Dwusuw - nie pali

12 Gru 2008, 17:58

Pewnie temat będzie niespodzianką dla wielu, a jak powiem, że to nie samochód, tylko pilarka, to niespodzianka będzie jeszcze większa. :wink:

Tak właśnie! Pilarka nie chce zapalić: paliwo jest, filtr powietrza czysty, świeca sprawdzona - iskra jest, a zapłonu nie ma. Dodam, że kiedy zaczęła kaprysić, ale jeszcze zapalała od czasu do czasu, rozkręciłem prawie wszystko, co się dało (poza silnikiem), sprawdziłem, wyczyściłem, skręciłem ponownie i teraz kiszka. Paliwo chyba też dochodzi, bo na wydechu po kilkunastu szarpnięciach zaczyna się "pocić", pewnie nie spalonym paliwem właśnie. Szarpię za sznurek, ale nawet nie ma pojedynczych zapłonów. Normalnie byłbym przekonany, że nie ma iskry, gdybym nie wiedział, że jest. Czy ktoś ma pomysł jak to ugryźć?

Z góry dziękuję za życzliwe potraktowanie tematu i autora :wink: oraz wszelkie sugestie.
Piterek
Nowicjusz
 
Posty: 49
  • 12 Gru 2008, 21:15

    Witam
    Jezeli masz iskre, to wcale nie oznacza to ze zapali, moze miec tzw.przebicie.Najlepiej odkrec swiece, wlej troszeczke paliwa do cylindra, np.( zakretka z butelki).Potem zaloz nowa swiece, i zapal.Jezeli pila zapali pochodzi chwile, i zgasnie to masz problem z ssaniem lub przypchanym gaznikiem, lub filtr powietrza trzeba wyczyscic.
    pozdrawiam
    rino
    Nowicjusz
     
    Posty: 18

    13 Gru 2008, 11:29

    Dzięki za wskazówki. :D Filtr powietrza sprawdziłem - jest czysty. A z tą świecą to chyba czegoś nie rozumiem: co to jest, to przebicie, bo wydawało mi się, że skoro iskra jest, to wszystko jest z nią w porządku?
    Piterek
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    14 Gru 2008, 19:51

    przebicie wystepuje wtedy gdy izolator-otulina przewodu zostanie uszkodzona i przez to uszkodzenie ucieka prad.zeby to sprawdzić zdejmij obudowę z góry pilarki i w stanie gotowym do pracy czyli wkręcona świeca,założona fajka,przełącznik w pozycji ON pociągaj za starter w ciemnym miejscu np piwnicy i patrz czy dzieś nie skacze iskra na przewodach.może być też padnięty pierścien tłokowy.czy pilarka ma kompresję?czyli śpreżanie w cylindrze?czy jak kilka razy pociągniesz za starter swieca po wykreceniu jest sucha czy mokra?czy paliwo którym zalałeś pilarkę jest z dobrej stacji benzynowej a mieszanka z olejem jest prawidłowa?czy iskra jest wyrażna czy słaba?
    chicken19
    Zaawansowany
     
    Posty: 554

    14 Gru 2008, 22:01

    sprawdz tez kompresje w cylindrze
    Suzuki Jimny
    Mitsubishi Outlander
    Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
    macpaw5
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 663

    15 Gru 2008, 12:35

    Na sam początek zrób jak pisał ci kolega wyżej - wykręć świecę zapłonową i wstrzyknij do cylindra troszkę benzyny,wkręć świecę i spróbuj zapalić.A później sprawdz czy nie ma tego przebicia.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
      Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...

    21 Sie 2009, 23:05

    koledy ja mam problem z pilarka iskra jest i nie pali jak swiece odkrece to mokra a jak wszyczkne troche paliwa na tłok to odpala odrazu i nie moge dojsc co jest grane mozliwe ze tłok juz nie ma kompresji i popuszcza dlatego nie pali ?? z góry dzieki za odp.
    stasiu21
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: pykowice

    21 Sie 2009, 23:38

    Jak wstrzykniesz paliwo i pali to sprawdz uklad zasilania paliwem czy te paliwo dochodzi bo wydaje mi sie ze tu lezy problem.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    22 Sie 2009, 09:02

    no tak ale jeżli ciągne za sznurek i wyciągne świece to jest mokra :/ a nie chce palic myślałem moze ze tłok juz przepuszcza na pierscieniach i dlatego nie chce palic
    stasiu21
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: pykowice

    22 Sie 2009, 10:10

    No ale mowiles ze jak wlales benzyny do cylindra to odpalil takze to raczej nie tlok.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    22 Sie 2009, 23:46

    to w takim razie kolego poradz gdzie zajżec i czego moze być przyczyna
    stasiu21
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Miejscowość: pykowice

    23 Sie 2009, 20:40

    Jak przy każdej pilarce tak samo pewnie i przy twojej są śrubki do regulacji obrotów jak i regulacji dupływu powietrza ,możesz się tym pobawić jak nic nie da to oddaj do naprawy do mechanika .Pozdrawiam.
    skoczek
    Nowicjusz
     
    Posty: 44
    Miejscowość: Borgarnes.is

    24 Sie 2009, 09:54

    Jak masz swiece mokrą po wykręceniu to paliwo dochodzi - moze nie w takiej ilosci jak trzeba ale powinna piła chociaz zagadac troche, Czasem swiece sa bardzo kapryśne i pod cisnieniem w cylindrze daja bardzo słaba iskrę i tu może byc twój problem.
    Jezeli np miał bys zapłon przestawiony i iskra przeskakuje w momencie innym niz tłok w najwyzszym punkcie to zapali ci, ale jak byś bardzo szybko ja palił, będzie bardzo słaba wtedy.
    Wymień swiece to nie duzy koszt a nowa nie zaszkodzi, sprawdz paliwo, wyczyśc gaznik bo może byc przytkany smieciem i miłej pracy.
    ryszardz57
    Nowicjusz
     
    Posty: 8
    Miejscowość: Małopolska