REKLAMA
Tendencje wzrostowe w segmencie samochodów premium są mocno widoczne na rynku polskim od dobrych kilku lat. Sprzedaż rośnie systematycznie, dzięki czemu według danych pochodzących z raportu PZPM, w roku 2015 auta luksusowe stanowiły aż 11 procent rynku, a ich zbyt osiągnął niemalże 40 tysięcy sztuk. Rok wcześniej liczba była o około 8 tysięcy sztuk niższa, co stanowiło wzrost o ponad 20 procent. W tym samym czasie rynek motoryzacyjny powiększył się o zaledwie 8 procent.
Do kogo najczęściej są skierowane samochody segmentu premium? Według danych najchętniej modele te wybierają firmy. Klient instytucjonalny jest nabywcą luksusowego pojazdu aż w 86 procentach przypadków. Dodatkowo najczęściej korzysta z różnych form finansowania zakupu oraz wybiera wersje naprawdę bogato wyposażone. Dominacji firm starają się przeciwstawić klienci indywidualni. W pierwszej połowie roku 2016 ich udział w sprzedaży wzrósł o 26 procent.
Jak w tej rzeczywistości odnajdują się samochody z nadwoziem typu coupe? Razem z kabrioletami zajmują 0,3 procenta całego rynku pojazdów osobowych w Polsce. Być może to nie rekord, jednak identyczna część tortu motoryzacyjnego przypadła chociażby limuzynom segmentu F, a zaledwie dwa razy wyższy wynik odnotowały duże MPV.
"Rynek samochodów sportowych rośnie w Polsce bardzo płynnie. W naszym przypadku odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost na poziomie 46 proc, a w pierwszym półroczu 2016 sprzedaż wzrosła o kolejne 16 proc." wyjaśnia Kamil Karasek, kierownik ds. kluczowych klientów w Lexus Warszawa Żerań. "Samochody typu coupe zamawiają głównie klienci biznesowi, którym zależy na jak najmniejszym wkładzie finansowym. Stąd najczęściej wybieraną formą finansowania takiego zakupu jest leasing Smart Plan, który charakteryzuje się niską wpłatą wstępną na poziomie 5 lub 10 proc. W przypadku takiej oferty umowa jest na tyle elastyczna, że w ostateczności klient nie musi dokonywać wykupu samochodu. Może ten samochód oddać i wziąć następne nowe auto" podsumowuje Kamil Karasek.
Lexus LC 500
Lexus w styczniu 2012 roku podczas targów w Detroit pół żartem, pół serio pokazał koncept nowoczesnego coupe.
Czytaj więcej o Lexus LC 500 ...
BMW serii 6
Ważnym modelem w segmencie luksusowych coupe jest BMW serii 6. Sportowa wersja popularnej Piątki zachowuje klasyczne proporcje i stawia raczej na stonowaną stylizację.
Czytaj więcej o BMW serii 6 ...
Mercedes S Coupe
Jeszcze kilka lat temu klasa S w wersji coupe nazywana była modelem CL. Mercedes zmienia jednak nomenklaturę i jednocześnie stara się odświeżyć gamę.
Czytaj więcej o Mercedes S Coupe ...
Maserati GranTurismo
W tym samym segmencie co Lexus LC, o klientów walczy także Maserati GranTurismo. Włoskie coupe ma dużą zaletę w postaci stylizacji.
Czytaj więcej o Maserati GranTurismo ...
Porsche 911
Szeroka paleta modelowa Porsche 911 sprawia, że auto jest w stanie konkurować z większością luksusowych i bezkompromisowych coupe występujących na rynku. Ogromną siłą auta jest przywiązanie do tradycji.
Czytaj więcej o Porsche 911 ...
źródło: complexPR, Redakcja