, że robił to mechanik ale wiadomo jak to teraz jest z tymi mechanikami.
RoxelloX
Nowicjusz
 
Posty: 12

25 Sie 2019, 08:44

Szukaj oleju do silników bez DPF bo u ciebie nie ma takiego filtra z tego co wiem one dużo lepiej chronią silnik. Nowsze oleje oczywiście są coraz lepsze ale nie zawsze dla starszych silników i o tym trzeba pamiętać. Takie oleje muszą też spełniać coraz to nowsze normy które są bardzo restrykcyjne dla ekologii. To nie zwsze idzie w parze z ochroną silnika.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!