Dylemat między BMW a Audi

22 Mar 2020, 13:18

Witam was, jestem tu nowy i jestem na etapie poszukiwań samochodu.

Moimi kandydatami są obecnie BMW Seria 3 F30 i Audi A3 8V, obydwa w 2 litrowej benzynie i w tym samym przedziale cenowym.. obydwa są po prostu piękne i zastanawia mnie teraz które będzie tańsze w serwisowaniu, mniej podatne na awarie.. jako iż nie znam się tak bardzo to chciałbym zapytać was o radę i wasze doświadczenia, wstawiam linki z przykładowych aukcji

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Z Góry dziękuje
jacek199898
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 28 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2020, 13:48

Eksploatacja wyjdzie porównywalnie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Mar 2020, 13:50

* czyli obiektywnie patrząc sporo :mrgreen:

Ałdi ze stanów więc po dzwonie, warto sprawdzić jak dużym
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

22 Mar 2020, 13:56

Czy ja wiem czy tak sporo, na awarie nie ma co się za bardzo nastawiać bo jeszcze w miarę kilometrów ok a rzeczy eksploatacyjne jak to w premium wiadomo że jest trochę drożej jak w tańszych budżetówkach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Mar 2020, 14:17

Naprawdę twierdzisz że n20 to bezawaryjny i trwały silnik? Przy nim wszelkie TSI (o których mam wyrobioną opinie) są bardzo trwałe. Połowa z tych n20 wystawianych na sprzedaż jest po wymianie silnika.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

22 Mar 2020, 16:08

Ja nie twierdzę że jest trwały i wspaniały ale jak się ma realne 100 tys to jeszcze nie ma co panikować. To samo będzie z TSI.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16576
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

22 Mar 2020, 19:17

Polemizowałbym. Zależy jak jest użytkowane, ale jak w niemcowni był serwisowany w trybie LL to i po 70tys zdarzają się (i to wcale nie sporadycznie) wymiany silników. Do tego zatarcie pompy oleju często nie daje żadnych objawów. Serio to nie jest dobry silnik, co nawet samo BMW przyznało zastępując go szybko b48 i wymieniając zepsute n20 na gwarancji na b48 właśnie. To że TSI jest do d... to każdy wie, ale tu śmietnik jest jeszcze większy, ogólnie śmieszne porównanie bo tak jakby z punktu widzenia trwałości porównywać jeden zły silnik i drugi jeszcze gorszy.
fcgetin
Początkujący
 
Posty: 193

22 Mar 2020, 20:48

Proponuje autorowi poszukać tego typu aut, odnośnie Audi..
oferty salonów i najlepiej z Polski a nie takie dziwne egzemplarze..

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

22 Mar 2020, 21:44

No może i racja, lecz te egzemplarze już trochę przekraczają mój budżet :bored:

Oraz tak na prawdę dalej nikt nie odpowiedział na pytanie które byłoby tak na prawdę lepsze, jeżeli chodzi o jednostkę napędową, skrzynie bo chciałbym automat
jacek199898
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 28 02 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.4 75KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2020, 22:01

jacek199898 napisał(a):No może i racja, lecz te egzemplarze już trochę przekraczają mój budżet


A myślisz, że takie rodzynki z USA to będą w stanie idealnym? Za 60 tys. nie kupisz A3 2.0 TFSI, a z BMW też może być ciężko.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002