Dowsizing w odwrocie

17 Paź 2016, 05:25

Wprawdzie to tylko Onet, ale zawsze to jakieś światełko w tunelu :mrgreen:
http://moto.onet.pl/aktualnosci/male-silniki-sie-nie-sprawdzaja/n10zp4
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3743
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

17 Paź 2016, 12:31

Może w końcu coś się zmieni i będzie można kupić samochód z normalnym silnikiem a nie kosiarkę do trawy po tuningu :mrgreen:
Dźwięk silnika będzie wydobywany z silnika, a nie udawany z głośników!

"argumentem na rzecz odejścia od downsizingu za wszelką cenę będzie wprowadzenie w 2019 roku nowych testów zużycia paliwa – prowadzonych nie w laboratoryjnych warunkach, lecz w realnym świecie. A na drogach wyżyłowane silniki z turbo nie zawsze się sprawdzają. I bynajmniej nie chodzi tu tylko o trwałość"
Potrafią palić więcej niż większe wolnossące jednostki i ich trwałość pozostawia wiele do życzenia.

"Producenci po cichu przyznają, że mniejsze silniki opracowywano głównie z myślą o przewidywalnych testach zużycia paliwa odbywających się w laboratorium, na dodatek według precyzyjnie zdefiniowanego cyklu. Teraz tak nie będzie. Wiadomo więc już, że takie marki jak Volkswagen, Renault czy Opel zdecydowanie mniej inwestują teraz w kolejne, coraz mniejsze silniki. Okazuje się bowiem, że jednostki napędowe o większej pojemności skokowej, bardziej elastyczne, pod realnym obciążeniem wytwarzają mniej dwutlenku węgla i tlenków azotu niż mniejsze silniki."
... elastyczne i trwalsze.

"Poza tym, koncern General Motors zamierza usunąć z oferty 1,3-litrowego diesla, którego stosuje m.in. w Corsie, i zastąpić go większym silnikiem o pojemności skokowej około 1,5 litra. Z kolei Volkswagen pozbędzie się diesla 1.4, który na dodatek jest głośny, bo ma tylko trzy cylindry. Zastąpi go silnik 1.6 TDI. Renault z kolei zwiększy pojemność skokową swojego 1,6-litrowego diesla, który przed laty zastąpił silnik 1.9 dCi."
Ciekawe co z silnikami benzynowymi o małych pojemnościach?

Silniki V8, V10, V12 pewnie już nie wrócą, ale silniki V6 i R6 to optymalne rozwiązanie w niektórych dużych samochodach. Pewnie za jakiś czas będziemy mieli hybrydy typu Audi RS6 czy BMW M5 albo Mercedes SLS AMG.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999