Dym z nawiewów, przegrzewający się slinik

03 Cze 2016, 20:17

Witam,
dzisiaj jechałem sobie spokojnie z włączoną klimą gdy nagle z wszystkich nawiewów poleciał na mnie biały dym, Na przednich dywanikach pojawiła się woda, szyby szybko pokryły się parą. Zatrzymałem samochód, zgasiłem silnik, otworzyłem okna. Po chwili ruszyłem z miejsca, a silnik zaczął się grzać jak szalony. Nic dziwnego-płyn chłodniczy poprostu zniknął. Odczekałem chwilę, potem dolałem wody którą miałem pod ręką. Przejachałem 300m i znowu ikona temperatury płynu chłodniczego. Woda także gdzieś zniknęła. Wróciłem do domu na holu. Czyżby nagrzewnica? Samochód to Octavia 1 1.6 MPI.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

03 Cze 2016, 20:44

Tak nagrzewnica
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

04 Cze 2016, 00:39

Czy istnieje możliwość zatkania czymś rurek od nagrzewnicy, żeby chociaż doturlać się 10km do mechanika o własnych siłach?
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia

04 Cze 2016, 13:10

Nie ma takiej możliwości - najpewniej nagrzewnica jest zgniła na tyle, że lepiej nie ryzykować, skoro momentalnie wypija ci cały płyn. Jedź na sznurze do mechaniora.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

04 Cze 2016, 18:40

A dlaczego nie można ominąć nagrzewnicy? Nie wiem jakie jest dojście do wężów z nagrzewnicy w komorze silnika, ale jak jest w miarę dobre, to wystarczy tylko wypiąć oba węże z obiegu i albo zaślepić czymś odpływy ( np. do węża wcisnąć śrubę i ścisnąc cybantem. I przez lato można nawet tak spokojnie jeździć, bo nagrzewnica nie jest do niczego potrzeba latem. Brak działania nagrzewnicy oczywiście nie przeszkadza w działaniu klimy.
Oprócz tego niekoniecznie musiała od razu paść nagrzewnica - mógł tylko pęknąć poprostu wąż, co też podejrzewam - płyn zbyt szybko ucieka jak na dziurę w nagrzewnicy. Dodatkowo biały dym z nawiewów - ten dym to para. A para powstaje jak płyn wyleje sie na coś ciepłego. Więc podejrzewam, że wąż pękł w komorze silnika i płyn wylał się na silnik.
Oczywiście mogę się mylić, ale poszukiwanie problemu zawsze najlepiej zaczynac od najprostszych rzeczy. W tym przypadku od sprawdzenia węży, bo to można zrobić samemu i za darmo. I nawet jak się okaże, ze to jednak wąż, to można go samemu wymienić.
Kolejna sprawa - dlaczego od razu podejrzenie padło na nagrzewnicę? Para z nawiewów nie oznacza od razu uszkodzenia nagrzewnicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Cze 2016, 21:45

Co najgorsze teraz samochód ma spore problemy z zapaleniem, nieważne czy jest płyn chłodzniczy czy nie. Mechanik doraźnie wyłączył nagrzewnicę z obiegu i zatkał węże. Efekt? Przez kilka godzin było OK, potem zapaliła się ikona temperatury płynu chłodniczego. Patrzę na jego poziom-w ogóle go nie ma.
Skellen
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 15 11 2013
Auto: Skoda Octavia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Opel ADAM ROCKS - miejski mini crossover
    Opel ADAM, który oferuje 61 000 wariantów wyposażenia nadwozia i prawie 82 000 opcji wyposażenia wnętrza oraz supernowoczesny system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink, jest nie tylko prawdziwym mistrzem personalizacji, ...

08 Cze 2016, 09:34

Tak więc opcje są dwie - jak pisałem wcześniej pęknięty wąż w układzie chłodzenia - zazwyczaj pękają przy opaskach zaciskowych ( cybantach ) lub uszkodzona chłodnica. Musisz szukać wycieku - uzupełnij płyn w zbiorniczku aż będzie go tyle ile trzeba i nagrzewaj silnik od zimnego aż włączą się wentylatory. A potem poczekaj aż wentylator się wyłaczy i niech silnik stygnie. W czasie nagrzewania i stygnięcia obserwuj komorę silnika, gdzie cieknie.
Jest jeszcze druga opcja - UPG. Ale wtedy z rury wydechowej byłoby widać białe spaliny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000