Witam
Nie wiem, czy już załatwiłeś temat box'a (trochę czasu minęło), ale ja właśnie szukam
coś do mojej Skody (auto na gwarancji) i mogę na świeżo co nieco powiedzieć w tym temacie.
Ogólna zasada działania Power Box'a opiera się na oszukiwaniu sygnałów idących do komputera
sterującego silnikiem w taki sposób, aby uzyskać większą moc silnika. W starych silnikach
VW na pompie wystarczyło w odpowiednim miejscu dołączyć rezystor (kiedyś miałem takie coś
w golfie, przyrost był rzeczywiście mocno odczuwalny). W nowych, z tego co widzę, to już nie jest takie łatwe.
Boxy dla silników Common Rail w 95% konstrukcji działają na zasadzie podnoszenia ciśnienia paliwa. Oszukują wskazanie czujnika ciśnienia paliwa i cały wzrost mocy uzyskany jest ze zwiększonego ciśnienia paliwa. Powoduje to jednak mocne obciążenie pompy wysokiego ciśnienia paliwa i skrócenie jej żywotności. Może również pojawić się wspomniany przez Ciebie klekot. Czasami takie zabawy kończą się wymianą pompy i wtrysków.
Dlatego podnoszenie ciśnienia paliwa nie jest zbyt dobre.
Znalazłem coś takiego w Gekocars
Ich Power Box działa bezpośrednio na wtryskiwaczach.
Zobacz wątek na forum OCP.
Wątek dotyczy tego samego silnika tylko wersji 105KM.
Myślę, że warto zastanowić się nad tym rozwiązaniem.
To chyba jedyny box do silnika 1,6Tdi, który naprawdę działa.
Patrzyłem na stronę producenta i dla silnika 1.6Tdi 75KM ich Geko-Box daje tyle:
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]