Witam serdecznie. Dziś gdy wracałem z pracy zerwał mi się pasek klinowy, wewnętrzny- ten, który napędza koła pasowe alternatora i klimatyzacji. Jakimś cudem dojechałem, i na podwórku po zdemontowaniu zderzaka udało mi się dostać do resztek paska .Wszystko szło sprawnie, dopóki nie okazało się, że nie można odciągnąć napinacza, bo jego ruch blokuje kompresor klimatyzacji- a właściwie koło pasowe kompresora przez co nie mogę zdjąć paska ... Od spodu widzę jedynie łeb jednej z 2 śrub, na które przykręcony jest napinacz, ale dostęp do niej jest fatalny, bo przykryta jest korpusem kompresora tak, że nasadowego klucza tam nawet nie wsadzę, . Myślałem żeby odkręcić tą jedną i spróbować poszarpać się trochę z napinaczem w nadziei, że trochę się przestawi na drugiej śrubie, tak żeby można było chociaż wsadzić nowy pasek za rolkę ale czy w ogóle warto się z tym szarpać w ten sposób ? Czy jest jakaś metoda, żeby zdjąć napinacz nie ściągając kompresora klimatyzacji?
Samochód to Fiat ducato 2010 2.2 MULTIJET 100KM