Duże spalanie.

28 Lut 2012, 19:09

Witam. Ostatnio zauważyłem że ze spalaniem autka jest coś nie tak. Robię codziennie te same odcinki, raz pali 8-9 raz nawet do 11 dochodzi. Mechanik zaproponował że w grę wchodzi trzy opcje: sonda, termostat lub czjnik temperatury.
Moje obserwacje to: samochód tak jakby non stop jeździł na ssaniu obroty nawet na ciepłym nie spadają poniżej 1000, a druga rzecz to jest to że po przejechaniu 10 km. temperatura nawet nie dochodzi do 70 stopni jeżeli już dochodzi to rzadko kiedy (przy obecnej temp. kilka stopni powyżej zera). Od czego zacząć żeby nie pchać się w koszty?
tiyo1
Nowicjusz

Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: vw polo

28 Lut 2012, 19:55

wymieniłbym najpierw termostat.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany

Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

28 Lut 2012, 22:53

A ja przed wymianą sprawdziłbym ten termostat, wymieniać w ciemno nie ma co.
Sprawdź wąż od chłodnicy do termostatu, jeśli po odpaleniu zimnego silnika po kilku minutach będzie się robił ciepły wraz z innymi wężami wówczas zabierz się za zakup i wymianę termostatu.
Doraźnie i tymczasowo jeśli nie masz czasu na wymianę/musisz jeszcze gdzieś pojechać polecam przysłonić chłodnicę tak do powiedzmy połowy, może większej połowy nawet, jakąś tekturką i monitorować temperaturę. Powinno pomóc tyle że tak jak piszę - to doraźnie i tymczasowe rozwiązanie bo w chwili nieuwagi przy cieplejszym dniu można przegrzać silnik.
"... wypadki drogowe powstają dlatego, że dzisiejsi ludzie jeżdżą po wczorajszych drogach jutrzejszymi samochodami z pojutrzejszą prędkością..."
stasiowski121
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podkarpacie