DPF - niski poziom dodatku FAP - Citroen DS4

15 Gru 2023, 00:01

Witam serdecznie może ktoś mi pomoże ,zapaliła mi się najpierw kontrolka dpd ,pt,ściągnęłam.po trasie auto żeby się wypaliło ale bez efektu potem zapalił się serwis a później informacja zbyt niski poziom dodatku FAP. Jeżdżę tym autem już parę lat i nigdy czegoś takiego nie miałam , nawet nie wiem gdzie szukać tego zbiorniczka chodzi o Citroen ds4 żeby uzupełnić ten płyn . Może ktoś mi pomoże w tym temacie była bym bardzo wdzięczna podaje nr kontaktowy nawet
725 736 255 ,sprawa jest Pilna
Aniajulka
Obserwowany
 
Posty: 1

15 Gru 2023, 09:28

Citroen DS4 nazywa to AdBlue w swojej instrukcji. Wygląda to tak że płyn znajduje się w specjalnym zbiorniku o pojemności ok. 17 l. Ilość ta zapewnia zasięg około 20 000 km przed włączeniem układu alarmowego, który ostrzega kierowcę, gdy zawartość zbiornika pozwala na przejechanie tylko 2400 km.

Korek od wlewy płynu AdBlue powinien być w bagażniku pod podłogą po lewej stronie od wnęki na koło zapasowe.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Procedura uzupełniania dodatku AdBlue
Przed przystąpieniem do uzupełniania poziomu płynu zaparkować samochód na płaskiej i poziomej powierzchni.W okresie zimowym należy sprawdzić, czy temperatura samochodu jest wyższa niż -11 °C. W przeciwnym razie płyn AdBlue może zamarznąć i nie będzie można wlać go do zbiornika. Zaparkować samochód w cieplejszym pomieszczeniu na kilka godzin, aby umożliwić uzupełnienie.

  • Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk, albo
    – jeżeli samochód ma to wyposażenie
    – nacisnąć przycisk START/STOP, aby wyłączyć silnik

  • Podnieść podłogę bagażnika, aby uzyskać dostęp do zbiornika AdBlue®. Unieruchomić podłogę poprzez zaczepienie jej linki na zaczepie wspornika tylnej półki

  • Odczepić czarną plastikową zaślepkę za pomocą języczka.

  • Obrócić niebieski korek o 1/6 obrotu w lewo.

  • Zdjąć korek.

  • Zaopatrzyć się w pojemnik AdBlue. Po sprawdzeniu terminu ważności i przed przystąpieniem do przelewania zawartości pojemnika do zbiornika AdBlue samochodu przeczytać uważnie opis sposobu postępowania podany na etykiecie.
    Ważne: jeżeli zbiornik AdBlue w samochodzie został całkowicie opróżniony – co potwierdzają komunikaty alarmowe i brak możliwości uruchomienia silnika – należy koniecznie dolać co najmniej 4 litry

  • Po wyjęciu pojemnika, w razie wycieków wytrzeć otoczenie wlewu do zbiornika wilgotną szmatką (W razie rozlania dodatku AdBlue zmyć go natychmiast zimną wodą albo wytrzeć wilgotną szmatką.Jeżeli dodatek AdBlue ulegnie krystalizacji, usunąć go przy użyciu gąbki i gorącej wody).

  • Założyć niebieski korek na wlew zbiornika i obrócić o 1/6 obrotu w prawo, do oporu.

  • Założyć czarną plastikową zaślepkę, zatrzaskując ją w pokrywie.

  • Umieścić na swoim miejscu dywanik bagażnika i zamknąć klapę.

Ważne: w przypadku uzupełniania po awarii spowodowanej brakiem dodatku AdBlue należy koniecznie odczekać około 5 minut przed ponownym włączeniem zapłonu, bez otwierania drzwi kierowcy, odryglowywania samochodu ani wkładania kluczyka do stacyjki. Nie należy też wnosić kluczyka układu otwierania i uruchamiania bez użycia kluczyka do kabiny.Włączyć zapłon, odczekać 10 sekund i uruchomić silnik.

Uwaga to warto wiedzieć o AdBlue w DS4

Gdy zbiornik AdBlue jest pusty, zamontowane urządzenie uniemożliwia ponowne uruchomienie silnika.W razie usterki układu SCR poziom emisji nie odpowiada już normie Euro 6: samochód zaczyna zanieczyszczać środowisko. W przypadku potwierdzonej awarii układu SCR należy udać się jak najszybciej do ASO marki albo do wyspecjalizowanego warsztatu: po przebyciu 1100 km nastąpi automatyczne włączenie układu uniemożliwiającego uruchomienie silnika. W obydwu przypadkach wskaźnik zasięgu pozwala określić dystans, jaki można jeszcze przejechać, zanim nastąpi unieruchomienie samochodu.

Zamarznięcie AdBlue - zamarza on w temperaturze poniżej ok. -11 °C. System SCR jest wyposażony w urządzenie do podgrzewania zbiornika AdBlue, które umożliwia jazdę w bardzo niskich temperaturach.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

15 Gru 2023, 15:18

Rokiko napisał(a):Citroen DS4 nazywa to AdBlue w swojej instrukcji
Czy jesteś pewny ? A to nie chodzi czasami o Płyn Eolys ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2023, 16:32

bonifacy napisał(a):Czy jesteś pewny ? A to nie chodzi czasami o Płyn Eolys ?
No właśnie sam to czytałem z zaciekawieniem ale powyższe informacje pochodzą z instrukcji DS4.

Tu masz przykładowy zrzut strony 295 z instrukcji

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Instrukcja dostępna w PDF na stronie producenta. Po zeskanowaniu kodu QR powinno Was do niej od razu przekierować (u mnie działa ten kod). Kod jest w tej skróconej przeze mnie instrukcji z informacjami które są ważne w temacie :wink:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35

15 Gru 2023, 17:24

Poniżej masz stronę z instrukcji obsługi DS4 ale z roku 2011

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Nie było jeszcze wtedy systemów SCR . Był tylko zbiornik z płynem Eolys dozowanym przez pompkę do zbiornika paliwa . Potem do tego układu dołożono system SCR dla spełnienia normy Euro 6. O ile AdBlue każdy sobie doleje to uzupełnienie płynu filtra cząstek stałych ( FAP ) wymaga wizyty w warsztacie. Poszukaj w instrukcji tą co masz czy jest również o tym wzmianka jak wyżej.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4957
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Gru 2023, 20:08

Tak właśnie, należy sprecyzować z którego rocznika ten ds4
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16728
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...

15 Gru 2023, 22:55

bonifacy napisał(a):Poszukaj w instrukcji tą co masz czy jest również o tym wzmianka jak wyżej.
Nie mogę znaleźć takiej informacji więc chyba nie ma. Jest tylko coś takiego.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Sprawdziłem tą instrukcję z której podawałem dane i jest dla samochodów DS4 z okresu 12/10/2015 - 02/10/2016. Z tego co wiem diesle od 2015 musiały już posiadać normę Euro 6 i pewnie dlatego tak to wygląda.

Kao napisał(a):Tak właśnie, należy sprecyzować z którego rocznika ten ds4
Dokładnie, wygląda na to ze rok produkcji będzie tu bardzo kluczową informacją.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10180
Zdjęcia: 35