Drganie nadwozia podczas jazdy VW Sharan 2002 BLAGAM O POMOC

28 Maj 2009, 16:07

Witam, moj problem polega na tym, ze podczas jazdy drga nadwozie, kola juz 3 razy byly wywazane, amortyzatory z tylu nowe (Sachs Super Touring), tarcze i klocki tez i tulejki stabilizatora z tylu oraz z przodu sa nowe. Jednak problem nie ustal. Bylem juz u roznych mechanikow i nikt nie stwierdzil zadnych luzow i nie sa w stanie mi pomoc. Wczoraj bylem u goscia, ktory jezdzi kilka lat Sharanami i stwierdzil, ze czuc drgania, ktore dochodza z tylu (powiedzialem mu zeby polozyl reke na tylnym fotelu). Nie sa to rownomierne drgania, ale jak wjade na jakas nierownosc np. lekko zapadnieta kratka sciekowa, to drgania przechodza na cale nadwozie, ze az deska rozdzielcza z kierownica skacza do gory. Co jeszcze z tylu moze byc nie tak? Zostaly mi tylko wahacze i te 3 gumy, ktore trzymaja cale zawieszenie do podwozia, piasty, ewentualnie kola sa jakies kwadratowe, ale jezeli by byly to drgania wystepowaly by caly czas tak samo a nie na dolku sa mocniejsze. Chyba, ze sie myle. Prosze o pomoc bo to juz jest trzeci miesiac jak tak jezdze i przez ten czas nie znaleziono przyczyny.
mpower_mz
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • 28 Maj 2009, 17:37

    a co było przyczyna ze te drgania sie zaczeły? czy to sa wibracje czy stukanie?
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    28 Maj 2009, 19:16

    Nic nie piszesz czy opony też wymieniłeś,jeśli nie to przyglądnij się dobrze oponom a raczej jednej ,tej która powoduje te drgania,zobacz też czy nie ma w bieżniku nawbijanych kamyczków(szparki).
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    28 Maj 2009, 20:23

    A felg nie uszkodziłeś przypadkiem?
    Proponował bym zdjąć koła z tyłu i popatrzeć jak wygląda to wszystko na spokojnie.
    stasiowski121
     

    29 Maj 2009, 14:14

    zaczelo sie jak wracalem z polski z urlopu, jest to auto angielskie. nie wiem, moze polskie drogi dobily go. byc moze sa to kola, felgi nie sa pekniete, opony raczej tez dobre bo przekladalem na zmiane z zapasowka i dalej to samo. a jakby to byly kola to drgania byly by caly czas w z jednakowa czestotliwoscia czy nie? i dlaczego jak wjade na dolki to niesamowicie drga nie buda?
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    29 Maj 2009, 15:43

    Zerknij jak wyglądają piasty z tyłu, jak pisałem już zdejmij koła, popatrz jak to wygląda a jeśli się nie znasz za bardzo to niech jakiś znajomy który się mniej więcej orientuje rzuci okiem na to.
    stasiowski121
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Oznaczenia tablic rejestracyjnych Policji
      Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Policji. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne używane na terenie naszego kraju. HPA – Komenda Główna Policji HPL – Wyższa Szkoła Policji ...
      Najpiękniejsze samochodowe trasy Europy
      Nie trzeba być fanem przygód agenta 007, by pamiętać, jak w jednym z filmów brawurowo pędził on na trasie nicejskiej swoim samochodem. James Bond wsławił się wieloma rzeczami – począwszy od niewątpliwego ...

    29 Maj 2009, 16:03

    Z tego co piszesz to zrozumiałem że drgania zaczynają się od tyłu i to po wjechaniu w jakąś nierówność. Może sprawdź mocowania tylnych sprężyn. A najlepiej to byś zrobił jakbyś podjechał gdzieś na warsztat lub stację diagnostyczną gdzie mają wałki samonapędzające, wjechać tylną osią, wejść do kanału i obserwować co się dzieje, można ewentualnie go "bujnąć" imitując nierówność drogi ;)
    pawliszon
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Ostrowiec Św.

    29 Maj 2009, 16:36

    pojechalbym na stacje diagnostyczna gdybym byl w polsce, ale niestety jestem w anglii a tu nie maja takiego sprzetu. bylem u niejednego "specjalisty" i nikt nic nie widzi niepokojacego ale kazdy czuje ze podczas jazdy drga. szkoda tylko ze na tym sie to konczy.
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    29 Maj 2009, 17:02

    A nie masz luzu na tylnych kołach? Może łożyska są niedokręcone albo wymagają wymiany. I powiedz mi jeszcze czy masz napęd na jedną oś czy na dwie?
    pawliszon
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Ostrowiec Św.

    29 Maj 2009, 18:02

    naped na przod. dokladnie jest to Sharan 1.9 TDI 115 KM 2002 rok, przebieg 160 000km. podnosilem tyl i szarpalem kolami i nie ma zadnych luzow, chyba ze sa to jakies luzy ktorych nie wyczuje rekami albo wystepuja podczas jazdy.
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    29 Maj 2009, 19:16

    A sprawdzałeś geometrię zawieszenia?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Maj 2009, 05:34

    geometrie zrobie dopiero po tym jak bede wiedzial, ze to na 100% nie kola sa winne. w poniedzialek jade do goscia co ma passata i sie zamienie na jakis czas.
    a powiedzcie mi jeszcze czy moga to byc sprezyny? mam nowe amorki ale sprezyn nie zmienialem. jaki jest objaw zuzytej sprezyny?
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12

    30 Maj 2009, 07:24

    Jak to sprężyny to na dziurach będziesz wyczuwać wyraźne pogorszenie.
    stasiowski121
     

    30 Maj 2009, 11:04

    Ach ,ja zrozumiałem,że nadwozie drga podczas zwyklej jazdy ,tak oczywiście przyczyną mogą być zużyte czyli zbyt miękkie sprężyny w takim przypadku wymiana amorków na nowe niewiele pomaga,wyczuć to można tylko podczas wpadnięcia w dziurę lub jeżdzie po nierównościach.Najlepiej jest jeśli oczywiście finanse na to pozwalają wymieniać sprężyny razem z amorkami,nasze drogi to nie :nie wertepy:Sprężyny już nie są takie drogie,sprawdż sobie jeszcze łączniki stabilizatora oraz gumy opasujące stabilizatory w miejscach mocowania stabilizatora,jeśli one sa zużyte to nawet nowe sprężyny i amorki nie zapewniają dostatecznego komfortu(ja tak miałem,nie spodziewałem się jaka róznica nastąpi po usztywnieniu tych gum,założyłem na stabilizator wąż ogrodowy i wcisnąłem to w te gumy),samochód zacząl się prowadzić bez kolysania na boki oraz inaczej reagował po wpadnięciu w dziurę.Same amorki i spręzyny to nie wszystko tylko w nowych samochodach tak ale nie w używanych.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8606
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Maj 2009, 14:26

    gumy stailizatora tez sa wymienione, co do tego kiedy drga to najbardziej jest to odczuwalne po jezdzie na dolkach, ale nawet jak jade po dobrej drodze to tez buda drga, tylko, ze wiadomo ze nie ma idealnie gladkiej drogi, a moze nawet podczas jazdy po dobrej drodze tez w jakis sposob zawieszenie pracuje w odczuwalny sposob?. a tak w ogole to nie jezdze w polsce, jestem w anglii.
    mpower_mz
    Nowicjusz
     
    Posty: 12