Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe stanowiły aż 11 procent rynku, a ich zbyt osiągnął niemalże 40 tysięcy sztuk. Rok wcześniej liczba była o około 8 tysięcy sztuk niższa, co stanowiło wzrost o ponad 20 procent. W tym samym czasie rynek motoryzacyjny powiększył się o zaledwie 8 procent. Do kogo najczęściej są skierowane samochody segmentu premium? Według danych najchętniej modele te wybierają firmy. Klient instytucjonalny jest nabywcą luksusowego pojazdu aż w 86 procentach przypadków. Dodatkowo najczęściej korzysta z różnych form finansowania zakupu oraz wybiera wersje naprawdę bogato wyposażone. Dominacji firm starają się przeciwstawić klienci indywidualni. W pierwszej połowie roku 2016 ich udział w sprzedaży wzrósł o 26 procent.
Jak w tej rzeczywistości odnajdują się samochody z nadwoziem typu coupe? Razem z kabrioletami zajmują 0,3 procenta całego rynku pojazdów osobowych w Polsce. Być może to nie rekord, jednak identyczna część tortu motoryzacyjnego przypadła chociażby limuzynom segmentu F, a zaledwie dwa razy wyższy wynik odnotowały duże MPV.
"Rynek samochodów sportowych rośnie w Polsce bardzo płynnie. W naszym przypadku odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost na poziomie 46 proc, a w pierwszym półroczu 2016 sprzedaż wzrosła o kolejne 16 proc." wyjaśnia Kamil Karasek, kierownik ds. kluczowych klientów w Lexus Warszawa Żerań. "Samochody typu coupe zamawiają głównie klienci biznesowi, którym zależy na jak najmniejszym wkładzie finansowym. Stąd najczęściej wybieraną formą finansowania takiego zakupu jest leasing Smart Plan, który charakteryzuje się niską wpłatą wstępną na poziomie 5 lub 10 proc. W przypadku takiej oferty umowa jest na tyle elastyczna, że w ostateczności klient nie musi dokonywać wykupu samochodu. Może ten samochód oddać i wziąć następne nowe auto" podsumowuje Kamil Karasek.
Lexus LC 500 Lexus w styczniu 2012 roku podczas targów w Detroit pół żartem, pół serio pokazał koncept nowoczesnego coupe. Czytaj więcej o Lexus LC 500 ...
BMW serii 6 Ważnym modelem w segmencie luksusowych coupe jest BMW serii 6. Sportowa wersja popularnej Piątki zachowuje klasyczne proporcje i stawia raczej na stonowaną stylizację. Czytaj więcej o BMW serii 6 ...
Mercedes S Coupe Jeszcze kilka lat temu klasa S w wersji coupe nazywana była modelem CL. Mercedes zmienia jednak nomenklaturę i jednocześnie stara się odświeżyć gamę. Czytaj więcej o Mercedes S Coupe ...
Maserati GranTurismo W tym samym segmencie co Lexus LC, o klientów walczy także Maserati GranTurismo. Włoskie coupe ma dużą zaletę w postaci stylizacji. Czytaj więcej o Maserati GranTurismo ...
Porsche 911 Szeroka paleta modelowa Porsche 911 sprawia, że auto jest w stanie konkurować z większością luksusowych i bezkompromisowych coupe występujących na rynku. Ogromną siłą auta jest przywiązanie do tradycji. Czytaj więcej o Porsche 911 ...
Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego? Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
Renault Berlinette Alpine A110 i trochę historii w sporcie Berlinette A110 zaprezentował Jean Rédélé na salonie samochodowym w Paryżu w 1962 roku. Samochód wzorowany na modelu Alpine A108 zyskał na stylu i stał się bardziej rasowy za sprawą bardziej płaskiej ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.