Dyfer

15 Lip 2010, 08:46

Witam

Po wymianie płynów i filtrów silnika ... czas na dyferencjał;
olej 80W/90 w ilości 0,83l ... ale czy jest jakiś korek spustowy, jeśli tak to gdzie (?)
i jak wlewamy olej ... strzykawka, lejek ... muszę się zaopatrzyć wcześniej bo nie posiadam kanału i muszę jechać na "użyczony" ...


A ważne pytanie ... czy olej w dyferencjale się wymienia (?)
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

15 Lip 2010, 15:11

niestety nie ma korka spustowego, najpościej zassać olej przez otwór wlewowy strzykawą do lewatywy lub inną większą z rurką pcv.
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Lip 2010, 15:21

OK

Dzięki za info ... strzykawkę mam taką do oleju 0,5l
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

30 Lip 2010, 15:51

1. Silnikowy: 10W-40
2. Skrzynia biegów: Castrol 75W90 TAF-X, Texaco MTF 94 lub Burmah MTF 1067
3. IRD: Texaco S5 75W/90 zgodny ze specyfikacją API GL5
4. Dyferencjał: Texaco Multigear 80W/90 ETL 7441 zgodny ze specyfikacją API GL5 lub Duckhams Hypoid Gear Oil 85W-90 GL-5
5. Wspomaganie kierownicy: Dexron II lub Dexron III lub Duckhams ATF Autotrans III
6. Hamulcowy: DOT-4
Te są rekomendowane przez Land Rover`a

A co ile to wymieniac??
była moja mała bestia - Freelander 2002 1.8 petrol
teraz jest Ford S-MAX Titanium
kaskaderr
Początkujący
 
Posty: 171
Miejscowość: Śląskie
Auto: Ford eS-MAks
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009