Drżenie kierownicy

05 Lut 2019, 23:15

Witam,

Posiadam samochód Opel Astra II 2.0 DTI 2001.

Przy mniejszych prędkościach (40-60 km/h) kierownica w pozycji środkowej sama delikatnie buja się na boki - sama. Trzymając kierownicę czuć te ruchy. Przy skręcaniu w lewo w pierwszym momencie czuć lekki opór a później skręca się już normalnie. W prawo od razu jest lekko.

Przy większych prędkościach to 'bujanie' zmienia się w drganie kierownicy. Czasami czuć tak jakby cały samochód drgał.

Dodam jeszcze, że koła były wyważane. Na letnich kołach (szersze) 'bujanie' na mniejszych prędkościach jest mniej wyczuwalne.

Czy macie jakie pomysły co to może być?
Mechanik po prostu wyważył mi koła ale to nic nie dało.
Na przeglądzie technicznym diagnosta nie mówił o żadnych luzach. Nie mam pojęcia czy to sprawdzał.

Czy macie jakieś pomysły co to może być?
bruder
Obserwowany
 
Posty: 2

06 Lut 2019, 00:15

Krzywe tarcze, krzywe piasty, opony, krzywe felgi. Jest wiele możliwości.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Lut 2019, 18:59

Kao napisał(a): opony, krzywe felgi.
To wskazuje raczej na opony ale felg tez nie mozna wykluczyć...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

06 Lut 2019, 21:33

bruder napisał(a):Przy mniejszych prędkościach (40-60 km/h) kierownica w pozycji środkowej sama delikatnie buja się na boki - sama. Trzymając kierownicę czuć te ruchy. Przy skręcaniu w lewo w pierwszym momencie czuć lekki opór a później skręca się już normalnie. W prawo od razu jest lekko.

W sytuacji, gdy dzieją się w aucie, pewnie powypadkowym, dziwne rzeczy, których przyczyny nikt nie potrafi znaleźć, Niemiec sprzedaje samochód Polakowi. A Ty jako Polak co możesz zrobić? Sprzedać samochód do Trzeciego Świata (Afryka, Ukraina itp.). :naughty:
aGradory
 

06 Lut 2019, 23:12

Gradory napisał(a):W sytuacji, gdy dzieją się w aucie, pewnie powypadkowym, dziwne rzeczy, których przyczyny nikt nie potrafi znaleźć, Niemiec sprzedaje samochód Polakowi. A Ty jako Polak co możesz zrobić? Sprzedać samochód do Trzeciego Świata (Afryka, Ukraina itp.). :naughty:
A co to wnosi do tematu?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 00:48

Nie pierwszy i nie ostatni robię dygresję na boku. Moderatorom też się to zdarza. :unsure:

A co do drgań, może by autor wątku pojechał jeszcze raz na stację diagnostyczną i poprosił o konkretne przyjrzenie się pod kątem tego problemu?
aGradory
 

07 Lut 2019, 08:50

Ale na stacji diagnostycznej nie da rady sprawdzić takich rzeczy jak opony felgi czy piasty
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 11:32

Opony i felgi już mu sprawdzili. Na SKP sprawdzą mu na szarparce, czy nie ma luzów.
aGradory
 

07 Lut 2019, 13:18

Kao napisał(a):Ale na stacji diagnostycznej nie da rady sprawdzić takich rzeczy jak opony felgi czy piasty
A niby dlaczego nie... :?:
Gradory napisał(a):Opony i felgi już mu sprawdzili
To zalezy jak to zrobili.Temat ten przypomina mi pewne zdarzenie jakie miałem osobiscie.Fakt ten zaistniał w ubieglym wieku i dotyczył SKODY 120.Wjechalem na jezdni w dziurę.W tych "kabarynach"przód był lekki/bagaznik/a z tyłu silnik.Po pewnym czasie zaczęłem udczuwać dziwne kołysanie w szybkości do 60km/godz.Powyzej bylo wszystko ok.Po sprawdzeniu okazało się ze płaska część opony to szmelc/wybrzuszenie-pęknięta/.Po wymianie opony wszystko wróciło do normy.Nie wiem pod jakim kątem te sprawdzenie polegało ale myślę ze nalezy zwrócić szczególną uwagę na plaską część opony/przylegającą do jezdni/a nie na boki.Pewny tego nie jestem czy to jest właśnie przyczyna ale sprawdzić trzeba... :wink:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Lut 2019, 18:15

Migi a w jaki sposob mozna sprawdzić czy opony lub felga nie jest zwichrowana? No i nie spotkałem sie nigdy żeby na SK sprawdzali piasty lub chociażby mieli takie możliwości
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 19:03

Kao napisał(a): No i nie spotkałem sie nigdy żeby na SK sprawdzali piasty lub chociażby mieli takie możliwości
No moze z deka przesadziłem ale po podniesieniu pojazdu do góry bez problemu wylapiesz luz.Reszta to juz sprawa mechanika.
Kao napisał(a):Migi a w jaki sposob mozna sprawdzić czy opony lub felga nie jest zwichrowana?
W prosty jak budowa cepa.. :D Podnosisz czy to przod czy tez tył w gorę i po zawodach.Oczywiście trzeba zakręcić kolem/oczywiście reką/i jak chcesz to wszystko zobaczysz.Oczywiście musisz chciec i mieć do tego warunki... :wink:
Ps.Ja na SKP miałem 2 osoby do pomocy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Lut 2019, 22:15

Kao napisał(a):Migi a w jaki sposob mozna sprawdzić czy opony lub felga nie jest zwichrowana?

Oponiarz popatrzy na koło, założy na wyważarkę, pokręci i już widzi (wzrokowo), że opona jest powypaczana.
aGradory
 

07 Lut 2019, 22:47

Przeczytaj wyżej, mowa o stacji diagno a nie o oponiarzach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Lut 2019, 22:53

Ale trzeba też pojechać do oponiarza, bo stacja diagnostyczna nie sprawdzi opon. Oczywiście nie dotyczy to autora wątku, bo już był na wyważaniu kół. Jest jeszcze opcja wyważania koła na samochodzie. Czasem potrzeba to zrobić.
aGradory