REKLAMA
Witam wszystkich! Jak widzicie jestem na tym forum nowy, ale to też za sprawą, że jestem nowo upieczonym kierowcą, więc też wcześniej zbyt na kupno auta się nie napalałem. Jednak teraz sytuacja się trochę zmieniła, więc uznałem, że założę własny temat. Też z powodu takiego, że w innych tematach o zakupie auta w tej samej kwocie mało się mówi o modelach, które mnie interesują. Tyle słowem wstępu, a ja przechodzę do rzeczy.
Po co mi autko?
Otóż, tak. Mieszkam ponad 20 km od miasta, w którym bywam codziennie z racji szkoły. Jednak same wypady autem do szkoły będą zależne od spalania, chociaż 2 razy w tygodniu jazda taka czeka mnie na pewno, gdyż z powodu godzin nie pasuje mi wtedy żadna z publicznych komunikacji.Do tego w weekendy będą się zdarzały wypady od 50 do 300 kilometrów, więc jak widać samochodzik powinien być praktyczny i ekonomiczny.
Jaka cena?
Budżet jaki chcę przeznaczyć na pierwszy pojazd musi zamknąć się w 7500-8000zł, ale im taniej tym lepiej. Idealnym kompromisem byłyby okolice 6500 zł.
Rodzaj silnika?
Diesel mnie nie przekonuje, więc zostaje benzynka. Nie ukrywam, że ważne jest dla mnie to czy motor w danym aucie zniesie ewentualne założenie gazu, ale jakby kupić już zagazowane, to też by było bardzo dobrze.
Moc?
Z racji ewentualnego zagazowania sprzętu, bądź już zgazowanego silnik musi mieć minimum 70 KM (okolice 80-85 byłyby idealne), żeby chociaż trochę to się zbierało.
Rocznik?
Nie wiem czy dobrze robię, ale nie jestem z tych, którzy by ładowali się w "pełnoletnie" auto, bądź nawet 14-15 letnie. Chciałbym coś z rocznika 2003-2004. Auta z końcówki 2002 też zniosę.
Jakie modele mnie interesują?
Przeglądam już autka co najmniej od miesiąca i następujące modele by mnie najbardziej interesowały. Podaje w kolejności od naj
-Ford Fiesta MK6 5 drzwiowy
-Skoda Fabia tak samo 5 drzwi, może być też w KOMBI
-Renault Thalia po FL
-Clio II FL 5 drzwiowe