29 Mar 2016, 21:21
Skąd dzisiaj wziąć speca od gaźników? W serwisach motocyklowych do prostych gaźników by kogoś znalazł.
Czy ten gaźnik ma ssanie na linkę czy automatyczne ?
Przy ssaniu automatycznym można przyśpieszyć jego wyłączanie. Ssanie automatyczne może być podgrzewane płynem lub i prądem i trzeba to odpowietrzyć i sprawdzić czy spirala grzeje o ile taka tam jest.
Druga możliwość to zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa w czasie gwałtownego dodania gazu.
W czasie pracy silnika na wolnych obrotach sprawdzamy czy nie kapie paliwo z rozpylacza, lub z dyszy wtryskiwacza.
Jeżeli mamy aparat zapłonowy z podciśnieniowym regulatorem kąta zapłonu to sprawdzamy czy to działa i czy jest właściwie podłączone.
Ważny jest poziom paliwa, który sprawdzamy odwracając pokrywę z pływakiem i mierząc odległość od góry pływaka do pokrywy, ma być 38 mm.
Gaźnik Solex 32 Bisa do silników 1,3 ma mieć gardziel fi 26 mm. Są też 25, 28 mm.
Wg instrukcji obroty biegu jałowego są niskie i wynoszą 650 +-50. Dysza główna 132, Gaźnik ma układ wzbogacania częściowego obciążenia, z boku chyba na 3 śrubki dekielek a za nim sprężynka i przepona, zawór wzbogacania i dysza wzbogacania. Tu można też zmniejszyć ilość paliwa jeżeli auto nie jeździ przeciążone.
Sprawdź zapłon i jak się on zmienia w zależności od obrotów.