Droga osiedlowa - Proszę o pomoc!

16 Gru 2008, 17:52

mam pewne, chyba glupie, pytanie.
najpierw wyjasnie o co chodzi. jechalem dzis samochodem po drodze przyosiedlowej, ktora jest zastawiona z jednej strony samochodami. wyjechalem z luku drogi i po swojej prawej mialem rzad samochodow. mijajac je zauwazylem jadacy z przeciwnej str samochod. gdy sie mijalismy stuknelismy sie lusterkami. mojemu nic sie nie stalo(daewoo) ale 2 pojazd zostal uszkodzony (vw passat '02-peklo lusterko). jadac myslalem ze on zatrzyma sie widzac ze juz jade i mnie przepusci. jednak on wjechal tez w ten waski odcinek i stalo sie. po tym, gdy zaczelismy rozmawiac stwierdzil ze jest to moja wina, gdyz jechalem jego osia jezdni. jestem kierowca od niedawna, uleglem jego wyjasnieniom, placac 500zl za lusterko.
czy zrobilem dobrze. jak wy byscie zrobili?
dziekuje za pomoc!!!
pozdr!!!
blam25
Nowicjusz

16 Gru 2008, 21:28

Niestety z widoku prawa była to twoja wina - to po twojej stronie stały samochody i to ty je omijałeś.On miał swój pas ruchu wolny.W tej sytuacji,to on miał pierwszeństwo.
Czasami jest tak,że nawet nie ma gdzie zjechać,bo i przed i za i nawet na zakręcie na osiedlowych uliczkach parkują samochody,które tarasują prawie całą połowę ulicy.W takim przypadku jak twój,najlepszym rozwiązaniem było się całkowite zatrzymanie się.Jeżeli ty byś się zatrzymał,a on by jechał i uszkodził twój lub swój samochód,to wina byłaby jego,ponieważ ty stałeś,a on jechał i w razie potrzeby on również miałby obowiązek się zatrzymac.
A co do tych 500 zł,to nie wiem jak kwotowo wygląda w sklepie lusterko z jego samochodu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

17 Gru 2008, 12:49