Volkswagen doskonale zadebiutował w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. W najtrudniejszym od kilku lat Rajdzie Monte Carlo Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), prowadząc Polo R WRC, zajęli drugie miejsce. W bardzo trudnych, stale zmieniających się warunkach: na śniegu, lodzie i mokrym asfalcie, w słońcu, gęstej mgle i ulewnym deszczu Ogier/Ingrassia wygrali we francuskich Alpach Nadmorskich dwa odcinki specjalne.
Tegoroczny Rajd Monte Carlo wygrali dziewięciokrotni mistrzowie świata Sébastien Loeb/Daniel Elena (Citroën). Załoga Volkswagena Ogier/Ingrassia zapisywała na swoim koncie doskonałe czasy i stanęła na drugim stopniu podium. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) mieli szansę na znalezienie się w pierwszej piątce rajdu, jednak w ekstremalnie trudnych warunkach, mieli pecha i po wypadnięciu z trasy na legendarnym odcinku przez Col de Turini musieli zrezygnować z dalszej jazdy.
Najlepsze czasy OS-ów dla załogi Ogier/Ingrassia Pierwszy odcinek specjalny, pierwszy najlepszy czas przejazdu – dla Volkswagena Rajd Monte Carlo rozpoczął się spektakularnym sukcesem. Na najdłuższym w całym rajdzie, 37,1 -kilometrowym odcinku specjalnym "Le Moulion", Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zanotowali najlepszy czas. Także drugiego dnia francuski duet mógł cieszyć się z najlepszego czasu na piątym OS-ie "La Batie D’Andaure". Kolejnymi doskonałymi wynikami Ogier/Ingrassia umacniali swoją drugą pozycję w klasyfikacji generalnej. Łącznie na 16 rozegranych odcinków specjalnych Volkswagen zaliczył 14 czasów przejazdu mieszczących się w pierwszej trójce najlepszych wyników.
Ekstremalna pogoda: dwa odwołane odcinki "Monte Carlo" ze względów bezpieczeństwa Ekstremalne warunki pogodowe i wysokie zagrożenie dla bezpieczeństwa spowodowały, że Rajd Monte Carlo zakończony został wcześniej, niż planowano. Organizatorzy Rajdu poinformowali w sobotę wieczorem o odwołaniu dwóch pozostałych odcinków specjalnych – między innymi finałowego przejazdu przez Col de Turini. Intensywne opady i związane z nimi nieprzewidywalne warunki pogodowe w nocy z soboty na niedzielę oraz chaos komunikacyjny w okolicach legendarnych OS-ów stanowiły zagrożenie dla bezpieczeństwa. Krótko przed odwołaniem 17. i 18. OS-u Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila wypadli swoim Polo R WRC z trasy. Śnieg i lód sprawiły, że pierwszy odcinek ostatniego dnia rajdu stał się nieprzewidywalny. Oprócz Latvali/Anttili etapu nie ukończyli także inni kierowcy z czołówki.
Decydował odpowiedni wybór opon i umiejętności kierowców Zmieniający się stan nawierzchni i nieprzewidywalna pogoda: w żadnym innym rajdzie w kalendarzu MŚ warunki nie są tak trudne, jak w Rajdzie Monte Carlo. I w żadnym innym rajdzie o wynikach aż w takim stopniu nie decydują umiejętności kierowców. Dodatkowy czynnik decydujący o sukcesie: wybór opon. Skarbem okazały się w tegorocznym klasyku opony z kolcami. Regulamin dopuszczał tylko 20 sztuk na samochód. Jakich opon użyć, zespoły decydowały na podstawie informacji o pogodzie na poszczególnych odcinkach specjalnych przesyłanych przez obserwatorów i na podstawie oficjalnych prognoz.
Tym bardziej, że jechał na piątej czy czwartej pozycji. To by była pełnia szczęścia teamu. W sumie przegrali tylko z niepokonanym Loebem. Zapowiada się ciekawie na przyszłych eliminacjach.
Bezpieczeństwo Volvo S60 w testach zderzeniowych IIHS Amerykański instytut bezpieczeństwa IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) przeprowadził nowe testy zderzeń czołowych kluczowych samochodów z segmentu D. W testach wzięło udział m.in. Volvo S60, które ...
Toyota Arizona Proving Ground (TAPG) - tor testowy Toyoty w USA Przez 300 dni w roku świeci tu słońce. W sierpniu średnia temperatura osiąga 41°C, lecz i upały 48°C nie są rzadkością. Przez kilkanaście najchłodniejszych dni w roku termometr wskazuje 12 stopni powyżej zera. W rozgrzanym ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.