Dylemat A6C6 A8D3 A8D2 E60 W211

17 Wrz 2018, 13:18

Witam stoje przed dylematem chce kupic zamochod do 30-35 interrsuja mnie modele audi A6C6 A8D3 z silnikami 3.0 tdi oraz 4.2 benzyna A8D2 4.2 oraz e60 3.0d myslalem tez nad mercedesem w211 silniki tez raczej 3 litrowe
Zalezy mi na wygodzie autem bede jezdzil tylko w weekendy 100-200km na miejscu male miasteczko zalezy mi tez zeby utrzymanie nie zjadlo mnie licze sie z tym ze rozrzady w tych silnikach to koszty 4-6 tysiecy ale jest to inwestycja na lata chodzi mi tez o latwo dostwpne czesci/ czy tez zamienniki jesli macie pytania to pytajcie odpowiem z checia i dowiem sie co byscie mi polecili
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Wrz 2018, 13:32

Z autopsji polecę Ci w211, chyba najlepszy z tej trójki. Szukaj e280/e320 cdi OM.642, tylko od 2007 rocznika bo wcześniej była wadliwa pompa hamulcowa SBC, która może generować wysokie koszty.
Koszty utrzymania A6c6 i e60 będą nawet wyższe.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2018, 14:13

Nie chce tez pchac w samochod niewiadomo jakich pieniedzy a robic skromny przebieg myslalem tez zeby zejsc segment nizej a4b7 i dozbierac na b8 lub w204 lecz czy te samochody nie beda zbyt ciasne w srodku i malo wygodne
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6

17 Wrz 2018, 14:15

Nie chcesz się pakować w koszta a bierzesz pod uwagę A8? Jedno z najdroższych aut w utrzymaniu? :roll:

A4B7 to dobra opcja, na pewno bardziej ekonomiczna. Czy będzie ciasno? To zależy jak duży jesteś i czy wygodnie ma być Tobie, czy osobie z tyłu o 2 metrach wysokości.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

17 Wrz 2018, 14:17

maxior886 napisał(a):a robic skromny przebieg


To do czego potrzebny Ci jest diesel?
W a4 b8 nie ma dobrych i tanich w eksploatacji silników przed 2012 rokiem, także możesz odpuścić.
Możesz szukać a4 b7 1.8t lub ewentualnie 2.0tfsi, będą najtańsze w utrzymaniu z wymienionych przez Ciebie aut.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

17 Wrz 2018, 14:18

Dlatego pytam na forum wiadomo ze wygodnie ma byc mi jako kierowcy pasazer z tylu bedzie musial przebolec jakos , myslalem tez nad A8 D2 z pewnoscia bedzie to tansza opcja od D3 a w tej cenie mysle ze zadbany egzemplarz sie trafi
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nooteboom Trailers - innowacje w DNA
    Uczestniczyliśmy w dniach otwartych zorganizowanych przez Nooteboom Trailers – holenderskiego producenta naczep specjalistycznych wykorzystywanych w transporcie nienormatywnym. W 2016 r. rodzinna od pokoleń firma Nooteboom ...

17 Wrz 2018, 23:08

Jako były użytkownik d3 4.2 mpi powiem Ci tylko że tanio być nie będzie. Zrobiłem tym autem około 70tyś km. Awaryjność jak każde auto w zależności kto jak dbał, ja bardzo nie narzekałem co nie znaczy że jest brak usterek. Pamiętaj że jeśli ktoś przed Tobą zaniedbał auto to koszty bardzo szybko rosną do 1/2 wartości auta. Przyjemność z jazdy bardzo duża. Auto naprawdę wygodne i dynamiczne.
Audi d2 jest dużo tańsze w serwisie i jeżeli wygląd zewnętrzny odpowiada to śmiało można polecić te auto i nie wyzeruje Ci konta.
Sam w 2016r. miałem ten sam dylemat co ty, a6c6 odpada z racji słabej jednostki 4.2 (to nie to samo co w a8d2 i d3), e60 530i jeździłem przed kupnem d3 oglądać i wypada słabiej a w dieslu e60 to już totalnie podwyższone ryzyko.
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

18 Wrz 2018, 06:49

Inwestycja na lata? Na myśl od razu nasuwa się e38, to auto nie traci na wartości i chyba wyjdzie najtaniej z tych które wymieniłeś.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2018, 07:01

Tak wybralem takie modele poniewaz mi sie podobaja i zatrzymam taki samochod przy sobie raczej nie 2-3 lata tylko dluzej dlatego zalezy mi na wygodzie bo jezdze malo w domu jestem tylko wlasnie w weekendy i tylko wtedy mam mozliwosc przejazdzki
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6

18 Wrz 2018, 07:05

Ja bym wybierał miedzy e38 i w 211
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16524
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Wrz 2018, 07:35

Dokladnie jw, a e60 i a6 c6 bym odpuscil.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Wrz 2018, 08:14

Az tak drogo moze byc ?
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6

18 Wrz 2018, 08:26

Poczytaj sobie jak nie rozumiesz: audi-a6-3-0tdi-bmw-530d-merc-e320cdi-volvo-s80-2-4-d5-vt95562.htm

W takim 3.0tdi wymiana rozrządu może pociągnąć 6k równie dobrze. E60 jest za to naszpikowane elektroniką jak choinka. Sam sobie odpowiedz czy warto.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

21 Wrz 2018, 07:58

W211 potrafi generować koszta większe niż a8d3. Skrzynia 7g tronic droższa w naprawie i wymianie oleju. Zawieszenie airmatic droższe niż w audi prawie dwa razy. Wszystko zależy w jakim stanie kupisz auto.
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

21 Wrz 2018, 08:02

Finansowo jestem przygotowany gdyby wyskoczyly jakies kwiatki typu remont skrzyni czy rozrzad zaplecze 10 -13 tysiecy posiadam tylko jakby ktos mogl jasniej nakierowac czemu odradzaja wszyscy a6c6 bo nie powiem podoba mi sie najbardziej tak wiem rozrzad 6k i skrzynia pewnie tez cos kolo tej sumy ale czy moga spotkac mnie inne na tyle kosztowne niespodzianki ?
maxior886
Nowicjusz
 
Posty: 6