Drgania tylnego mostu

27 Maj 2015, 21:10

Witam. Rzecz tyczy sie Lexusa is200, skrzynia manual 6-ścio biegowa, napęd na tył dyferencjał szpera typu torsen.
mam problem z drganiami jak by pod tylną kanapą przy wyższych prędkościach, zrobiłem taki test aby dojść do tego co drży, na kanale koła tylne w górę szósty bieg i równo 150km/h i nie drga nic innego, ani skrzynia, wał, połośki tylko drży sam dyferencjał, gumy trzymające go wyglądają ze są ok. Wymieniałem tam 50tyś. Km. olej i od tamtej widzę że z korka spustowego się poci, mozecto być winą tego że jest tam za mało oleju na przykład?
Może macie jakieś inne pomysły?
Dodam że nawet przy nizszej predkosci powiedzmy 70km/h jak wrzucę 6 bieg to czuć ze inaczej jest niż na innych biegach, jest to najbardziej wyczuwalne jak auto jest już dobrze rozgrzane...
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Maj 2015, 09:46

Na wale powinny być ciężarki od wyważenia wału - takie płaskie, prostokąciki. Zerknij, czy czasem nie ma na wale jakiegoś czyściejszego miejsca po takim ciężarku.
Kolejna sprawa to krzyżaki. Może być na nich delikatny luz i stąd te drgania mogą pochodzić. Piszesz, że drga sam tylny most, a więc przyjrzyj się dokładnie połączeniu wału z mostem. No i kolejna sprawa, to połączenie obu wałów ( masz tam dwa wały - jeden krótki i jeden dłuższy ). Zerknij, czy tam nie masz żądnych luzów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Maj 2015, 10:14

Ciężarki od wywazenia są, luz na wale gdzie wchodzi jest minimalny zaś na krzyzakach wogole niema luzow. Co do połączenia wałów to jestctak sprawa ze na jesień wymieniali mi sprzęgło więc musieli tam rizpiąć to bo nie ma innej opcji, co dojzalem że wał w tym miejscu był przedstawiony o 90° względem punktów fabrycznych, przestawilem to i co zauwarzylem że drążek zmiany biegów mniej drży ale wibracje z tyłu są cały czas..
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Mar 2016, 13:16

Czy mogę odpiąc jedną półoś i zrobić test z kołami w górze(w tym wypadku z jednym) bez obawy ze cos stanie się z dyfrem?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Mar 2016, 13:19

Podmienialem juz dyferencjał, półosie i wał z podporą i to nie jest to.

Ale co zauważyłem ostatnio to że np na autostradzie jadąc 140km/H odpuszczając gaz(zaczyna mocniej wibrowac) czyli hamując silnikiem i dodatkowo wciskając hamulec wibracje się nasilają. Ale w sytuacji gdy hamuje silnikiem i wciskam sprzęgło wibracje całkiem ustają.

Po głębokiej dedukcji doszedłem ze to zaczęło się po wymianie sprzęgła, możliwe że mechanik coś nie tak poskładał i efektem czego są takie objawy? możliwe że źle skręcił poduszkę pod skrzynią? Da się tam coś źle złożyć?
damian87
Początkujący
 
Posty: 157
Zdjęcia: 8
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: lexus is200
Silnik: 2.0 155km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    35 lat legendy - Toyota Celica
    Toyota Celica zadebiutowała w latach 70. i od razu stała się benchmarkiem dla sportowych samochodów. Przez 35 lat na rynku pojawiło się 7 generacji modelu, które biły rekordy sprzedaży. Sportowa Toyota stała ...