Duży huk z przodu w Opel Vectra z prawej strony. Co to ?

10 Kwi 2010, 07:20

Witam, posiadam opla Vectre A i podczas jazdy na biegu i na luzie słyszę duży huk z przodu z prawej strony, 4 miesiące po wymianie przegubu. o co tu chodzi ? Dodam że opony wymieniłem, przegub jest nowy. czy może to być łożysko lub inne ?
Jak się jedzie od 60 do 90 km/h warczy strasznie głośno nawet na luzie i od ok 120km/h strasznie warczy/huczy/ (sam nie wiem jak nazwać ten dźwięk).
Podczas jazdy w prawo na łuku dość mocnym ten huk ustępuję a przy kołach do przodu i w lewo słychać go niemiłosiernie. proszę o pomoc i szybką odp
Cashflow88
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: Częstochowa
  • 10 Kwi 2010, 10:22

    Cashflow88 napisał(a):czy może to być łożysko lub inne ?

    Masz do wymiany łozysko w przednim prawym kole... :!: :!: :sad:
    Potwierdzeniem tego jest to ze jak skręcasz w prawo to go duzo mniej słychać dlatego
    ze w tym czasie prawe koło zostaje odciązone a dociązone jest lewe i odwrotnie...
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    10 Kwi 2010, 11:01

    W poniedziałek kupię łożysko i zastanawiam się nad samodzielną wymianą.

    Jak to zrobić i czy mogą wystąpić jakieś problemy ?
    Na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie tej części ?
    Ocenicie w skali od 1 do 10 trudność wymiany łożyska
    Cashflow88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Częstochowa

    10 Kwi 2010, 12:14

    Cashflow88 napisał(a):Jak to zrobić i czy mogą wystąpić jakieś problemy ?

    Musisz zdemontować cała kolumnę Mc Phersona razem z zwrotnicą..
    Pierwszy problem to rozłączyć koncówkę drązka kierowniczego.Masz dwa rozwiązania:
    a/uderzać młotkiem w ramię gdzie jest zamontowana az wyskoczy/nie stosuję tego/
    b/zastosowac sciągacz i na pewno zrobisz to wtedy lepiej
    Zdemontowac zacisk h-ca,rozłączyć sworzeń dolny wahacza z zwrotnicą.
    Oczywiscie w pierwszej kolejności poluzować nakrętkę półosi... :!: :!: :grin:
    W następnej kolejności demontaz tarczy h-ca...
    Po demontazu całej kolumny musisz na prasie hydraulicznej wycisnąc piastę koła..
    Po wyciśnięciu piasty poszukać pierścień segera/zabezpiecza łozysko z jednej str./i
    zdemontować go.Oczywiście wtedy juz tylko wyciskasz łozysko i po ptokach... :!:
    Po wykonaniu tych czynności droga odwrotna tzn.montaz.Czy mozesz to zrobic sam
    tego to nie wiem,musisz nad tym podumać.. :!: :!: :sad:

    [ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 13:23 ]
    Ps.Sprzedający musi mieć wbity "GAZ" w DR oraz posiadać wyciąg homo z montazu
    instalacji gazowej oraz dokument odbioru tech.na zbiornik gazowy... :!: :!:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    10 Kwi 2010, 12:29

    jak to czytam to mam pewne obawy przed zrobieniem tego sam :roll: powiedzmy że mam młotek, siekierkę i parę kluczy, nie posiadam żadnego ściągacza itp zaawansowanego sprzętu ;D hehe ile za taką usługę powinien szarpnąć mechanik od ilu zł do ilu max ??
    Cashflow88
    Nowicjusz
     
    Posty: 5
    Miejscowość: Częstochowa

    10 Kwi 2010, 12:39

    Cashflow88 napisał(a): hehe ile za taką usługę powinien szarpnąć mechanik od ilu zł do ilu max ??

    Tego to Ci nie powiem.Ja się mechaniką nie zajmuję.Ja tylko wyszukuję roznych
    "chorób"samochodów jak przyjadą do mnie na przegląd tech.Moze ktos się odezwie
    kto zana temat $$$$$...i Ci podpowie... :!: :!: :grin:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      Deska windsurfingowa na dachu
      Jak przewieźć deskę windsurfingową lub kajak? Sprzęt pływający jest szczególnie trudny do przewożenia. Najbardziej praktycznym rozwiązaniem jest umieszczenie go na dachu i odpowiednie przymocowanie do belek mocujących. ...

    10 Kwi 2010, 13:14

    Migi60 napisał(a):Po demontazu całej kolumny musisz na prasie hydraulicznej wycisnąc piastę koła..

    Nie musi.
    -najpierw ściągasz zacisk hamulca
    - wybijasz końcówke drążka kierowniczego ( ja to robiłem młotkiem ale nakrętke odkrecasz do końca gwintu i dopiero walisz - jak wyskoczy odkrecasz nakretke)
    - potem wybijasz sworzeń dolny od wachacza
    - odkręcasz dużą nakretke od piasty koła ( wychodzi bez problemu bo jest na frezie wieloklinowym)
    - odkrecasz amortyzator od góry ( pod maska) i całe zawieszenie masz w ręce.
    Młotkiem wybijasz łożysko i nabijasz nowe.
    Mi cała wymiana zajeła 3 godź. plus 1godź na montaż.
    Jeśli chodzi o łozyska to sa dwa typy i nawet rocznik auta ci nie pomoze wiec najlepiej je wymontować - jeden mechanik mi powiedział, że jak są koła 14 to jest większe łożysko ale ja miałem taką Vectre po lifcie i były mniejsze łozyska.
    A i jeszcze jedno - pierścienie zabezpieczające łożysko mogą nie pasować bo są za cieńkie i w razie jak byś sam się za to zabrał to uważaj na te stare aby ich nie wyciągać na siłe i aby się nie powyginały.
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 1427
    Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    10 Kwi 2010, 16:37

    piotrpz87 napisał(a):Młotkiem wybijasz łożysko i nabijasz nowe.

    No coz mozna i takie "metody stosować"..Kazdy ma swoje... :grin:
    Cashflow88 napisał(a):powiedzmy że mam młotek, siekierkę i parę kluczy, nie posiadam żadnego ściągacza itp

    Jak zaczynalem pracę w 1970r to było prawie pełne "wyposazenie"warsztatu i mozna
    było zrobic nawet kapitalkę samochodu.. :!: :!: :mrgreen:
    Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
    Nie odpowiadam na PW.
    Migi60
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6188
    Miejscowość: Polska
    Prawo jazdy: 10 07 1979
    Auto: OPEL CORSA
    Silnik: 60KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    12 Kwi 2010, 21:13

    no młotkiem nie radziłbym wbijać łozyska z wybiciem ewentualznie bym sie zgodził ale nigdy nie odrotnie ;) nio ale jak kto woli
    SylwekGT
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Miejscowość: Iwonicz