Syczenie pedału hamulca?

08 Sty 2021, 08:36

Witajcie, Corsa D 1.6T, jakiś czas temu zauważyłem że ubyło mi plynu hamulcowego, więc go dolałem, zajrzałem na klocki wydawało mi się że są jeszcze dość grube. Spojrzałem do książki serwisowej, klocki wraz z płynem wymieniane 2 lata temu. Od wczoraj jednak na postoju przy odpalonym silniku wciskam pedał hamulca to coś pod nim syczy, jak go powciskam 4-5 razy szybko i gwałtownie to robi się twardy. Ponadto przy szybkim wciskaniu zmienia się dźwięk silnika i tak jakby zaczyna inaczej wydech brzmieć, nierówno. Auto hamuje normalnie, bez żadnego problemu, robiłem test włączania samochodu z wcisnietym pedałem hamulca i normalnie opada. Organoleptycznie sprawdziłem wężyk podciśnienia i wydaje się szczelny, jednak 100 % pewności nie mam. Czy to będzie serwo? Taka część do mojego auta praktycznie niedostępna, a używki z wersji cywilnych ponoć nie pasują..
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

08 Sty 2021, 11:18

Ja uważam że wszystko jest ok, syczenie przy gwałtownym hamowaniu to normalny objaw.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Sty 2021, 12:05

Tyle że u mnie te syczenie nie występuje przy gwałtownym hamowaniu tylko, pokaże Ci na filmie co się dzieje:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Heli
Początkujący
 
Posty: 97

08 Sty 2021, 15:29

Z drugiej strony nie mam pewności czy to serwo, a może zaworek lub przewód podciśnienia, auto z 2012 roku, 120 tys przebiegu, a jak wiadomo serwa są trwałe.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

09 Sty 2021, 15:07

Gdzieś jest delikatna nieszczelność na serwie hamulcowym.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2021, 15:15

Tak też myślałem, póki co jeżdżę autem normalnie, pod koniec przyszłego tygodnia jadę do mechanika, ale jak się domyślam pewnie się skończy na wymianie całego serwa? W sumie używki są w przystępnych cenach.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny
    Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny: nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością. Nowy ...
    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...

09 Sty 2021, 15:34

Pooglądaj dokładnie gdzie syczy. Może to być jakaś pierdoła.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Sty 2021, 14:01

Byłem u mechanika wczoraj, sprawdził u mnie to syczenie, po czym poszedł do 4 innych aut różnych marek i w każdym to samo, stwierdzil że na postoju takie syczenie jest normalne, a że przy gwałtownym wciskaniu hamulca kilka razy pod rząd normalna jest nierówna praca silnika przez obciążanie, sprawdził również jak auto hamuje i jest okej, pedał hamulca normalny, podczas jazdy to syczenie nie występuje, więc chyba wyolbrzymiłem problem. W przyszłym tygodniu jadę do niego na wymianę wtrysków, to powiedział że przy okazji zajrzy tylko profilaktycznie na zaworek zwrotny, ale raczej z podciśnieniem i samym serwem żadnego problemu nie ma.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

15 Sty 2021, 16:06

Sam widziałeś, nie możliwe aby w 4 autach był ten sam problem. Przewrażliwiony jesteś
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2021, 14:39

Mechanik stwierdził, że serwo niby okej, dobra najprawdopodobniej tak jest bo hamuje dobrze i pedał hamulca działa prawidłowo oprócz tego syczenia, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Zauważyłem ostatnio wyciek na dywanik kierowcy, pocił się od strony sprzęgła, więc wiedziałem że to pompka. Potem zauwazylem, że gdy stoję autem np w korku czy pod światłami i trzymam nogę na hamulcu nożnym, auto drga, silnik nierowno pracuje, na ręcznym tego problemu nie ma, tak samo gdy stoi swobodnie. Do tego doszło szarpanie przy gwałtownym przyspieszaniu i w okolicach 2 tys obrotów, wygląda to na lewe powietrze. Co sprawdzić? Przewody podciśnienia? Zaworek zwrotny?
Heli
Początkujący
 
Posty: 97

01 Lut 2021, 15:00

Heli napisał(a):Zauważyłem ostatnio wyciek na dywanik kierowcy, pocił się od strony sprzęgła,
pompka sprzęgła już przepuszcza więc musisz to jak najszybciej wymienić bo jak to zwykle bywa w najmniej oczekiwanym momencie stracisz sprzęgło. Teraz już znalazłeś przyczynę braku płynu w zbiorniczku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16516
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Lut 2021, 15:13

Pompka sprzęgła już wymieniona, teraz pozostaje przyczyną czemu nierówno pracuje na wciśniętym hamulcu i to szarpanie. Sprawdzana była przepustnica, jest czysta, błędów na kompie żadnych, na turbinie sztanga gruszki byla zacięta ale udało się ją rozruszać i działa dobrze.
Heli
Początkujący
 
Posty: 97