bladesss napisał(a):ja jakbym miał taki dylemat to bym wziął civica VIIgen. w sedanie z silniczkiem 1.6VTEC:) Tylko na takiego mnie nie stać, a jest mega wypas...
Doczytałem sie własnie w internecie że 1.8T pali ciut mniej niz 1.6 i 1.8...
To możliwe??? Bo jeśli tak to chyba jednak zdecyduje sie na A3 z tym silnikiem. Wychodziłoby na to że civic bedzie kopcił więcej
Tak to prawda ze silnik 1,8T spali mniej paliwa niz silnik 1,6 i 1,8 wolnossacy, pod takim warunkiem, ze styl jazdy bedzie taki sam, wtedy silnik jest wspomagany przez Turbinke w wyniku czego spala mniej paliwa, jednak jezeli bedziemy wykorzystywac jego bardzo duze mozliwosci, to wtedy nam spali troszke wiecej. No i minusem jest to ze, ta nasza kochana turbina moze w pewnym momencie "pasc"
Silnik Hondy Vtec, to jest temat na bardzo dluga rozmowe, jego glowna cecha jest wystepowanie zmiennych faz rozrzadu, (innych dla niskich obrotow, innych dla wysokich), i to dzieki nim moc w Vtec`ach jest az tak wysoka, jednak osiagami ja dopiero na wysokich obrotach, a jak dobrze wiadomo gdy trzymamy samochod w poblizu czerwonego pola to spalanie znacznie rosnie. W spalaniu Civic najwiecej zalezy od kierowcy, kiedy jezdzimy do 3,5 tys obrotow to spalanie bedzie naprawde niskie, jednak juz przy 4 tys, odczujemy przestawienie faz rozrzadu, przyjemny kop w plecy, odjazd samochodu, ale takze ubytek paliwa w baku.
Ja osobiscie decydowalbym sie na Audi 1,8T. Bardzo przyjemny samochod, z fajnym silniczkiem...
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy...