REKLAMA
16 marca 2013 roku zakończy się pewna epoka. W bogatym w tradycje 12-godzinnym wyścigu w amerykańskim Sebring, po raz ostatni wystartują sportowe samochody najwyższych mocy. Począwszy od roku 2014, prototypowe pojazdy Le Mans klasy LMP1 nie będą już mogły brać udziału w tym wyścigu. Dla Audi oznacza to zamknięcie pewnego okresu z życia marki. To właśnie na Florydzie, w 1999 roku, podczas pokazu na byłym lotnisku, miał swój debiut pierwszy pojazd klasy LMP marki Audi. Teraz na legendarnym torze po raz ostatni pojawią się dwa prototypy ze stajni z czterema ringami.
"Przed nami emocjonujący weekend pod znakiem wyścigów, podczas którego chcemy zabrać fanów w podróż w przeszłość" – wyjawił szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. "W Sebring zaczęła się dla Audi obfitująca w wiele sukcesów epoka samochodów wyścigowych. W tym roku, dwa nasze hybrydowe modele, najprawdopodobniej po raz ostatni, będą tu walczyć o zwycięstwo. Fani sportów motorowych, poza wyścigiem, zobaczą cztery inne wyczynowe bolidy oraz kierowców, którzy prowadząc je na przestrzeni lat, razem z Audi tworzyli historię."
Obok Audi R18 e-tron quattro rocznik 2012, na torze na Florydzie pojawi się bardziej zaawansowana technicznie wersja prototypu. Za kierownicami obu hybryd zasiądą wypróbowane załogi Audi: Marcel Fässler/Oliver Jarvis/Benoît Tréluyer oraz Lucas di Grassi/Tom Kristensen/Allan McNish. Kristensen, sześciokrotny zwycięzca wyścigu, to prawdziwy rekordzista Sebring.
Podczas dotychczasowych trzynastu startów, w będącym już klasyką sportu motorowego wyścigu, kierowcy Audi 22 razy stanęli na podium, a dziesięciokrotnie zwyciężyli w klasyfikacji łącznej. Jeżdżący w barwach Audi Michele Alboreto, Dindo Capello i Stefan Johansson, już podczas debiutu w Sebring, 20 marca 1999 r., wywalczyli podium. Wówczas, podobnie jak dziś, reprezentowali zespół Audi Sport Team Joest.
W ramach imprez towarzyszących, na marzec tego roku, Audi przygotowało wystawę, ukazującą historię samochodów sportowych marki Audi. Symbolem pełnego sukcesów okresu 2000-2005, jest niewątpliwie Audi R8. Model R10 TDI, królujący w latach 2006-2008, był pionierem w dziedzinie pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. W 2009, Audi R15 TDI wygrało w Sebring podczas swojego debiutanckiego startu. W roku 2012 sukces powtórzyło Audi R18 TDI, które również można podziwiać na wystawie.
POLECAMY Dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro na FIA WEC, Bahrajn
Miłośnicy sportów motorowych będą mogli spotkać się w Sebring z byłymi kierowcami wyścigowymi ze stajni Audi, otrzymać ich autograf, zrobić sobie z nimi zdjęcie czy przeprowadzić wywiad. W ten sposób producent chce odwdzięczyć się swoim amerykańskim fanom za długoletnie, wierne kibicowanie marce Audi.
źródło: Audi