Dwa samochody - dla mnie oraz małżonki

06 Cze 2022, 12:33

Cześć, hej! Jako, że jestem nowym użytkownikiem tego forum to chciałbym się serdecznie przywitać z całą społecznością. Powolutku zastanawiamy się z żoną nad zmianą samochodów. Wstępnie wybraliśmy kilka modeli, po wstępnym rozmowach zostawiliśmy dwa, na których oby dwoje chcielibyśmy się skupić. Na wstępie dodam, że wiemy o aktualnie szalejących cenach. Na razie rozglądamy się i badamy nieco rynek samochodów używanych, aby mieć dokładniejszy podgląd na całą sytuacje. Poniżej w dwóch wersach opisze samochody, które wybraliśmy.

Pierwszym samochodem, który wybraliśmy typowo dla mnie jest to Ford Mondeo MK5 z silnikiem diesla 2.0 TDCi o mocy 180KM w nadwoziu Kombi/Liftback z roku 2014-2019. Jeśli chodzi o mnie to głównie używamy mojego samochodu do wyjazdów poza miasto, raz na jakiś czas tygodniowe dojazdy do pracy. Roczny przebieg zalicza się już pod silnik diesla dlatego też padło na ropniaka. Na początku wybór padł na automatyczną skrzynie biegów, jednakże po dokładniejszym rozpatrzeniu kilkunastu opinii mogę stwierdzić, że te skrzynie nie należą do najtwardszych dlatego przystaliśmy na manualną skrzynie biegów. Szukałbym TOP-owej wersji wyposażenia, niekoniecznie w kraju PL. Czy znajdzie się na forum osoba, która posiada, bądź posiadała w/w model samochodu i jest w stanie coś dokładniej opowiedzieć o tym jak samochód się na co dzień spisywał? Mile też widziane są osoby, które po prostu siedzą w temacie tej klasy samochodów i posiadają ciut większą wiedze od tej, którą możemy znaleźć w internecie? Na co musimy zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin konkretnego modelu? Jakieś bolączki tego samochodu, typowe usterki, którymi należy się zając w pierwszej kolejności po zakupie? Za każdą pomoc serdeczne dzięki!

Drugim samochodem, który wybraliśmy typowo dla mojej żony głównie do miasta jest to Peugeot 308 (o silniku później) w nadwoziu Hatchback z roku 2013-2021. Nie wspomniałem wyżej o silniku bo tutaj rozkładamy ręce i nie wiemy do końca co wybrać. Jako, że samochód będzie użytkowany głównie po większym mieście (korki) to rozum przemawia za silnikiem benzynowym ale czy silniki diesla (np. 1.6 BlueHDi 120KM) będzie nieodpowiednim wyborem jeśli chodzi o sposób użytkowania samochodu? Z silników benzynowych chętnie rozejrzałbym się jednostką o mocy 1.6 THP 125/155KM. Czy znajdzie się na forum osoba, która posiada, bądź posiadała w/w model samochodu i jest w stanie coś dokładniej opowiedzieć o tym jak samochód się na co dzień spisywał? Mile też widziane są osoby, które po prostu siedzą w temacie tej klasy samochodów i posiadają ciut większą wiedze od tej, którą możemy znaleźć w internecie? Na co musimy zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin konkretnego modelu? Jakieś bolączki tego samochodu, typowe usterki, którymi należy się zając w pierwszej kolejności po zakupie? Za każdą pomoc serdeczne dzięki!


Ufff! To już wszystko. Chciałbym z góry najserdeczniej podziękować za udzieloną pomoc! A może macie jakieś inne swoje typy, niekoniecznie takie jakie mamy my? Chętnie poczytam o Waszych propozycjach. Warto zaznaczyć, że nie szukamy żadnych okazji. Szukamy naprawdę zadbanych egzemplarzy (wiemy, że kosztują troszkę więcej) No nic, dzięki raz jeszcze. Pozdrawiamy!
krysz90
Obserwowany
 
Posty: 1

06 Cze 2022, 12:57

Mondeo to fajny wybór w tym segmencie i zastanawiam się czy faktycznie rezygnacja ze skrzyni automatycznej w takim samochodzie jest rozsądnym posunięciem. Tym bardziej że większość topowych modeli wyposażenia będzie miało właśnie automat.

W przypadku auta dla żony nie polecam jakiegokolwiek diesla do miasta chyba, że robi jednorazowo odcinki nie mniejsze niż 30-40km.
krysz90 napisał(a):Z silników benzynowych chętnie rozejrzałbym się jednostką o mocy 1.6 THP 125/155KM
Niestety żadna wersja tego silnika nie jest godna polecenia i lepiej omijać ją szerokim łukiem.

Żona jest mocno nastawiona na ten model Peugeota czy jest szansa że weźmie pod uwagę jakieś inne auto?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10111
Zdjęcia: 35

06 Cze 2022, 13:34

krysz90 napisał(a):Ford Mondeo MK5 z silnikiem diesla 2.0 TDCi o mocy 180KM


Nie musisz koniecznie szukać 180, których nie ma na rynku za dużo. 150 i 180 to dokładnie ten sam silnik. Ba, one mają fabrycznie wgrane obydwa programy i zmiana wariantu mocy odbywa się jednym kliknięciem w laptopie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2763
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Cze 2022, 14:33

Jedno kliknięcie ale kosztujące z 1200 zł zapewne, raczej nikt prywatnie sobie tego nie zrobi, a u Mietka w szopie to trochę ryzyko.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

06 Cze 2022, 14:54

xD
Oczywiście, że masa osób robi prywatnie. Były czasy, że na grupach/forach forda się chłopaki ustawiali na jakimś parkingu i kilkanaście aut jeden po drugim robili.
Za 3-4 stówki do ogarnięcia spokojnie a jeśli masz trochę pojęcia to kabel z ali za stówkę i program forscan, gdzie licencja na 2 miesiące jest za free.
I to by było tyle z twoich domysłów
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2763
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Cze 2022, 15:13

Rokiko napisał(a):Mondeo to fajny wybór w tym segmencie i zastanawiam się czy faktycznie rezygnacja ze skrzyni automatycznej w takim samochodzie jest rozsądnym posunięciem. Tym bardziej że większość topowych modeli wyposażenia będzie miało właśnie automat.

Też na chwilę obecną rozważam zakup takiego auta i automat w tym aucie to dobry wybór. Nie powinno się z nim dziać nic niepokojącego, jeżeli się go regularnie serwisuje. ASB nie jest z tych psujących się. A i samo wyposażenie jest tu bardzo dobre. Ja akurat skupiam się tylko i wyłacznie na opcji z FullLed. Ale tutaj nie ma to znaczenia.
A do tego
franccc napisał(a):Oczywiście, że masa osób robi prywatnie.
Dokłądnie. Nie jest to jakaś skomplikowana rzecz, że będzie trzeba wymieniać podzespoły napędu czy zawieszenia, bo nie dadzą rady po podniesieniu mocy. Tutaj spokojnie można to zrobić jak wspomniał kolega.
Jedynie co bym odradził to Diesla. Mimo, że
krysz90 napisał(a):Roczny przebieg zalicza się już pod silnik diesla dlatego też padło na ropniaka.

Tutaj nie ma co patrzeć na roczny przebieg, bo to nie ma sensu. Ważne jest że
krysz90 napisał(a):eśli chodzi o mnie to głównie używamy mojego samochodu do wyjazdów poza miasto, raz na jakiś czas tygodniowe dojazdy do pracy.

I tu właśnie może być problem. Mimo, że po tym tygodniowym jeżdżeniu do pracy pojedziesz w trasę, to jednak juz może pojawić sie problem z filtrem niestety. Oczywiście nie od razu, ale z czasem napewno. Musisz wiedzieć, że podczas wypalania DPF nie wypala sie całkowicie do czysta. Zawsze coś zostaje. Zazwyczaj chyba do 80% się wypala - proszę o poprawienie jak coś pomyliłem. I z czasem z czasem pojawią się problemy. Taki Diesel to jest dobry dla kogoś kto ma firmę i jedzie do klienta trasą, potem wjeżdża w miasto i wraca na trasę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sprzedaż opon w 2019 roku
    Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie ...

06 Cze 2022, 16:24

franccc napisał(a):xD
Oczywiście, że masa osób robi prywatnie. Były czasy, że na grupach/forach forda się chłopaki ustawiali na jakimś parkingu i kilkanaście aut jeden po drugim robili.
Za 3-4 stówki do ogarnięcia spokojnie a jeśli masz trochę pojęcia to kabel z ali za stówkę i program forscan, gdzie licencja na 2 miesiące jest za free.
I to by było tyle z twoich domysłów

Bez hamowni i sprawdzenia chcoiażby jednostki w autach co mają po 150 tys+?
A jakaś gwarancja jest na oprogramowanie, na tę pracę?
A co jeśli coś wysiądzie? chiński kabelek, goście co z tutoriali coś umieją
no cóż kto bogatemu zabroni, ale mi by było szkoda auta za 70k na takie eksperymenty.
Poza tym jak dla mnie bezpiecznie na parkingu to można może żarówkę wymienić a nie programy do auta wgrywać.
Edquar
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 267
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

07 Cze 2022, 08:56

No tu już wszystko zależy od ciebie. Zawsze możesz poczytać w necie, pogadać z kimś kto się na tym zna jak to wszystko wygląda. My ci więcej nie podpowiemy, bo wszystko zostało już powiedziane. JA rozmawiałem, dowiadywałem się tylko ws Mondeo Mk5, tyle, że mnie interesują roczniki od 2018 i tylko benzyna lub benzyna z gazem. Wiem natomiast, że Diesle też można podkręcić bez jakichkolwiek problemów, tym bardziej, że jeżeli chodzi o moc, to są to te same silniki, tyle tylko, że różnią się tylko mocą, którą można bez jakichkolwiek ingerencji w mechanikę ( bo wszystkie podzespoły są przygotowane pod większą moc ) zmienić na większą.
No ale każdy może mieć jakieś wątpliwości, obawy itd, rozumiem też że szanujesz swój pieniądz, na który musisz tyrać w taki czy inny sposób. Dlatego w tym zagadnieniu musisz już decyzję podjąć sam - czy kupisz taniej i zmieniasz moc, czy kupisz od razu z większą mocą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2022, 09:47

Edquar napisał(a):Bez hamowni i sprawdzenia chcoiażby jednostki w autach co mają po 150 tys+?
A jakaś gwarancja jest na oprogramowanie, na tę pracę?
A co jeśli coś wysiądzie? chiński kabelek, goście co z tutoriali coś umieją
no cóż kto bogatemu zabroni, ale mi by było szkoda auta za 70k na takie eksperymenty.
Poza tym jak dla mnie bezpiecznie na parkingu to można może żarówkę wymienić a nie programy do auta wgrywać.


Potrafisz czytać ze zrozumieniem? Nic nie wgrywasz, wchodzisz w ECU i masz "listę" gdzie wybierasz 150 albo 180, koniec. Równie dobrze mogli to zrobić z poziomu komputera pokładowego jak jakieś włączenie wycieraczek przy wrzuceniu wstecznego ale wtedy byś w salonie "do mocniejszego" nie dopłacił.

Taka sama sytuacja jest w fordzie od czasów mk4 2.0 140/163, tak samo w sterowniku są dwa programy i trwa nadal
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2763
Przebieg/rok: >50tys. km