Dylemat między markami

04 Sty 2009, 21:20

Witam wszystkich! Prosiłbym o pare informacji, gdyż mam straszny dylemat:/ Chce kupić auto do ok 14tys.
Mam dylemat między:
1. Honda Civic Coupe VIgen, silnik 1.6 VTEC 125KM
2. Audi A3, silnik 1.8 lub 1.8 z turbo (125 i 150KM)
3. Audi A4, silnik 1.8 lub 1.8 z turbo (125 i 150KM)
4. VW Golf IV, silniki chyba jak wyzej
5. Opel Astra II, silnik 136KM

Prosze o info które z tych aut bedzie najbardziej przyjazne w utrzymaniu (przede wszystkim awaryjnosc, ceny czesci, spalanie, itp )

Z góry bardzo dziekuje!
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Sty 2009, 21:24

myśle że civic bedzie najlepszy
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

04 Sty 2009, 21:55

No własnie najwiekszy dylemat mam miedzy civiciem a Audi a3. Honda bardziej sportowa, audi komfortowe. O to sie rozbija:)
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

04 Sty 2009, 21:59

Ja bym brał A3, poprostu bardziej mi się podoba i bardziej do mnie przemawia. Pozatym audi mają klasyczny wygląd, który jak juz się spodoba to się będzie podobał przez nascie lat, a Honda ma fajny wygląd ale szybko się nudzi. Wydaje mi sie, że silnik może byc troche lepszy w Hondzie, ale ten w audi wcale nie jest zły. Jak dla mnie audi.
Baqś
 

04 Sty 2009, 22:01

Co do stwierdzenia Honda bardziej sportowa a Audi bardziej komfortowe się zgodze. Ale w tym przypadku Audi będzie bardziej komfortowe i osiągami równiez przegoni silnik Hondy ponieważ ma te 30PS więcej i dodatkowo turbinke.
Baqś
 

04 Sty 2009, 22:07

Osiągi:

Honda 1.6 125PS:
0-100 8.9sec
V-max 195km/h


Audi 1.8T 150PS:
0-100 8,1sec
V-max 219km/h
Baqś
 

04 Sty 2009, 22:13

Ale jeśli by porównać 125ps audi i 125ps hondy, to juz wygrywa honda:)
A audi z 1.8T dość ciężko znaleźć no i obawiam się że może palić o połowe więcej niż bez turbinki, ale moge sie mylic.
I Honda i Audi zaj***ie mi się podobają chociaz są zupełnie inne:)
No i Audi ma zazwyczaj lepsze wyposazenie...
A tańsze w naprawach które z nich bedzie?
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 13:01

Mam podobny dylemat. Zarówno Audi 3, jak i Honda Civic (ale VII) bardzo mi się podobają. Sam zastanawiam sie nad kosztami serwisowania jednego i drugiego. Na niekorzyść Audi przemawia cena. Za te same pieniądze mogę kupić Honde o rok lub dwa młodszą, a to ma jednak znaczenie.
robertw7
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Sty 2009, 14:12

ja jakbym miał taki dylemat to bym wziął civica VIIgen. w sedanie z silniczkiem 1.6VTEC:) Tylko na takiego mnie nie stać, a jest mega wypas...

Doczytałem sie własnie w internecie że 1.8T pali ciut mniej niz 1.6 i 1.8...
To możliwe??? Bo jeśli tak to chyba jednak zdecyduje sie na A3 z tym silnikiem. Wychodziłoby na to że civic bedzie kopcił więcej
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 14:40

Myślę o takiej Hondzie. jednak powstrzymują mnie opinie, że serwis i części są jednak droższe niż w autach niemieckich. tego sie obawiam.
robertw7
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Sty 2009, 14:44

Ale weź też pod uwagę że z Honda raczej za często na serwisie nie będziesz:) no chyba że bedziesz autko katował..
a z audi nie wiem bo nie mialem nigdy do czynienia:/
bladesss
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sty 2009, 15:51

bladesss napisał(a):ja jakbym miał taki dylemat to bym wziął civica VIIgen. w sedanie z silniczkiem 1.6VTEC:) Tylko na takiego mnie nie stać, a jest mega wypas...

Doczytałem sie własnie w internecie że 1.8T pali ciut mniej niz 1.6 i 1.8...
To możliwe??? Bo jeśli tak to chyba jednak zdecyduje sie na A3 z tym silnikiem. Wychodziłoby na to że civic bedzie kopcił więcej


Tak to prawda ze silnik 1,8T spali mniej paliwa niz silnik 1,6 i 1,8 wolnossacy, pod takim warunkiem, ze styl jazdy bedzie taki sam, wtedy silnik jest wspomagany przez Turbinke w wyniku czego spala mniej paliwa, jednak jezeli bedziemy wykorzystywac jego bardzo duze mozliwosci, to wtedy nam spali troszke wiecej. No i minusem jest to ze, ta nasza kochana turbina moze w pewnym momencie "pasc"

Silnik Hondy Vtec, to jest temat na bardzo dluga rozmowe, jego glowna cecha jest wystepowanie zmiennych faz rozrzadu, (innych dla niskich obrotow, innych dla wysokich), i to dzieki nim moc w Vtec`ach jest az tak wysoka, jednak osiagami ja dopiero na wysokich obrotach, a jak dobrze wiadomo gdy trzymamy samochod w poblizu czerwonego pola to spalanie znacznie rosnie. W spalaniu Civic najwiecej zalezy od kierowcy, kiedy jezdzimy do 3,5 tys obrotow to spalanie bedzie naprawde niskie, jednak juz przy 4 tys, odczujemy przestawienie faz rozrzadu, przyjemny kop w plecy, odjazd samochodu, ale takze ubytek paliwa w baku.

Ja osobiscie decydowalbym sie na Audi 1,8T. Bardzo przyjemny samochod, z fajnym silniczkiem...
Bez Gwiazdy Nie Ma Jazdy...
MG
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 52
Miejscowość: Warszawa