Duże spalanie po mieście - Peugeot 309.

19 Mar 2016, 10:50

Witam. Mam w posiadaniu peugeota 309 1.3 z gaźnikiem. Od razu powiem, że gaźnik jest nowy. Moim problemem jest wysokie spalanie po mieście. W trasie przy spokojnej jeździe spalanie wynosi ok. 6-7l/100km. Ale po mieście (patrząc na wskaźnik poziomu paliwa w baku) wynosi aż ok. 11-12l/100km. Co może być przyczyną tak wysokiego spalania po mieście? Powiem jeszcze że nie dawno około 200 km temu, przeprowadziłem i wymianę gaźnika na nowy (tj. Solex 32 BISA 9) i kompleksową regenerację głowicy. W książce peugeota spalanie dla tego silnika na trasie wynosi 5.1l/100km, a w mieście te dane wynoszą 7.8l/100km. Dodam jeszcze, że jeżdżę jak najbardziej oszczędnie, a wszystkie filtry zostały wymienione. Dlaczego jest takie wysokie spalanie po mieście? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam. :)
Janek2907
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 309 1.3 XL
Silnik: 1.3 G1B 64KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

19 Mar 2016, 20:53

Janek2907 napisał(a):W książce peugeota spalanie dla tego silnika na trasie wynosi 5.1l/100km, a w mieście te dane wynoszą 7.8l/100km.

No to do tego, co tam piszą dodaj sobie około 2 litry. Mimo to i tak pali ci za dużo. Ale :
Janek2907 napisał(a):Powiem jeszcze że nie dawno około 200 km temu, przeprowadziłem i wymianę gaźnika na nowy

Czy ten gaźnik został wyregulowany pod analizatorem spalin? Dodatkowo warto by było sprawdzić ustawienie zapłonu i luzu zaworowego ( jeżeli są zwykłe a nie hydrauliczne ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Mar 2016, 13:55

Luzy zaworowe zostały wyregulowane, tylko że pod analizatorem gaźnik nie był regulowany. Jeszcze mnie zastanawia filtr paliwa. Jest od nowości i czy może przez ten filtr pali tak dużo po mieście. Co o tym sądzicie?
Janek2907
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 309 1.3 XL
Silnik: 1.3 G1B 64KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

23 Mar 2016, 15:09

Na spalanie ma wpływ masa czynników, o której czlowiek nawet nie myśli np:
1. rozmiar kół + ciśnienie w oponach
2. sprawność hamulców (nie mogą być zapieczone i trzymać kół)
3. wożenie niepotrzebnych przedmiotów w aucie (klamoty)
4. posiadanie bagażnika na dachu
5. czystość filtra powietrza
6. drożność katalizatora i sprawność działania EGRa
7. technika jazdy
8. rodzaj zastosowanego oleju w silniku, skrzyni (w mniejszym stopniu w układzie wspomagania)
9. stosowane do oleju dodatki zmniejszające tarcie wewnętrzne silnika/skrzyni lub ich brak
10. używanie odbiorników energii elektrycznej w aucie
11. stan ogólny silnika/kompresja

Mając wszystko dopięte na ostatni guzik mozna liczyć na znaczny spadek zuzycia paliwa, na twoim miejscu jednak pojechałbym do dobrego gaźnikowca i od tego zaczął.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

23 Mar 2016, 15:37

Napisałeś, że "patrząc na wskaźnik". A mierzyłeś realne? Pewnie pali tyle, ile powinien, tylko wskaźnik w większości aut nie jest zbyt precyzyjny.
OW05
Aktywny
 
Posty: 324
Prawo jazdy: 07 03 2005
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Honda, Mitsubishi
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2016, 19:51

Wporządku. Pierwsze co zrobię to zatankuję do pełna i wyliczę średnie spalanie . Jeśli będzie wynosiło około 12 na setkę to pojadę faktycznie do dobrego gaźnikowca. Dam znać w najbliższym tygodniu jakie mi spalanie wyszło. :yes:
Janek2907
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 309 1.3 XL
Silnik: 1.3 G1B 64KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Popular - samochodowa ikona ze sportowym sukcesem
    Dokładnie 80 lat temu rajdowy duet Zdeněk Pohl/Jaroslav Hausman ukończył ŠKODĄ Popular legendarny Rajd Monte Carlo na drugim miejscu w klasie o pojemności silnika poniżej 1500 cm3. Prekursor dzisiejszej ŠKODY ...

29 Mar 2016, 14:51

Średnie spalanie od ostatniego tankowania wyniosło 11.7 l/100 km. Przejechałem 385 km (z czego 270km przejechałem jeżdżąc po mieście), zatankowałem 45 l. Co mi radzicie?
Janek2907
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 309 1.3 XL
Silnik: 1.3 G1B 64KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

29 Mar 2016, 15:35

Niech dobry fachowiec wyreguluje ostatnio wymieniony gaźnik, a jeśli będzie 100% pewności że ustawiony jest prawidłowo, to zainteresuj się aspektami, które w punktach wymieniłem powyżej.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

29 Mar 2016, 21:21

Skąd dzisiaj wziąć speca od gaźników? W serwisach motocyklowych do prostych gaźników by kogoś znalazł.
Czy ten gaźnik ma ssanie na linkę czy automatyczne ?
Przy ssaniu automatycznym można przyśpieszyć jego wyłączanie. Ssanie automatyczne może być podgrzewane płynem lub i prądem i trzeba to odpowietrzyć i sprawdzić czy spirala grzeje o ile taka tam jest.
Druga możliwość to zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa w czasie gwałtownego dodania gazu.
W czasie pracy silnika na wolnych obrotach sprawdzamy czy nie kapie paliwo z rozpylacza, lub z dyszy wtryskiwacza.
Jeżeli mamy aparat zapłonowy z podciśnieniowym regulatorem kąta zapłonu to sprawdzamy czy to działa i czy jest właściwie podłączone.
Ważny jest poziom paliwa, który sprawdzamy odwracając pokrywę z pływakiem i mierząc odległość od góry pływaka do pokrywy, ma być 38 mm.
Gaźnik Solex 32 Bisa do silników 1,3 ma mieć gardziel fi 26 mm. Są też 25, 28 mm.
Wg instrukcji obroty biegu jałowego są niskie i wynoszą 650 +-50. Dysza główna 132, Gaźnik ma układ wzbogacania częściowego obciążenia, z boku chyba na 3 śrubki dekielek a za nim sprężynka i przepona, zawór wzbogacania i dysza wzbogacania. Tu można też zmniejszyć ilość paliwa jeżeli auto nie jeździ przeciążone.
Sprawdź zapłon i jak się on zmienia w zależności od obrotów.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

29 Mar 2016, 22:56

Dzięki Anjin za poradę i faktycznie pojadę do gaźnikowca. Również wielkie dzięki andrzej za te dane odchyłek w tym gaźniku. Ma on ssanie na linkę, nie automatyczne. Faktycznie, przepiszę te dane które mi podałeś i pojadę do gaźnikowca, jeśli zrobi to dobrze to tyle nie powinien spalać. Jest jeszcze w tym gaźniku (patrząc od strony zderzaka znajduje się w tylnej części, bliżej przedniej szyby) taka druga przepustnica. Ona z tego co wiem powinna się otwierać po [url]mocnym[/url] wciśnięciu gazu i dawkować więcej paliwa, a u mnie się otwiera przy każdorazowym, nawet lekkim wciśnięciu gazu. Może to też troszkę wpływa na spalanie?. W każdym razie w tę sobotę lub w przyszłą jadę do gaźnikowca i dam wam znać co z tym spalaniem.
Janek2907
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 12 08 2015
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Peugeot 309 1.3 XL
Silnik: 1.3 G1B 64KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

30 Mar 2016, 07:55

Skoro tak, to druga dysza stale otwarta powinna miec wpływ na spalanie, ale gaźnikowiec na pewno pozna czy jest OK czy nie. Popatrzyłem sobie jeszcze na stronę raportów spalania i wynika z opinii użytkowników, że auto nie powinno palić po mieście więcej niż 8,3 litra. ZERKNIJ:

[link do autocentrum.pl wygasł]
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot