Dylemat z pierwszym autem do 8 tysięcy.

03 Lut 2014, 23:29

jezyk10 napisał(a):Dobra to będę się rozglądał za Meganką. To teraz jeszcze mam 2 pytanka. Jaki koszt naprawy tej belki i za jakim silnikiem patrzeć?


Jaki jest tak właściwie kluczy wyboru przez Ciebie auta ???
Ktoś Ci coś powie a Ty już chwytasz, sprawdzasz ogłoszenia i kupujesz a więc przelicz...

Koszt belki 800zł+ przesyłka 120zł
Montaż 150zł
Zbieżność 100zł
Na 99% dojdą piasty kół do tego jak zaczniesz bawic się z czujnikami abs, hamulcami, przewodami to dojdzie około 300zł z badziewnymi amorami ...

Więc na dzień dobry masz 1300zł. dopiero ogarneliśmy tył teraz lecimy przód wahacze, sworznie z robotą okoł 500zł. Więc generalnie zaliczasz prawie 2k a jeszcze gdzie starter czyli oleje, rozrząd, świece itp... Pamiętaj kupiłeś auto za 8k. Co ciekawe jak zadzwonisz do mistrzów od belek powiedzą Ci że jak zrobisz 50tyś.km. to trzeba się cieszyć więc wyobraź sobie powtórkę z rozrywki której jak nie zrobisz to za ile sprzedasz auto.?

Teraz idźmy dalej zobacz ile tracą na wartości meganki i teraz zrób sobie sumę...
Wydasz na auto 8k włożysz w nie na wstępie 2k i stracisz 3k nie jest to dla Ciebie śmieszne...?

Rozumiałbym żeby jeszcze meganka była wyjątkowo oszczędna czy oferowała super komfort ale jest to zwykły psujak z zacofanymi silnikami które wcale nie są oszczędne.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Lut 2014, 23:34

Chcę po prostu kupić auto, które będzie jeździć bez większych wkładów finansowych i do tego będzie dość oszczędne i praktyczne. Meganka wydawała się być całkiem niezłą propozycją. Nie mogę się za cholerę ukierunkować na konkretny model. Może Ty mi coś polecisz szybki?

No i też kwestia, żeby auto nie kosztowało, aż te tytułowe 8 tysięcy. Napisałem w pierwszym poście, że idalnie by było za 6,5 :)
jezyk10
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 31 01 2014
Auto: Niebawem kupię :)

03 Lut 2014, 23:54

jezyk10 napisał(a):Chcę po prostu kupić auto, które będzie jeździć bez większych wkładów finansowych i do tego będzie dość oszczędne i praktyczne. Meganka wydawała się być całkiem niezłą propozycją.

Idż na logike, pomyśl czemu ładne auto takie jak megan kosztuje psie pieniądze???
Oczywiście są często dziwne sytuacje gdzie nie ma wytłumaczenia czemu coś jest tanie w ogłoszeniach ale zazwyczaj dotyczy to pojedyńczych modeli danej marki.
Megan jest tania bo jest kiepska...a na nasze drogi tak naprawde bardzo kiepska.
Oczywiście zaraz zostanę obśmiany tylko zwróc uwagę na to co mówią mechanicy i Ci co specjalizują się w zawieszeniach do tych samochodów i pomyśl czy oni tez sie mylą, czy zakładali by firmy które zajmują się tylko żabojadami?

jezyk10 napisał(a):No i też kwestia, żeby auto nie kosztowało, aż te tytułowe 8 tysięcy. Napisałem w pierwszym poście, że idalnie by było za 6,5


Za 7k będziesz miał corollkę e11 przed lifta z bardzo małym przebiegiem...
Nie masz w niej problemów z zawieszeniem, elektryką generalnie wymieniasz tylko oleje i łączniki stabilizatorów co 40tyśkm. za 100zł.
Przelicz sobie w bardzo prosty sposób kupujesz auto za 7-8k, nie wkładasz w zawieszenie i sprzedajesz je za 5-6k. więc ogólnie tracisz około 2k. Do tego jesczcze silnik 1,4 16V w wersji 3drzwiowej spali około 6-7l pb. jadąc juz naprawdę żwawo. Więc nawet jak kupiłbyś renie diesla to ile by spaliła paliwa żeby można było powiedzieć że dobrze zrobiłeś...
Corollka spali 8l lpg wiec wychodzi 20zł. na 100/km...
Tutaj szukaj oszczędności a nie w kupowaniu smietniczek na 4kołach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Lut 2014, 00:27

W zupełności popieram, corolla e11 szczególnie przedlifty to bardzo dobre auta, jeżeli trafisz ogarnięty model, i porobisz to co robi sie przy kupnie czyli pakiet startowy to raczej nic nie tam nie będzie psuło, a i spalanie zadawalające.
airton
Początkujący
 
Posty: 154
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 28 04 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: szukam
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku
    Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...