Dołożenie halogenów bez homologacji pod osobny włącznik

07 Lut 2013, 22:41

Witam!
Wszędzie szukam konkretnej odpowiedzi ale uzyskać nie moge więc piszę u samego źródła .
Otóż chciałbym zamontować sobie dodatkowe halogeny w "grillu" zderzaka escorta mk7 (wersja z przeciwmgłowymi), problem w tym że model który mi się bardzo podoba i odpowiada wymiarem nie posiada żadnych homologacji, jedynie oznaczenie CE. Wiem że podpiąć pod inne światła nie można, dlatego też chciałbym je podłączyć pod osobny włącznik i oczywiście przez przekaźnik.
Często jade przez lasy przez co dodatkowe oświetlenie jest mi potrzebne a do tego chciałbym mieć światła które nie wymagają włączenia zapłonu (tak aby świeciły również na zgaszonym silniku).

Podłączenie już całe znam i wiem co i jak, pozostaje kwestja legalności. 4 halogeny dalekosiężne bez homologacji, pod osobny włącznik, całkowicie niezależne od innych świetał
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Lut 2013, 12:19

[link do eBay wygasł]

Zapewne chodzi Ci o takie rozwiązanie - tutaj z astry, ale chodzi o przykład..
Raczej na Twoim miejscu poszukałbym lamp z homologacją - pierwszy lepszy policajt każe Ci je na drodze zdemontować a diagnosta nie podbije przeglądu..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Lut 2013, 13:04

jeśli będą zasłaniane to nie ma związki czy mają homo czy nie, ale jest inny problem, zobacz czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2013, 13:14

pocieszny napisał(a):czy nie będziesz miał za dużo lamp na pasie pzrednim


A ile można mieć ?? :wink: :wink:

Podpowiem - dwie pary !!! :yes: :yes:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Lut 2013, 17:03

ano :ok: ale jak czasem widze batrie na przedzie auta to nie do końća są one zgodne z przepisami :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2013, 21:42

2 pary to już są fabrycznie, pozycje/mijania i przeciwmgielne. To jak to w końcu jest? Tirów pełno co mają i po 8, ojciec ma też halogeny tylko z homologacją ale też wychodzi na 3 pary. Oczopląsu dostaje bo wszędzie inne informacje :shock:
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

08 Lut 2013, 21:52

oni nie mają ich na przednim pasie tylko na dachu przykładowo
tak jak ja w terenówce na przodzie 2 dalekosiężne reszta gdzie indziej inaczej przeglądu nikt nie da
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2013, 22:56

pocieszny napisał(a):inaczej przeglądu nikt nie da
A niby dlaczego nie... :?: :?: OBT mu zrobię tylko nie wiem czy z wyniku będzie zadowolony... :D :D
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Lut 2013, 00:02

wiesz większość woli wynik pozytywny :mrgreen: choć ja się w zeszłym roku cieszyłem z negatywnego :ok: nawet se kazałem wydrukować i podbić :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

09 Lut 2013, 23:06

Krótko - jak dane reflektory nie mają homologacji, to nie mogą być używane. Oprócz tego każdy reflektor ma dodatkowe warunki - gdzie ma być umieszczony, jak ma być podłączony i czy ma mieć sygnał kontrolny.
Nigdy się nie przyglądałem światłom w tirach, ale zapewne tymi dodatkowymi światłami są światła robocze. A dla nich nie ma określonych żadnych warunków ani podłaczenia ani rozmieszczenia ani ich ilości. Chyba, że coś się zmieniło w ostatnim czasie.
No i w rozporządzeniu nie ma chyba takich świateł jak dalekosiężne. Kiedyś coś o uszy mi się obiło, że dalekosięzne to drogowe, ale nigdzie nie znalazłem prawnego potwierdzenia.
I tu pytanko do kolegi Migi60 - jak to jest z tymi dalekosięznymi - są dopuszczone, w jakiej ilości i jakie powinny być oznaczenia na szkłach?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2013, 23:43

Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach
w światłach robczych wiązka jest tak rozproszona żeby oświetlać duży obszar w niewielkiej odległości, dodatkowe światła dalekosiężne/drogowe muszą spełniać takie same normy jak światła drogowe pojazdu (Dz.U.2003.32.262)

co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna....ale
-te skierowane do tyłu muszą się włączać z światłami cofania (jak się włączają bez to mandacik i szansa utraty DR)
-te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania
-i teraz sprawa najważniejsza, za jazde na światłach roboczych po drodze publicznej możesz dostać mandacik (chyba że jesteś pojazdem specjalnym lub maszyną rolniczą)
z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte :wink:

problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Lut 2013, 13:58

pocieszny napisał(a):Światła zwane dalekosięźnymi są w rozumieniu przepisów światłami drogowymi i tylko z nimi mogą się włączać, oznaczenie na kloszu HR lub R (w teorii nie mogą być na osobnym kneflu i nie można ich włączyć inaczej jak tylko z normalnymi "długimi") i to są te w TIRach


Czyli z powyższego wynika, że te światła nie mogą być umieszczone np. na dachu pojazdu i nie może być ich wię4cej jak 4 szt.

pocieszny napisał(a):co do roboczych to jest pewien problem w pojazdach nie specjalnych i nierolniczych ponieważ ustawodawca nie wpisał szczegółowych przepisów co do tych lamp,
zależnie od miejsca montażu, jeśli nie jest to pas przedni to ilość jest dowolna...


A dlaczego pas przedni ma znaczenie? W załączniku 6 rozporządzenia nie ma żadnych wytycznych gdzie mogą być umiejscowione. Czyli wynikałoby z tego, że mogę sobie je zamontować na zderzaku w iklości np. 6 szt ( jak się zmieszczą ) I co do tego mają pojazdy nie specjalne i nierolnicze?

pocieszny napisał(a):-te skierowane do przodu muszą się w teorii włączać po zapaleniu świateł mijania


A gdzie jest tak postanowione, że robocze muszą się zaświecać po właczeniu mijania?

pocieszny napisał(a):z tą homologacją to nie tak do końca właśnie, homologacje muszą mieć światłą które są na stałe odsłonięte, czyli jeśli mamy rajdówke z 6 lampami dalekosiężnymi/drogowymi czy nawet niedozwolonymi selektywnymi, to nie dość, że co najmniej 2 z nich musza być zasłonięte podczas jazdy w normalnym ruchu drogowym, to homologacje muszą mieć tylko te które są odsłonięte


A gdzie to jest napisane - coś słyszałem na temat zasłoniętych lamp, ale nie umiem tego znaleść. Jak możesz to podaj jakiś przepis.

problem natomiast największy jest w trakcie kontroli, bo policja czasami nie ma zielonego pojęcia ile możesz mieć świateł jakich i gdzie,


Ja byłbym zadania, że to nie żaden problem - jak policjant kontrolujący samochód nie zna się na przepisach, to jego sprawa. Jego obowiązkiem jest znać przepisy. A w szczególności jak jest to policjant z drogówki. A jak mu nie pasuje, to możemy zawsze odmówić przyjęcia mandatu i sprawę zgłosić do jego przełożonego, albo nawet jak będzie bardzo nieuprzejmy, to dać sprawę do sądu, że nie dopełnił swoich obowiązków służbowych w stosunku do zajmowanego stanowiska pracy. No ale na to trzeba mieć naprawdę mocne nerwy i nie dać się zastraszyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2013, 11:00

Wychodzi na to ... że i tak nic nie wiem ; p i chyba jest to temat rozległy bez 100% odpowiedzi.
dawid5995
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 14 10 2011
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Escort
Silnik: 1.6 16V
Paliwo: Benzyna
Typ: Kabriolet
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Lut 2013, 15:47

Napewno jest tak, że jak lampy są bez homologacji, to nie mogą by ć założone. Nie wiem natomiast jak wygląda sprawa, z tym zasłanianiem, czy jest na to jakiś konkretny przepis - może kolega pocieszny coś wie, to może odpisze, bo coś na ten temat wspominał. Co do podłączenia tym osobnym włącznikiem, to zalezy jakie top halogeny - np. światła mijania/drogowe to też halogeny ( oznaczenie H4,H7 to halogen ), światła przeciwmgłowe to też halogeny. I każde ze świateł musi spełniać konkretne warunki podłączenia elektrycznego.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Lut 2013, 16:36

dokładnego przepisu Ci nie zacytuje bo nie pomne :oops:
ale, jeśli światło przeciwmgielne czy dalekosiężne jest zasłonięte to homo nie musi mieć (zasłona stała fabryczna) ale też w ruchu drogowym normalnym nie może być używana, przesłony tego typu
Zdjęcie
Zdjęcie
na pewno tak jest, mam lampy w rajdówce które nie mogą być używane w ruchu drogowym, więc będąc na przeglądzie czy też jadąc drogą publiczną muszą mieć takie zaślepki założone, inaczej mandat i ewentualna utrata DR
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)