Drganie nadwozia podczas jazdy VW Sharan 2002 BLAGAM O POMOC

30 Maj 2009, 14:34

Podczas jazdy po dobrej drodze nie ma mowy o jakichkolwiek drganiach karoserii,czy wibracjach,musisz oddzielić i rozrożnić te drgania(częstotliwość)jeśli częstotliwość nasila się wraz z narastaniem prędkości to to ma związek z układem przeniesienia napędu,koła itd.Ja miałem teraz problem z łożyskami przedniego koła ,prócz zwykłego szumu odczuwałem delikatne wibracje na kole kierownicy np.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8615
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • 30 Maj 2009, 16:10

    tak czestotliwosc jest wieksza jak szybciej jade, slychac tez taki lekki szum w przedniego prawego kola ale jest to taki przerywany szum, nie ma on swojej czestotliwosci i slychac go tak samo caly czas bez wzgledu na to ile jade. czasem jest to taki zagluszony stuk, moze to przegub? kierownica tez podczas jazdy lekko drga, delikatnie na boki ale tez w pionie drga. ale jezeli to cos z napedem to dlaczego przy wolnej predkosci jak wjezdzam na nierownosc to cala buda doslownie skacze? pogubilem sie juz w tym wszystkim ale dziekuje za wszelka pomoc.
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    30 Maj 2009, 16:21

    Gdy łożysko zaczyna dopiero dogorywać to szumi ale nie cały czas,najbardziej gdy jedziesz w zakręcie,najprawdopodobniej masz też łożysko do wymiany.Przegub raczej nie stuka podczas płynnej jazdy,sprawdż sobie sworznie wahaczy też i jeszcze raz łączniki stabilizatora,gałki w układzie kierowniczym.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Maj 2009, 17:24

    laczniki i tulejki stabilizatora sa nowe. amortyzatory sa jeszcze oryginalne, maja 166000km. mam filmik jak sie kreci polos, zobaczcie sami czy wszystko jest ok.

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    30 Maj 2009, 19:43

    Jeśli amortyzatory mają już taki przebieg to na 100% są do wymiany,mnie na naszych drogach SAKSY-BOGE wytrzymały 5 lat ,czyli coś około 100 kkm,jeden nie trzymał wogóle a to są najlepsze amorki na świecie jeśli chodzi o trwałość.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Maj 2009, 08:00

    mialem kiedys podobny przypadek problem tkwil w krzyzaku ktory znajduje sie na polosiach napedowych w srodku w tych gumach puscil seger i tulejka wysunela sie z rolek i powodowala stukot a przy wiekrzych predkosciach drgania drugim realnym objawem moze byc slaby amorek przy wiekrzych predkosciach kolo odrywa sie od ziemi i drzy wedlug mnie sprezyny nie maja tu duzego znaczenia bo to amorek odpowiada za przyczepnosc dociskajac kolo do podloza
    grzegorzszcz
    Nowicjusz
     
    Posty: 14
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
      Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
      Cztery generacje Renault Clio - historia
      Cztery generacje Renault Clio sprzedały się w łącznej liczbie 13 milionów sztuk. Renault Clio to samochód bijący wszelkie rekordy: najlepiej sprzedający się francuski samochód wszech czasów, pierwszy ...

    31 Maj 2009, 09:01

    Oglądnąłem ten filmik,widać jeśli oczywiście weżmie się jakiś punkt odniesienia,że półoś delikatnie bije,kolega wyżej ma lepsze rozeznanie gdyż dokładnie zna konstrukcję tych okolic,masz już przynajmniej podejrzany rejon jeśli chodzi o żrodło przyczyny tych drgań,niestety zacznij od wymiany amorkow oraz tego krzyżaka i łożyska.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    31 Maj 2009, 15:05

    amorki swoja droga wymienie ale nie wydaje mi sie, ze to one sa powodem tego problemu gdyz drgania czuc juz przy 50 km/h.
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    13 Wrz 2009, 17:54

    a czy drgania kierownicy mogą być wywołane defektem przegubu?
    czy jest to wina łożyska pomiędzy skrzynią a przegubem?
    Wszystkie inne rzeczy sprawdzałem w warsztacie i nikt nic nie wie jaki może być tego powód.
    Informacje proszę przesyłać na e-mailla ghost21m(małpa)o2.pl za co z góry dziękuję.
    diablero
    Nowicjusz
     
    Posty: 1
    Miejscowość: Częstochowa

    13 Wrz 2009, 18:24

    Diablero a spróbuj podnieść przednią oś ,podłóż stojaki ,zapal silnik i heja,zobaczysz czy będzie bicie czy nie(drgania karoserii),stojaki podłóż pod przednie wahacze tzn . w tym miejscu gdzie są one przykręcone od strony silnika.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8615
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)