Drżenie kierownicy

18 Sty 2021, 21:31

Mam forda mondeo mk4 w automacie. Mój problem, to drgająca kierownica od 80 km w górę. Koła wyważone nowe i felgi proste. Zawieszenie sprawdzane w trzech miejscach żadnych luzów, czyli to co najważniejsze sprawdzone. Zostaje z tego co czytałem półoś lub piasta ale piastę sprawdza się jakiś specjalnym urządzeniem i w mojej okolicy dwóch mechaników mi powiedziało, że nie mają lub nie umią ale mniejsza o to. Drgania nie są duże ale mnie denerwują tym bardziej,że nie wiem co jest. Może, to coś związana ze skrzynią jeden gość mi powiedział, że może przegub od skrzyni ale wydaje mi się,że by drgało przy przyspieszaniu a tak nie jest. Kurcze strasznie mnie to irytuje i nie wiem co dalej robić aby szukać przyczyny. Jest jeszcze jedna kwestia mam minimalne drganie przy hamowaniu także z winy tarcz ale z tego co mi wiadomo tarcze krzywe przenoszą tylko podczas jazdy drgania a jak czytam w necie dziś, że może jednak. Nie będę na darmo kupował tarcz bo sa jeszcze dość grube. Jest mi tu ktoś w stanie powiedzieć, że na pewno tarcza na drgania podczas jazdy nie wpływa? Kolega mówi abym dał sobie spokój skoro nie są, to duże drgania ale mnie to draźni ale jak na razie nie ma widoków aby usterka została odkryta.

Może ktoś coś doradź?
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

19 Sty 2021, 10:29

MATRIX266 napisał(a):jeden gość mi powiedział, że może przegub od skrzyni ale wydaje mi się,że by drgało przy przyspieszaniu a tak nie jest
No to kiedy dokładnie czujesz drgania na kierownicy? Podczas przyspieszania, jednostajnej jazdy, przy hamowaniu silnikiem czy przy hamowaniu z użyciem hamulca nożnego? Przegub wewnętrzny to słuszna uwaga i tu drgania by były wyczuwalne pewnie podczas przyspieszania i jednostajnej jazdy z tym że mocniejsze raczej w pierwszym przypadku.

MATRIX266 napisał(a):mam minimalne drganie przy hamowaniu także z winy tarcz ale z tego co mi wiadomo tarcze krzywe przenoszą tylko podczas jazdy drgania a jak czytam w necie dziś, że może jednak. Nie będę na darmo kupował tarcz bo sa jeszcze dość grube. Jest mi tu ktoś w stanie powiedzieć, że na pewno tarcza na drgania podczas jazdy nie wpływa?
Nikt Ci tak w ciemno nie odpowie ale moim zdaniem jest duże prawdopodobieństwo że to wina tarcz. Ja miałem kiedyś podobny problem i lekkie drgania w przedziale 90-110km/h. Wyczuwalne drgania występowały najczęściej jak jechałem ze stałą prędkością. Po wymianie tarcz problemu nie było.
Jak masz jeszcze grube tarcze to możesz pokusić się o ich przetoczenie. Taki zabieg robią na samochodzie. Wtedy wyeliminujesz problem dotyczący tarcz. Jak dalej będzie drgało to pozostanie Ci półos lub przegub wewnętrzny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10092
Zdjęcia: 35

19 Sty 2021, 12:28

Tu nie potrzeba żadnego specjalnego urzadzenia tylko czujnik zegarowy. Gdy to masz to możesz sprawdzić tarcze jak i piasty.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sty 2021, 21:20

Może od początku. Jakiś rok temu miałem toczone tarcze bo biły niemiłosiernie przy hamowaniu po toczeniu jest o wiele lepiej ale coś tam przy 140km/h drga da się wyczuć. Teraz dochodzi drganie na kierownicy przy równej prędkości zaczynające się od 80 przy czym do stówki , to nie są do końca drgania a huśtanie kierownicy w lewo i prawo a powyżej przechodzi drgania. Przy przyspieszaniu gwałtownym od zera nic nie drga ale, to chyba nie jest powód aby stanowczo wykluczyć przegub wewnętrzny.
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

19 Sty 2021, 22:46

Zmień tarcze na jakieś dobre, ja bym nie stawiał na przegub.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sty 2021, 00:11

ale bez sensu jest wydawac kasę na tarcze w ciemno nie sądzisz?
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 96
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Touareg I
    Touareg to duży SUV klasy średniej-wyższej, bezpośredni konkurent m.in. Mercedesa ML i Toyoty Land Cruiser. Konstruktorzy z Wolfsburga postawili na luksus i to, co teoretycznie w terenówce powinno być najważniejsze, ...

20 Sty 2021, 08:55

Taka sama sytuacja jest z półosią. Ja też miałem podobny problem, zmieniłem tarcze na chwilę było dobrze i znowu to samo, zmieniłem tarcze i piasty, znowu chwilą spokoju, zmieniłem całe zawieszenie bez skutku, dopiero jak kupiłem tarcze o ASO problem ustal.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4