Mazda 6 2005 uderzenie tylnim kołem w krawężnik

30 Paź 2018, 16:27

Witam, ostatnio podczas powrotu z pracy w deszcz zdarzyła mi sie nieciekawa sytuacja. Otóż na zakręcie zarzuciło mi tyłem samochodu czego efektem było uderzenie tylnim kołem w krawężnik ze sporym impetem. W lusterku widać że koło kręci się nierówno w tzw ósemke, a na dołach dziwnie rzuca samochodem. Mam małe pytanko, co mogło się stać oprócz skrzywienia felgi?
Adi23
Obserwowany
 
Posty: 2
  • 30 Paź 2018, 18:08

    Kategorycznie bym dalej nie jeździł! Skrzywiłeś zawieszenie, nie ważne już co, ale uszkodziłeś i ryzykujesz wypadkiem! Felga sie nie skrzywiła, to piasta, kolumna, wahacz, nieważne. Napraw jak najszybciej.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Paź 2018, 20:04

    Adi23 napisał(a): Otóż na zakręcie zarzuciło mi tyłem samochodu czego efektem było uderzenie tylnim kołem w krawężnik ze sporym impetem
    galakty napisał(a):to piasta, kolumna, wahacz, nieważne
    Mozesz wyjasnic mi co ma do tego kolumna... :?: :?: W pierwszym rzedzie dokonaj pomiaru geometrii całego pojazdu.Przed udaniem się na tą czynność wymień to kolo na zapasowe.Po wykonaniu pomiaru osoba ktora będzie Ci to robiła niech opisze co jest niezgodne z parametrami fabrycznymi i ewentualnie propozycja naprawy/czyt.wskazanie co trzeba ewentualnie wymienić../... PS.Kiedys/w ubiegłym wieku... :D /miałem starą skodę którą wjechałem w dziure tylnym kolem.Przy rozpedzaniu do szybkości ok.60km/godz tył sam.podskakiwał.Po sprawdzeniu okazało sie ze mam uszkodzoną oponę.. :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    30 Paź 2018, 20:53

    Tak jak Migi60 mówi, zmień uszkodzone koło i jedz na pełną geomertię, a przed tym niech dobrze pooglądają czy na pierwszy rzut oka nie ma nic zgiętego.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16668
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Paź 2018, 22:15

    Migi60 napisał(a):Mozesz wyjasnic mi co ma do tego kolumna...


    Pomyliłem przód z tyłem :ok:
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    30 Paź 2018, 23:16

    Coś często się mylisz :wink: Nie odbieraj tego wrogo ale jeszcze taki mały szczególik, kolumna to jest to co kierownicę masz do tego przykręconą :yes: nie wiem co trzeba zrobić żeby ją zgiąć :?
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16668
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    31 Paź 2018, 00:07

    Kao napisał(a):kolumna to jest to co kierownicę masz do tego przykręconą


    Kolumna McPhersona, to miałem na myśli, wiem co to kolumna kierownicy.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8843
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    31 Paź 2018, 00:25

    no tak :P teraz to ja nie czytam w myślach
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16668
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4