DPF, świece żarowe, check engine i świst w dolocie

31 Paź 2018, 18:09

Witam.
Posiadam Jette 1.9 TDI BLS 2009 rok.
Wczoraj jak jechałem wyskoczyła mi kontrolka od DPF. Pózniej jeszcze świece żarowe i check engine. Teraz aoto nie ma mocy. Zaczęło się od świstu w dolocie powietrza do turbiny. Czy dpf i ten świst mogą jakoś na siebie wpływać?
Monsterbnh
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 31 Paź 2018, 18:24

    Jak mamy to zdiagnozować? Awaria DPFu nie następuje z dnia na dzień, chyba że komputer złapał błąd i odcina moc.
    Świst świadczy albo na awarię turbo, albo na nieszczelność.
    Ale jak Ci się zapaliła połowa kontrolek serwisowych to ja bez kompa bym tego nie ruszał. Musisz podpiąć i tyle. Później ewentualnie jeśli to DPF to wyciąć/wstawić nowy.

    PS. Ostatnio u mechanika była Skoda z tym silnikiem, też coś z DPFem było. Po jego usunięciu okazało się że kawałek turbiny w nim leżał, piękno nowoczesnych diesli :naughty:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    31 Paź 2018, 18:30

    Byłem u mechanika ale powiedział mi tylko, że na 100% dpf do czyszczenia i on ma kolegę który się tym zajmuje. Nic więcej nie powiedział. Mi się wydaje, że to przez nieszczelnośćukładu dolotowego. W piątek jadę do innego mechanika. Może coś więcej powie.
    Monsterbnh
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    31 Paź 2018, 18:31

    A czujnik ciśnienia spalin może być przyczyna tego?
    Monsterbnh
    Nowicjusz
     
    Posty: 3