Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo

22 Sty 2013, 12:29

Volkswagen doskonale zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. W najtrudniejszym od kilku lat Rajdzie Monte Carlo Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), prowadząc Polo R WRC, zajęli drugie miejsce. W bardzo trudnych, stale zmieniających się warunkach: na śniegu, lodzie i mokrym asfalcie, w słońcu, gęstej mgle i ulewnym deszczu Ogier/Ingrassia wygrali we francuskich Alpach Nadmorskich dwa odcinki specjalne.

Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo

Tegoroczny Rajd Monte Carlo wygrali dziewięciokrotni mistrzowie świata Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën). Załoga Volkswagena Ogier/Ingrassia zapisywała na swoim koncie doskonałe czasy i stanęła na drugim stopniu podium. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) mieli szansę na znalezienie się w pierwszej piątce rajdu, jednak w ekstremalnie trudnych warunkach, mieli pecha i po wypadnięciu z trasy na legendarnym odcinku przez Col de Turini musieli zrezygnować z dalszej jazdy.

Najlepsze czasy OS-ów dla załogi Ogier/Ingrassia
Pierwszy odcinek specjalny, pierwszy najlepszy czas przejazdu – dla Volkswagena Rajd Monte Carlo rozpoczął się spektakularnym sukcesem. Na najdłuższym w całym rajdzie, 37,1 -kilometrowym odcinku specjalnym "Le Moulion", Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zanotowali najlepszy czas. Także drugiego dnia francuski duet mógł cieszyć się z najlepszego czasu na piątym OS-ie "La Batie D’Andaure". Kolejnymi doskonałymi wynikami Ogier/Ingrassia umacniali swoją drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Łącznie na 16 rozegranych odcinków specjalnych Volkswagen zaliczył 14 czasów przejazdu mieszczących się w pierwszej trójce najlepszych wyników.

Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo

Ekstremalna pogoda: dwa odwołane odcinki "Monte Carlo" ze względów bezpieczeństwa
Ekstremalne warunki pogodowe i wysokie zagrożenie dla bezpieczeństwa spowodowały, że Rajd Monte Carlo zakończony został wcześniej, niż planowano. Organizatorzy Rajdu poinformowali w sobotę wieczorem o odwołaniu dwóch pozostałych odcinków specjalnych – między innymi finałowego przejazdu przez Col de Turini. Intensywne opady i związane z nimi nieprzewidywalne warunki pogodowe w nocy z soboty na niedzielę oraz chaos komunikacyjny w okolicach legendarnych OS-ów stanowiły zagrożenie dla bezpieczeństwa. Krótko przed odwołaniem 17. i 18. OS-u Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila wypadli swoim Polo R WRC z trasy. Śnieg i lód sprawiły, że pierwszy odcinek ostatniego dnia rajdu stał się nieprzewidywalny. Oprócz Latvali/Anttili etapu nie ukończyli także inni kierowcy z czołówki.

Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo

Decydował odpowiedni wybór opon i umiejętności kierowców
Zmieniający się stan nawierzchni i nieprzewidywalna pogoda: w żadnym innym rajdzie w kalendarzu MŚ warunki nie są tak trudne, jak w Rajdzie Monte Carlo. I w żadnym innym rajdzie o wynikach aż w takim stopniu nie decydują umiejętności kierowców. Dodatkowy czynnik decydujący o sukcesie: wybór opon. Skarbem okazały się w tegorocznym klasyku opony z kolcami. Regulamin dopuszczał tylko 20 sztuk na samochód. Jakich opon użyć, zespoły decydowały na podstawie informacji o pogodzie na poszczególnych odcinkach specjalnych przesyłanych przez obserwatorów i na podstawie oficjalnych prognoz.

POLECAMY Wyniki rajdu Monte Carlo 2013

Kolejny rajd w ramach Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) odbędzie się w dniach 7 – 10 lutego 2013 w Szwecji.

Volkswagen na drugim miejscu w rajdzie Monte Carlo

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

23 Sty 2013, 13:46

Niezły start mieli. Szkoda Latvali, ale tempo VW jest obiecujące :)
Error404
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 95
Prawo jazdy: 19 06 2003

24 Sty 2013, 20:20

Tym bardziej, że jechał na piątej czy czwartej pozycji. To by była pełnia szczęścia teamu.
W sumie przegrali tylko z niepokonanym Loebem. Zapowiada się ciekawie na przyszłych eliminacjach.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki najlepszy samochód prowadził Jeremy Clarkson?
    Jeremy Clarkson odpowiedział na kilka pytań dla motoryzacyjnej platformy społecznościowej Drivetribe. Wśród poruszonych wątków padł temat najlepszego samochodu, jaki kiedykolwiek prowadził. Okazuje się, że słynny ...
    BMW M1 Hommage 2008
    Koncept zbudowany w celu uczczenia dwóch protoplastów: BMW M1 (1978) oraz BMW Turbo (1972). BMW M1 Hommage potwierdza zatem przywiązanie marki do historii i demonstruje sposób, w jaki dziedzictwo BMW ...