DUCATO 2,8 JTD 02R KOPCI BRAK MOCY POMOCY !!!!

22 Wrz 2013, 03:42

Witam.

Kupiłem niedawno ducato 2002r 2,8 jtd 235k km problem polega na tym, iż auto jeździ, odpala dobrze, płyny nie ubywają olej też nie (nie jest biały o korkiem). Po odpaleniu silnika i delikatnym dodaniu gazu kopci na biało i strasznie śmierdzi spalenizną ! Po kilometrze uspokaja sie i jedzie normalnie aż do dziś jak wyjechałęm za miasto pierwszy raz. Było ok jechałem około 90km/h zatrzymałem się na światłach (było ciemno) i pod latarnią zobaczyłem zadymę jaką robię za sobą otworzyłęm szybę i poczułem znów smród spalenizny ;/ ruszyłem dalej i obserwowałęm tył co chwila widzę małę iskierki a dym wydobywa się jak puszcze na luz lub puszcze gaz na biegu. Nie mam pojęcia za co się brać i co robić JTD nigdy nie naprawiałem bo z zamiłowania od zawsze jezdzę bawarską marką w benzynie. Prosze poratujcie mnie bo za auto dałem sporo myśląc że jest w dobrym stanie a tu !@#$%^& :(
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

23 Wrz 2013, 16:33

Jeżeli auto kopci na biało tak jak piszesz to może być problem z uszczelką pod głowicą i to ją by trzeba było sprawdzić w pierwszej kolejności. Może też być uszkodzona głowica, pęknięta lub coś w tym stylu, a biały dym z rury wydechowej to raczej z płynu chłodzącego.

Piszesz też że nie ubywa płynów więc może to też być wina trefnego paliwa, może jakiś syf jest w baku.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Wrz 2013, 16:57

Czyli dobierać się do baku? tankuje na shell, orlen, bp żadnych wynalazków nie daje typu "od klegi z beczki"

A co by tłumaczyło ten smród jakby spalenizny i te iskierki które widziałem? dzieje się to tylko przy obciążeniu jak jade np powyżej 80km/h lub ostro przyspieszę jak jadę spokojnie po mieście to nie kopci nie śmierdzi ....
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

24 Wrz 2013, 00:58

szaszko napisał(a):Czyli dobierać się do baku? tankuje na shell, orlen, bp żadnych wynalazków nie daje typu "od klegi z beczki"


Filtr paliwa wymieniałeś? Zanim dobierzesz się do baku warto go sprawdzić lub wymienić jeżeli tego nie robiłeś. Stary można rozebrać i zajrzeć w jakim był stanie da Ci to obraz tego jakie paliwo przez niego przepływało.

szaszko napisał(a):A co by tłumaczyło ten smród jakby spalenizny i te iskierki które widziałem? dzieje się to tylko przy obciążeniu jak jade np powyżej 80km/h lub ostro przyspieszę jak jadę spokojnie po mieście to nie kopci nie śmierdzi ....


Przy większym obciążeniu tak jak piszesz i większych obrotach silnik jest bardziej wysilony i być może wtedy zaczyna puszczać jakiś uszczelniacz. Ciężko to stwierdzić, ale iskierki o których piszesz to dziwna sprawa.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Wrz 2013, 15:40

Coś dziwnego się stało, podjechałem do fiat serwis i tam powiedziałem o co chodzi. Facet kazał mi czekać ale było za długo się wkurzyłem i wyszedłem poszedłem do sklepu w tym samym serwisie zapytać o filtr paliwa chciałem go zmienić i powiedziałem Panu po co mi to. Polecił mi specyfik do paliwa koszt 59zł mówię "co mi szkodzi spróbuję" kopcił jak zawsze ale później całkowicie przestał ! nawet przy ostrej jeździe. Dziś rano odpaliłem i po przejechaniu 100 metrów znów kopcenie ustało (przejechałem z tym specyfikiem w baku jakieś 70km podobno działa po 100 wzwyż) a samo auto jakby nabrało mocy więcej na dniach zobaczę czy stan polepszający się utrzyma i dam znać. :)
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD

26 Wrz 2013, 11:33

szaszko napisał(a):Polecił mi specyfik do paliwa koszt 59zł mówię "co mi szkodzi spróbuję" kopcił jak zawsze ale później całkowicie przestał !


Pewnie do czyszczenia układu wtryskowego. Przy naszych paliwach na stacjach warto od czasu do czasu dodać do paliwa jakiś dodatek. Jak miałem diesla to przy każdym tankowaniu w zimie dodawałem "Shell dodatek do oleju napędowego" nawet jak tankowałem to droższe i przyznam że nigdy nie miałem problemów.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5296
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

15 Paź 2013, 19:07

No cóż nie było to nic innego jak turbo .... założone nowe wszystko wróciło do normy
szaszko
Nowicjusz
 
Posty: 4
Auto: Ducato
Silnik: 2,8 JTD